• Thank you for visiting Buffy-Boards. You obviously have exceptional taste. We just want you to know that:
    1. You really should register so you can chat with us!
    2. Twelve thousand people can't be wrong.
    3. Buffy-Boards loves you.
    4. See 1 through 3.
    Come on, register already!

Kronprinsessebröllopet - vad tycker ni?

This Year's Girl

Grateful grapefruit
Sineya
Känner att jag skulle vilja ha lite smarta svenskars åsikter här. Hur har ni upplevt hela kronprinsessebröllopshysterin? Antar att jag kanske avslöjade min egen ståndpunkt nu när jag kallade det för hysteri. :)

Fast nej, egentligen... jag är lite kluven. Jag à„R helt emot monarki. Jag ser ingen anledning till att vi ska ha kvar det i "representationssyfte", enligt mig finns det de som skulle kunna representera Sverige betydligt bättre. Men å, de vet verkligen hur de utnyttjar människors svaga sidor, marknadsförarna! :) Jag är en hopplös romantiker, och någonstans kan jag inte låta bli att bli helt meddragen i hela All you need is love-köret. :D Råkade se lite av bröllopet på rapport nu, och jag blev helt rörd och blev helt åååååå, nu måste jag gå och köpa mig lite kronprisessechoklad, sippa på en kronprinsessecider och kramas lite med min man. Haha, nä, men typ. :D

Iallafall. Vad tycker ni? Berätta!

sk

The Overlooked One
Sineya
Jag har iofs inget emot monarkin som sådan. Tycker det är lite coolt med all denna historik och att bara avbryta detta känns väldigt hårt.
Men det är inte så att jag verkligen bryr mig, skulle överleva utan också...

Angående bröllopet så tycker jag att TV och press började hysterin alldeles för tidigt. Har full förståelse att man kör fullt pådrag under själva bröllopsdagen och kanske lite info någon dag innan eller så.
Men allt detta ståhej veckovis innan är bara för mycket. Man är så less på det hela nu när det är dags så man orkar ju bara inte bry sig.
Att man behövde komma in till Stockholm på ett jobb häromdan gjorde inte saken bättre heller...

Dessutom, från en person som har noll koll på dylika saker, vill jag också säga att jag tyckte att kronprinsessan såg alldeles strålande ut i brudklänningen. :)

/SK

Washburne
Washburne
[No message]

Washburne

Protector of the key.
Black Thorn
Jag håller med sk. Jag har inget emot kungafamiljen men är inte någon fanatiker heller. Hysterin började dock alldeles för tidigt. Men jag har lyckats att hålla mig ifrån det mesta. Vill inte tänka på hur jag reagerat om jag bott i Stockholm. Victoria såg bra ut men att Daniel ser ut som grodan boll numera, eller boxer-Robert, gör att jag gärna håller mig ifrån de flesta bilder. Såg inget igår men kanske ser på något sammandrag någon gång. Men inte så att jag sörjer om jag inte gör det.

Taake

That's right, I'm watching you...
Staff member
Black Thorn
alltså här tycker jag att det varit helt vansinnigt, isynnerhet nu runt själva festen när bussar slutat gå etc. Inte ens mina tåg gick som de skulle och sånt kan man ju bli lite smått galen på.

Sen så visade ju 4:an en dokumentär om kunga familjen i samband med bröllopshysterin och jag kan ärligt säga att den dokumentären (gick i sex delar) fick mig att gå från att inte bry mig till extrem anti-rojalist. (Jag skulle kunna ge er ett tre sidor långt argument här men tror jag skippar det ;)) Det är helt enkelt ett förlegat system som nu väljer att modernisera de delar som de själva inte tycker är så kul... pffft, stanna i stenåldern eller förändra hela skiten i sånt fall.

à–nskar nu bara att man slipper höra om dem ett tag men antar att detta kommer fortsätta. För parets skull hoppas jag att media respekterar dem tillräckligt mycket för att inte följa efter dem på smekmånaden iaf (men vi kommer säkert få se paparazzi bilder därifrån) och sen när de kommer hem kommer media säkert sitta och skrika "skaffa barn" i ett par år framöver :S

Top Bottom