• Thank you for visiting Buffy-Boards. You obviously have exceptional taste. We just want you to know that:
    1. You really should register so you can chat with us!
    2. Twelve thousand people can't be wrong.
    3. Buffy-Boards loves you.
    4. See 1 through 3.
    Come on, register already!

Sämskinn FAQ

Status
Not open for further replies.
Sämskinn Solfjäder's Frequently Asked Questions

For the English people:

1) I don't speak or understand Swedish, what is this all about?
This is the Swedish forum (as you've probably already guessed), it is also known as Sämskinn Solfjäder. We are always happy about English speaking visitors though, feel free to ask us about anything, anywhere, and please check out the Swedish 101-thread.

2) Why are you Swedes posting so much in this forum, why don't you join the rest of us and discuss in English?
There are many of the Swedes who wouldn't even come here if it wasn't for the Sämskinn forum. But most of us are just as active at the rest of the boards, it's just fun to be able to talk Buffy stuff with other Swedes, since there aren't any nearly this good Swedish Buffy forums out there.

For the Swedes:

3) Vad betyder Sämskinn Solfjäder och varför kallar ni er det?
När Buffy Summers (admin, inte slayer) skulle döpa vårt svenska forum använde hon en online translator som översatte fan till solfjäder, vilket vi tyckte var mycket lustigt. Senare lekte vi medlemmar lite med olika translators och fick fram att Buffy fan på svenska blir Sämskinn Solfjäder, och det blev ett internskämt och senare vårt officiella namn.

4) Jag är ny här på BB/i detta forum, vad behöver jag veta/göra?
Well, läs denna tråd så vet du det du måste, men du får gärna ta dig dit att skapa en ny tråd och presentera dig för oss andra. Annars är det bara att börja posta, vi är mycket vänliga och välkomnar alla nya med öppna famnar ;)

5) Jag kommer inte från Sverige men förstår svenska, får jag posta här?
Självklart. Vi har redan sagt att alla norrmän är hur välkomna som helst att posta i detta forum. Detsamma gäller såklart alla andra som förstår svenska och kan skriva på något liknande språk.

6) Vad pratar ni egentligen om här?
För det mesta BtVS/AtS/Joss relaterade saker. Men även vad vi gör på dagarna och vad som händer i Sverige, andra teveserier etc.

7) Får jag starta trådar hur som helst, om vad som helst, i detta forum?
Så länge det inte är elaka trådar, självklart :D

8) Varför är beskrivningen för detta forum Den forum för Buffy solfjäder från Sverige. Diskutera Buffy och Ängel på Svenska.? Det låter ju råskumt och är inte riktig svenska..?
Det var den beskrivningen Buffy Summers gjorde med hjälp av translatorn, vi tyckte det var charmigt och behöll det så, that's why.

Andra frågor/other questions, please contact eponinethen.

Status
Not open for further replies.
Top Bottom