• Thank you for visiting Buffy-Boards. You obviously have exceptional taste. We just want you to know that:
    1. You really should register so you can chat with us!
    2. Twelve thousand people can't be wrong.
    3. Buffy-Boards loves you.
    4. See 1 through 3.
    Come on, register already!

Tjäna!

Tar tillfället i akt att skriva lite i den svenska delen också då. Kul att se att en sådan finns. à„nnu roligare med solfjäder-översättningen.

Hur som haver. Björn är namnet. Har varit ett solfjäder så länge jag kan minnas. Har precis övertygat mig själv om att det är dags att starta min Whedonesque-samling. Jag älskar det mesta han har gjort och registrerade mig på forumet främst för att gynna mitt framtida samlanda (läsa tips och feedback osv). Och det skadar inte direkt om man kan föra lite intressanta diskussioner under tiden.

När jag ändå är inne på nämt ämne så tänker jag fråga om det finns någon svenne som dykt in i serietidningsvärlden? Jag har knappt läst en serietidning i mitt liv (några strököpta Nemi och Herman hedning typ) och har bestämt mig för att starten av min Whedonesque-samling blir den av serievärlden (buffy, angel, serenity). Finns det någon svenne som läst dessa? Som känner till andra ställen än sfbok som säljer tidningarna? Jag älskar sfbok, men utbudet är lite snävt... jag räknar redan med att behöva importera 99% av allt jag vill ha. Så om någon känner till andra ställen tar jag tacksamt emot tips (jag är belägen i trollhättan om man skulle känna till någon lokal butik i närheten, säg göteborg kanske?). Och om det finns andra som har intresse så har jag börjat sammanställa en lite mer överskådlig lista med serietidningarn på ett google doc (finns i min signatur om man vill se eller, ännu bättre, till och med rätta listan om den inte stämmer. Serietidningarnas värld är lite knepig och svåröverskådlig när man kolla på wikin till exempel....)

Klart, slut!

Top Bottom