Angel bortom säsong 1

Ja det var nog det som var en av de första sakerna jag gillade med BtVS.. feminismen och de många starka kvinnliga karaktärerna. Det är iofs lite härligt/skumt att de har en kvinnlig och en manlig serie, om man vill se det så.

Heh, jag tror inte heller att det egentligen hade varit bra att ha Fred och Wesley som ett par i serien. Alltså det hade ju aldrig kunnat vara ett lyckligt par (eftersom att sådant inte är tillåtet i Whedonverse), och därför hade det nog bara förstört de två annars så underbara karaktärerna.. Men ändå, ah, det var lyckliga stunder för mig.. de små studerna de fick vara kära, aww.

Jaa, jag gillade Gunn i säsong 2, då han, Cordelia och Wesley var polare.. Men efter det har jag inte direkt gillat honom.. Men i säsong 5. Ja verkligen. Jag gillade honom både som "vanliga Gunn" och när han blev en super-advokat.. Håller med om att han var stark.

Dessutom var det skönt att få Connor som en vanlig människa och inte den extremt jobbiga gnälliga tönt han var i säsong 3 och 4. Ah. (Inte för att jag önskar att han hade fått mer plats i säsong 5.. inte alls..)

Back
Top Bottom