• Thank you for visiting Buffy-Boards. You obviously have exceptional taste. We just want you to know that:
    1. You really should register so you can chat with us!
    2. Twelve thousand people can't be wrong.
    3. Buffy-Boards loves you.
    4. See 1 through 3.
    Come on, register already!

Info: TV/film i Sverige

Denna post kommer uppdateras så ofta som möjligt, hjälp till genom att posta info om Buffy-/Whedonverse relaterade program/serier/filmer som visas eller kommer att visas på teve eller bio i Sverige.

Serier som visas på TV:
Angel (TV6) - Säsong 2 visas på vardagar ca 9.00 ?
Buffy the Vampire Slayer (Kanal 5) - ???
Bones (TV3) - ???
How I Met Your Mother (TV3) - börjar den 14/10 19:30, med avsnitt 14, säsong 1
Lost (TV4) - Säsong 2 visas
Prison Break (TV3) - Säsong 1 visas (fortfarande...)
Veronica Mars (SVT2) - Säsong 2 visas på torsdagar 20.00

På TV inom kort:

Filmer på bio:

Blandad info, bokstavsordning efter namn på serie:
Little Britain (SVT) - Har köpt in säsong 2, ej tablålagd

Joamna

frak
Himla bra tråd!

Undrar bara, ska vi skriva när serierna går, Buffy har jag ingen koll på nu när det går riktigt men det är väl lite olika tider också, Angel går väl dock alltid på lördagar klockan 20.00.

Sedan kommer Veronica Mars säsong 1 på svt på torsdagar efter jul. (som ju Aly dyker upp i så småningom..)

Tackar! Jag försökte se när Angel gick men hittade det inte. Och tänkte precis skriva in om Veronica mars. Det är ju klart Joss relaterat eftersom han gillar den serien så mycket :)

Jessie

We hope you're helpless!
Är Lost och Little Britian Whedonverse-relaterade serier? *förrvirrad. :p

Och en annan sak, Buffy ska tydligen bara gå på lördag-söndag nu, från och med 5 november. Och det är uppehåll fram tills dess också.

Joamna

frak
Ja Daniel Dae Kim (?) är med i Lost och har varit med i Angel. Och Anthony Head är med i Little Britain.

Vilken säsong är de på med Buffy nu?

What Joamna said. Plus att Buffy writers skrivit för Lost, right? Och att många Buffy fans gillar Lost =)

Men ok jag uppdaterar Buffy infon, thanks Jessie!

Joamna

frak
Just ja, så är det nog också. David Fury har skrivit några Lost avsnitt (fuskade lite med imdb..)

Jag funderar nästan på att skriva in OC i vår TV guide (aka denna tråd) meen det kanske är att gå för långt :D

(Heh, men det är råmånga OC-skådisar som guest-starrat BtVS/Angel och Firefly.)

Jessie

We hope you're helpless!
Okej, tack för förklaringen. :)
Jag är inte säker men jag har för mig att när dom kör igång Buffy igen så är det från början av säsong 5.

Jessie

We hope you're helpless!
Tror ni Firefly kommer repriseras eller är det kanske för tidigt att säga? Jag är så nyfiken på serien och jag har inte haft möjlighet och se när den nu har gått.. :/

Joamna

frak
Ja den gick nåt avsnitt på vanliga tv4 tror jag, sedan flyttade dom till tv4+ och sedan tv400.

Hm The OC skulle vara att ta i för min del men det är mest bara för att den inte brukar anses som BtVS relaterad typ, men vi kanske ska vara banbrytare.

Hehe, nej jag tycker inte heller OC ska vara med, jag försöker bara hitta på saker vi kan ha med på listan.

Ja okej, jag visste inte inte ens att Firefly gått på TV4, där ser man.

Joamna

frak
Heh okej, ja det lär ju dröja ett tag innan HIMYM och Kitchen kommer till sverige..

Jag har för mig det iaf, fast bara ett eller två avsnitt eller nåt.

Ja det lär det ju göra.

Vi kan väl hjälpas åt att hålla utkick för om BtVS relaterade människor ska dyka upp på något annat program (som Letterman eller Leno eller så), fast i så fall lär vi ju få höra om det här först, eftersom de programmen sänds i Sverige typ en vecka efter de sänds i the US.

Joamna

frak
Mhm, det vore jätte bra om vi kunde, jag har så dålig koll på det där dock, är det en precis en vecka i efterhand eller är det olika?

Joamna

frak
Så lite så.. Nu får vi bara se till att sprida detta till alla svenskar också, så att så många som möjligt får upp ögonen för serien.

Top Bottom