Angel i Sverige

Ok kanske en tad bit osamanhängande. Men i det avsnittet av Angel där Angels lilla läraktiga elev dyker upp. Han som gjorde ett kors på kinden av sina offer, den första tjejen han dödar ser precis ut som Eliza. Tyvärr kan jag inga avsnittsnamn.

Skulle lugnt ladda ner det om jag inte satt fast på en billig, men tyvärr vanlig modem uppkoppling. Mina föräldrar vill inte skaffa brednad för de tycker/tror att jag är den enda som använder internet och när inte jag bor här så ofta så lönar det sig inte. Men är det värt att se? Eliza i punk'd?

Jaha, det avsnittet, okej.. Jag ska kolla om jag håller med om det.. hm. Tänkte inte på det i alla fall.

Ah, modem, jobbigt du...

Ja det är värt att se. Eller jag tycker det. Hon är fin och får inte panik i en situation där jag skulle börjat gråta, hehe. Hon verkar seriöst jävligt cool. Det är inte världens bästa Punk'd avsnitt eller så (även om jag inte sett så mycket), men jag gillar det pga henne bara då...

Skulle vilja se det. Får väll hoppas att jag är på besök hos nån med Mtv nån gång när de sänder just det avsnittet och av en slump lyckas jag se det. Konstigare saker har ju faktiskt hänt, men inte mycket konstigare.

Heh, ja typ...

Har i alla fall sett Angel-avsnittet med Cordelia och hennes demon-bebisar i magen nu. Klart skumt men jag tycker ändå det blir bättre och bättre. Och jag börjar även gilla Angel-karaktären mer...

Agreed. Angel blir bara bättre och bättre och karaktärerna växer hela tiden (I know I'm bad with the puns). De va alla hyfsade i Buffy, men kunde inte tävla med de riktigt bra karaktärerna där, men nu när de inte är i deras skugga längre så blir det så mycket bättre.

Wesley och Cordelia tillsammans är ju bara så roliga och ANgel växer ju han med, som tex scenen efter att de dödat det där monstret i början av veckans avsnitt. Det störe mig att jag inte kna avsnitts namnen, så mycket bättre när man har boxen så man vet exakt vad allt heter.

Ja precis, från början är de lite sådanadär "skuggkaraktärer" fortfarande, men snart växer de sig till riktiga karaktärer medan serien utvecklas. (Um, jag hittade på det där medan jag skrev det men jag tror du fattar vad jag tror att jag ville säga...)

Ja okej.. jag gillar att han blir mindre pessimistisk och "mystisk"...

Ja, det är det som skiljen riktiga fans av en serie från andra, om man kan avsnittsnamnen eller inte... faktiskt.

Um, jag försöker ta tillbaka tråden till dens egentliga topic (ja jag vet att jag postar med mig själv är, ensamt sämskinn kvar). I alla fall fick jag Angel säsong 4 i julklapp, yay. Har nu även beställt säsong 2 och 3 så nu ska jag äntligen få kallas ett riktigt fan. Heh.

Och nu blir jag OT igen, men du fick säsong 4? à„r det inte brukligt at man får tex första säsongen först?

Iafl, när du blivit ett riktigt fan och sett dem alla vill jag veta om det är en serie som man behöver ha på dvd. Förväntar mig inget BtVS här, men om det är ok att betala lite för att få se dem alla utan reklam och utan tv kanaler som messar med serierna tills de försvinner.

Heh, men jag har ju sett störste delen av S-1 redan. Och pappa tänkte inte på hut lite jag sett utan köpte den säsong han tyckte verkade bäst (vet inte vad han utgick ifrån dock, heh).

Hehe, okej, jag kan betala för alla och se allt och tala om för di gom det är värt det 😀

Nej alltså jag försöntar mig inget BTVS heller, jag förväntar mig en serie som påminner mig om BTVS och håller min teve-serie-top-5-standard. Typ.

JollyApe - jag hade nog sagt att Angel är värd att betala lite pengar för. Nej, det är inte Buffy-standard, men det är nära nog. Den börjar segt, men blir riktigt bra ju längre tid som går.

Så jag skulle rekommendera dig att införskaffa ett par DVD-boxar, ja. 🙂

Okej, jag har nu fått mina Angel-boxar och sett säsong 2-4. Och JA, det är extremt värt att köpa. Jag måste så fort det går köpa säsong 5. Angel är riktigt riktigt bra. Mycket bättre än jag förväntade mig. Jag har varit helt förstörd nder dessa fyra dagar (kan ha att göra med att jag såg 15 avsnitt per dag), det är så mycket känslor osv. Just nu gillar jag mest säsong 2 och början av säsong 3, bara för att de blir för sorgligt sedan.. Men ja, seriöst, det är värt att köpa. Tycker jag.

Jag har gjort slag i saken och inforskaffat lite Angel. Battre att kopa det nu medan jag ar har och har en adress har sa jag slipper betala en massa import och skatt och porto.

Vi far vall se om jag bestammer mig for att kopa allihopa. Jag kommer tebax med ett utlatande sa fort jag titta pa dem. Skulle va fint om jag fick dem nu snart, har varsta forkylningen nansin sa allt jag orkar gora ar typ att ligga i min sang och lasa eller kolla pa dvd. Vi far vall se det kanske tar ett tag for jag har ju prov och sant och forhoppningsvis sa blir jag frisk till re-freshers week sa man kan kanna sig som en oansvarig och tankspridd student igen.

Som sagt jag aterkommer med ett utlatande.

Hade storspenderar byxorna pa, de va ju sa billiga, att jag har kopt de 3 forsta sasongern, men an har de inte trillat ner i brevladan vilket ar valdigt bra for da har jag kunnat plugga lite. Nu i helgen har jag mitt sista prov sa nar jag far boxarna nasta vecka behover jag inte kanna mig dalig om jag tittar pa det. Kan lixom inte njuta av nat nar man vet att man borde gora nat annat.

Ar lite avunsjuk pa er dar hemma for ni kommer fa se Five by Five fore mig, det ar det avsnittet nu pa sondag va?

Jag tycker också att "Angel" bara blir bättre och bättre (det enda tråkiga är ju att vi förlorade Doyle för tidigt).
Jag har följt serien på TV2 Norge så där har de kommit in på säsong 4 nu (jag ska inte avslöja något 🙂 )

Som det sagts tidigare så blir karaktärerna bara bättre och bättre...Cordelia var jag inte alls särskilt förtjust i när hon var med i "Buffy" men nu är hon en av mina favoriter...

Jag tycker precis som du, Cordelia är ju tec helt underbar i säsong 2 och 3.. (Hon blir lite för sorglig i säsong 4 bara, som de flesta...) Jag trodde att jag skulle sakna Doyle när han försvann från serien, men jag gjorde faktisk aldrig det. Wesley blev ju hans "ersättare" och jag blev så snart förälskad i Welsey att, well, jag ville bara ha honom där.

Alltså, att Norge är på säsong 4. Gud, Sverige är så efter. Jag hatar verkligen svensk TV...

Ah, är det Five By Five på söndag? Oh, det kanske det är. Underbart.
Låter bra att du köpte de tre första säsongerna. (Det enda jobbiga är väl att sista avsnittet i säsong 3 är en otrolig cliff hanger.)

eponinethen said:
Ah, är det Five By Five på söndag? Oh, det kanske det är. Underbart.
Låter bra att du köpte de tre första säsongerna. (Det enda jobbiga är väl att sista avsnittet i säsong 3 är en otrolig cliff hanger.)

Argh, men forhoppningsvis sa kommer jag inte hinna se fram tills dess innan jag har rad att inforskaffa fortsattningen.

Sorry, de va visst inte Five by Five, my bad. However jag ar nu sett det, muhahahah *Dr Evil skratt*. Har an sa lange bara sett nagra avsnitt fran sasong 1. Sanctuary ar sjukt bra och jag tror nastan att jag maste andra favorit karaktar fran Anya till Faith, it's been brewing a long time och nu ar det inget snack om saken. Faith ar kanske en av de battre karaktarerna tv nagonsin producerat.

Har inte sett klart pa den forsta sasongen an, men den har serien vaxer. Det har inte BtVS geni och mix, men det ar en av de basta sci-fi/fantasy serier jag har sett. BtVS ar mer som en allegori och har en harlig idealism och styrka. Men Angel daremot ar mer realistisk (pa ett orealistiskt vis) och ar mer rent manskligt pa ett vis. Sjukt att tva serier av samma snubbar och med en del gemensamma karaktarer och mytologi kan vara sa sjukt olika.

Mm, jag märkte att det inte var Five by Five. à„r det det imorgon eller..? Jag ska kolla upp det. Jag ser Så fram emot det. Har ju sett korta klipp från det, i "previously on Angel".. och gud jag tror att jag kommer älska det.

Ja, klart att Faith är en otroligt bra och intreaant karaktär, duhh, hehe. Men du, seriöst, serien blir så mycket bättre under säsong 2 och 3. Jag är sp kär i Wesley, hade aldrig anat det men han ligger på delad andra plats på min karaktärslista nu...
Jag vet, det är så uppenbart att samma människor tycker om AtS och BtVS, det känns självklart. Men de är ändå såå olika, det är absolut inte som en "fortsättning" av BtVS, eller samma sak fast i LA. Jag behöver båda serierna nästan lika mycket just nu...

Back
Top Bottom