1. Thank you for visiting Buffy-Boards. You obviously have exceptional taste. We just want you to know that:
    1. You really should register so you can chat with us!
    2. Ten thousand people can't be wrong.
    3. Buffy-Boards loves you.
    4. See 1 through 3.
    Come on, register already!

DUTCH 1: al de dutchies!! come on board!!

Discussion in 'Buffy and Angel International' started by Charmedfreak, Aug 19, 2003.

1. Allycat

Allycat www.VirtualSlayer.net

Ikke, nog steeds :p Ik weet eerlijk gezegt niet of er verder nog meer nederlands-sprekende mensen op de boards nog steeds actief zijn .

2. lotje

lotje It ain't all beauty

Hallo hallo, wat is jouw naam precies? Deze thread lijkt hier inderdaad wel wat ... leeg zal ik het maar noemen. :p 'T is te hopen dat door deze thread wat actiever te krijgen er toch wat meer mensen zullen afkomen die ook nederlands spreken. Da zou wel tof zijn. Nuja, wij kunnen het anders ook wel wat gezellig maken hé?

Zeg es, van waar ben je precies en wat heb je zoal gedaan deze vakantie? :)

3. Allycat

Ik kom uit Noord-Brabant, dat is dus het zuiden van Nederland, zo ongeveer tusen Tilburg en 's-Hertogenbosch. Tijdens deze vakantie heb ik eerlijk gezegt niet zoveel gedaan... de eerste vier seizoenen van Gilmore Girls heb ik gekeken... ennuhm tja, gewerkt aan mijn fanfic project VirtualSlayer.tk waar wij een seizoen 9 van Buffy en seizoen 6 van Angel maken... ik heb een aantal afleveringen daarvoor geschreven. En jij?

4. lotje

Zo tof dat je een nieuw seizoen schrijft voor Angel en Buffy. Ik zal zeker es een paar afleveringen lezen als ik tijd heb. ;) Ik ben er wel heel nieuwsgierig naar. :D

Deze vakantie heb ik vooral gewerkt eigenlijk. Allereerst bij ons thuis, want wij wonen op een boerderij. De hele maand juli is dat dan bloemkolen uitsnijden... Niet bepaald iets om naar uit te kijken. :-s Dan hebben we ook enkele weken later moeten helpen met het onkruid uit het land van de knolselder te trekken. En dat dan nog eens in de gloeiende hitte. Nu, maar ik klaagde niet zoveel want dan kun je nog es goe babbelen tegen mekaar. :D

Voor de rest heb ik me beziggehouden met m'n vakantiejobs. Ik doe namelijk speelpleinwerking. Het is echt zo tof om met die kindjes te werken en activiteiten te organiseren voor hun. Ik ben er nu mee gedaan en ik vind het zo spijtig dat dat alweer voorbij is. Vorig jaar ben ik ook gegaan en ik miste ze echt zo erg tijdens het schooljaar. Het betaalt wel niet zo goed, maar ik heb me enorm enorm geamuseerd! :D Een andere job dat ik heb is kassierster in Delhaize, een supermarkt. Dat is meer een job voor tijdens het schooljaar, in de weekends dan. Maar ik ben al een aantal keren geweest in de vakantie om het allemaal wat gewend te komen en bij te leren. Zo'n werk mag je zeker niet onderschatten. :p

5. Allycat

Je bent wel een behoorlijke bezige bij volgens mij dan, met zoveel baantjes.

6. lotje

lol, misschien kun je het inderdaad wel zo noemen. Maar het is enkel maar omdat ik die twee jobs enorm graag doe. Vooral speelpleinwerking, ik ben nog niet zo gewend aan die job in Delhaize. En ook, ik kan wel wat geld gebruiken. Als ik afgestudeerd ben en dan naar de universiteit of hogeschool ga, dan zal ik al het geld dat ik heb wel goed kunnen gebruiken. Dus 't is wel een goeie voorbereiding op later toch.

Wanneer begint school van jouw? En zie je het wat zitten? Naar het hoeveelste moet je nu en welke richting?

7. Allycat

Ik studeer Engelse Taal en Cultuur aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ik begin aanstaande maandag aan het 2e jaar van mijn bachelor, die duurt in totaal 3 jaar. Daarna wil ik nog een aansluitende master doen van een jaar en daarna weet ik nog niet zeker.

En jij, wat doe jij?

8. Times

Times Townie

Ik ben net nieuw op dit forum. Ik kom uit Belgià«.
    Leuk dat er hier nog nederlandstalige mensen zijn.

9. XDruX

XDruX Ludicrucious Hugzzz

Well, I understand half of what you all write... That's a beginning... But I'd so like to actually speak it... But I'll learn... Someday :(

At least I can write:

Ik kom uit Frankrijk...

10. Allycat

Welkom op dit forum, Times. Ik weet niet of je al veel ervaring hebt met online message boards, maar Buffy-Boards is echt de allerleukste!! ;)

11. Tueuse de Vampires

Tueuse de Vampires Love will tear us apart..

The good thing is, I understand most of what you write here (thanks to my German), the bad thing, I can hardly write anything myself.
    Goedenavond, ik ben Kristine :)

that'S about it, lol. And I need to learn Dutch til September

12. Allycat

Hoi Kristine.

Een leuke valentijnsdag gehad? Je kunt hier wel oefenen met je Nederlands, als je wilt?

13. Tueuse de Vampires

Haha, today I learned a funny sounding word in Dutch: het tekstballonnetje

14. LIENDINGES

LIENDINGES Townie

Hey,
    nog een dutchie hier :D
    Hoe gaat het met iedereen? Ik ben bezig om me weg hier op het forum te vinden en daar hoort deze tread natuurlijk bij als egte nederlander ;)
    xx

15. Allycat

Nou als je deze thread een beetje doorbladdert en let op de data van de verschillende posts zul je zien dat er niet heel veel andere dutchies zijn die hier langere tijd actief zijn. Ik zelf zit hier nu al sinds October 2002. (Ja in mijn profiel staat iets anders, maar dat is door een server crash destijds.)

16. LIENDINGES

LIENDINGES Townie

Okay, das best jammer :(
    Maar goed. Ik kan de topic waar je lid kan worden van een huis niet vinden. Kan iemand me hierbij helpen?

17. Allycat

18. LIENDINGES

LIENDINGES Townie

Thnx, ik zie het vanzelf wel :) volgens mij wordt er nie zo snel gereageert aan het aantal aanvragen te zien *-)

19. Tueuse de Vampires

Ik heb en fraag. (was that correct? Honestly, I was guessing, lol) Is het 'alsjeblieft' of 'alstublieft'?

20. Allycat

Vraag is spelled with a V not an F ;)

And both alsjeblieft and alstublieft. Like French and German, Dutch makes a distinction between you (normal) and you (polite). The normal form of you is jij (or je) while the polite form is u. When you're handing over or asking for something to a peer, you should use alsjeblieft. If you want to do the same thing but to someone you don't know, or someone who is older, or just someone you hold in high regard (like a college teacher) you should use alstublieft.

The use of u and jij is a difficult subject. It's down to user preference. Some people only ever use jij, while some others only reserve jij for friends. Some people from older generations address their parents with u, while almost no kid today does that. On the street and in shops, it's even harder. If you're in an expensive shop and the clerk helping you is significantly older, u is your best bet. If you're in a hip and funky shop and the clerk is your own age, he'll not be insulted when you use jij. I would think that most people don't really take offence when you address them with jij, even when they're not used to it. Especially considering the fact that you're foreign, people would probably be lenient on this matter.