Bärsäkar-ranten 2000: Nu är det jul igen

eudial

=D=D
Så var det tydligen dags igen, det är tydligen jul nu. Det är inte ens december, men ändå minns jag att jag har blivit bombad av julreklam och -budskap sedan augusti. Men nu har helvetet brakat lös på riktigt, nu är det glitter och tomtar och ljus överallt. Det är kö över allt, i ALLA affärer, ja fan till och med till biblioteket. Men jag Và„GRAR. Jag tänker inte sätta upp så mycket som en glittrig stjärna , inte äta en pepparkaka förrns veckan innan jul. Då kan jag gå med på att kanske sätta upp lite diskret glitter i ett hörn, men jag vill verkligen inte dras med i konsumptionsträsket. Jag tror fan jag ska börja köpa mina julklappar i februari så jag slipper all musik och stök och kan tänka klart i butiken - och slipper trängas med resten av norra europa i kön.

- vill sudda ut december från kallendern.

Jag är nog den enda människan som inte känner av julhysterin. Kan ha att göra med att jag alltid är för trött och stressad vid jul av andra orsaker, men seriöst jag känner inte det jobbiga med julen, jag gillar det bara, rakt igenom.

Jag gör sällan något speciellt, som att köpa saker eller någonting, så jag märker inte av den här hysterin men jag håller på att bli lite stressad eftersom jag ska köpa julklappar i år (som jag inte har gjort på år och dar... visst är jag patetisk? 😛), så.... I'm right there with ya 😉

Jag hatar julen. När julen börjar närma sig känner jag världen ångest och brukar önska att jag försvann och kom tillbaks nån gång i slutet av januari. Jag vill alltid sticka ut ensam till skogen vid jul men min jul-hysteriska familj tillåter mig inte göra det. Jag brukar alltid vara extra sur och bitter den 24:e och ibland kan jag göra mitt yttersta för att göra alla andra sura. Jag blir med andra ord väldigt barnslig på julafton.

Here, here. Inga pepparkakor, eller stjarnor for mig inte. Ska jag vara arlig sa kanner jag inte riktigt av julen an, vilket kanske ar en bra sak, men forsta advent har ju faktiskt redan varit sa.

Hittils det narmsta jag kommit julen ar Bad Santa och den gjorde inte direkt sa att jag borjade tanka pa julen, jag blev bara lite lag for att John Ritter har dott. Jag kanner mig helt borta, han har vart dod sen i september, men inte har jag last eller hort om det forns nu.

Hur som helst sa spar jag allt mitt julstok tills 2 veckor innan jul. Da ska jag fanemig gora allt som man ska gora pa julen. Jag blir nog tvungen att kidnappa min brorsson for att kunna aka lite pulka utan att alla kollar konstigt pa mig. Ska proppa mig full med lussebullar, pepparkakor och alt annat julgodis. Och sen ska jag spendera dagarna framfor tvn och bara titta pa Oprah och helgerna ska ga at att dricka spetsad glogg och frysa hacken av sig nar man stapplar hem fran nat av utestallena. Man oh man, jag kommer att fa en harlig julhelg.

Vanta vad var ditt syfte med den har posten? Att du inte uppskattar all jul stress? Lamna december ifred! Jag vill ha min manad av ultimat lathet and nobody will mess with it, not even you!

Jag vet att alla klagar på julen och tycker den är jävligt trist osv, och endel kan väl ha anledning till det men många tycker jag bara klagar bara för att. Jag gillar julen som fan, jag tycker att det är hur mysigt som helst, men ledighet och gran och presenter att ge och få och ta det lugnt och massor av god mat osv... Jag älskar det.

Kan inte agreea, men jag gor det i en post istallet.

here, here that's the spirit. Long live Christmas och nu maste jag leta ratt pa nagra bra julfilmer sa jag kan komma i stamning, nagra forslag?

Min enda julfilm är Unga Kvinnor (Little Women). Jag vet inte om det direkt är en julfilm egentligen men för mig är det filmen som får mig i rätt stämning.

Den mest juliga filmen vi har ar Ernest raddar julen och den har jag fatt sta ut med i manga ar. Allvarligt overvager att inforskaffa en ny "julfilm", jag kopte iofs Brazil harom dan, men inte riktigt den sortens julstamninga jag vill ha. Behover nog nan Scrooge variant. Det ar skit att vi inte har 3 eller 5 for de kor en massa sliskiga amerikanska julfilmer hela tiden och det ar den sortens julstamning jag ar ute efter.

Samma sak som med en julskiva eller vilken annan emo-skiva eller film som helst. Ibland ar man inte sa bra med kanslor sjalv och da ar det perfekt med en film eller skiva som kan beratta for en vad man ska kanna sa man slipper framkalla kanslorna sjalv. Capisce?

Back
Top Bottom