• Thank you for visiting Buffy-Boards. You obviously have exceptional taste. We just want you to know that:
    1. You really should register so you can chat with us!
    2. Twelve thousand people can't be wrong.
    3. Buffy-Boards loves you.
    4. See 1 through 3.
    Come on, register already!

Bones i Sverige

Okej Fran berättade detta för mig och jag var tvungen att leta rätt på det. Tydligen ska de börja visa Bones på TV3 den 11/4 20:00.
Synd som attan att jag inte visste detta lite tidigare, hade funderat på att skriva om Bones, ah well..

Jag stör mig på serie-beskrivningen dock, men jag kanske bara är töntig (men kom igen, hur många "ofta" har de i första halvan av texten?):

Rollkaraktären Dr Temperence Brennan är baserad på den verkliga författarinnan, antropologen och kriminalteknikern Kathy Reichs liv. Dr Brennan som är kriminalförfattare vid sidan av sitt polisyrke, har en förmåga att kunna hitta ledtrådar och bevis i benen på brottsoffer. Hon får ofta hjälpa till när offrets kropp är oigenkännbar och svår att identifiera. Ofta får hon jobba tillsammans med Seely Booth, en utredare och före detta prickskytt för armén, som varken tror på vetenskap eller vetenskapsmän, särskilt inte när det handlar om att lösa brott. Men Dr Brennan har ett starkt gäng bakom sig. Teamet på Jeffersons Rättsmedicinska Laboratorium består förutom Brennan själv också utav den jordnära och skämtsamma Angela Montenegro, som uppfann det tredimensionella datorprogrammet som kan återskapa en brottsplats i detalj. Zack Addy är Dr Brennans assistent. Han är ett underbarn med ett alldeles för högt IQ för sitt eget bästa och "Insektskillen", Dr. Jack Hodgins, som är expert på insekter, sporer och mineraler men som har konspirationsteorier som hobby och slutligen Brennans chef, Dr Daniel Goodman.
Source: Länk

Joamna

frak
Oh, shit det här har jag missat totalt. Tack för infot! Jag har ju inte ens sett Bones nånting, så det kanske är dags nu..

JollyApe

None for you!
Nej har inte direkt sett nått av det heller, bara några udda avsnitt. Däremot har ja läst några av hennes böcker och de är faktiskt ganska bra.

Men hur som helst, hade ja tv och möjligheten skulle ja definitivt hålla ögonen öppna.

Joamna

frak
Oh, jag kom just ihåg att vi har avbeställd kabel tv så det blir inte mycket tv tittande för mig i framtiden, eller anledningen till att vi avbeställer det är ju för att vi i princip aldrig kollar på tv längre. Så jag får väl ladda ner som alla andra barn gör nuförtiden.

Joamna

frak
Aha, typ verkligen mycket. Fast hon har börjat inse Spikes potential nu också, när vi ser säsong 4, fast hon säger fortfarande att inget slår Angel.. hm. Well well, she'll come around. :)

Ah jo jag gillade aldrig riktigt Spike innan de senare säsongerna. Then again, han är ju inte med så mycket innan säsong 4.
Hehe, Angel är ju såå fånig i BtVS :D

Joamna

frak
Nej, det var nog inte förrän säsong 4 eller senare som jag föll för honom heller egentligen, men nu är han ju underbar hela tiden bara för att man vet hur utveckligen går..
Haha, ja, och han har samma ansiktsuttryck heeela tiden.

Joamna

frak
Ja verkligen, och överhuvudtaget när han är småsinnt (?) är ju skit roligt. Och jag kollade på Yoko Factor igår, haha, den blicken han ger Riley när Buffy tar med honom ut i korridoren för att snacka och Riley står kvar.. heh.

Top Bottom