Hem från London

Pythagore

All Hail Discordia!
Kom precis hem från en snabb resa till London för att hälsa på min lillasyster och lyckades i processen köpa lite trevliga Buffy-prylar. Jag lyckades hålla mig från att köpa Anya-leksaken med den tillhörande kanindräkten (även om jag ångrar mig lite i efterhand...), men dock en volym av "Tales of the Slayer" (som var överraskande bra) och den sista volymen av "Watcher's Guide" (tvungen att komplettera).

Men den stora lyckan var nog Firefly-samlingen jag blåste mina sista pund på innan jag satte mig på flygbussen. Har bara sett det första dubbel-avsnittet och det ser väldigt, väldigt lovande ut. Ska bli kul att se om den verkligen är så himla bra som alla säger.

Hehe, jag blir seriöst avundsjuk. Får man fråga vad de olika sakerna kostade ungefär? (Inte för att typ räkna ut hur mycket pengar du gjorde av med utan av intresse för egen del då.)
à„r Watcher's Guide böckerna bra eller?
Jag har kommit på att jag verkligen skulle vilja ha What Would Buffy Do?

Ah, jag har inte sett något av Firefly, alls... hm..

Hmmm...nu ska vi se.

Tales of the Slayer - 6.99.
Watcher's Guide 3 - 12.99.
Firefly-boxen - 34.99.
BtVS-tidningen - 3.99.

Tales of the Slayer var inte bara överraskande bra, den är visst överraskande billig också - ta en titt på adlibris.se. De flesta kostar under 100-lappen, något jag uppskattar. Rekommenderas (ivarjefall vol. 2, som är den enda jag läst).

Watcher's Guide böckerna är väl helt ok. Det är en schysst genomgång av alla avsnitt, helt enkelt. Kom över de två första väldigt billigt, därför var jag tvungen att komplettera med den tredje också. 🙂

Ah, tackar. Inte för at det är jättetroligt att jag åker till London bara därför men.. Jag funderar väl på att ta mig dit i sommar eller så..

Ja okej.. What Would Buffy Do? är den bok jag funderar mest på för stunden. Men men, jag skulle väl vilja ha så mycket som möjligt egentligen.

Lite sent jag vet, men

dela med oss. Vart kom du over alla dessa fynd? Maste ju planera lite innan jag aker till London (vilket typ ar om ett halvar, men anda).

Allt det där går att få tag på på Forbidden Planet på Shaftbury Avenue. Jag skyr den affären som pesten, eftersom jag vet om att jag bara får en impuls att göra mig av med alla mina pengar på en gång när jag går dit. De har en jäkla massa Buffy-prylar där, vilket gör det hela ännu värre. 🙂

Lovely. Ja menar man kan bara se Big Ben so many times innan det blir lite gammalt, sa att saga. Man behover nya mal att turist pa.

Ar det typ skitdyrt dar? Typ i stil med SF-bokhandeln, alskar affaren, men star inte ut med rip-off priserna.

Well...London är en av världens dyraste städer, så jovisst - där är dyrt. Men det finns mer prylar där än i Sverige, vilket gör att det går lite på ett ut. 🙂

Kande bara att jag behovde dela med mig av det faktum att jag nastan har gjort samma sak. Nu i helgen va jag ner ock kopte present till min lillasyster och pa vagen hem var det som en mystisk kraft drog mig in pa Waterstones och tvingade mig att inhandla FireFly boxen (£14 sa jag overlever nog budget vis).

Och jag ar foralskad. Har sett forsta avsnittet.

Jo jag kande lite lika. Ja menar hur kan man inte se Firefly nar det kommer en film och allt. Kanner mig lite obssessed for nu ager jag alla Joss Whedons tv serier pa dvd. Jag ryser nar jag tanker pa hur mycket pengar jag lagt ner pa det.

Det är inte utan att jag blir väldigt avundsjuk! Jag äger faktiskt inga Joss Whedon dvd:er, jag skäms lite, men hade jag haft en gnutta mera pengar så skulle de gå till sånt. Hm jag kanske ska börja extraknäcka på Doublemeat palace för att få in lite slantar..

Du har tur for nu kan man ju nastan kopa alla for halva priset och allt. Akta dig for den elaka pen..oh menar pajtanten sa hon inte kommer och ater upp dig. Det ar vad foretagsvarlden gor med dig, eat you up and spit you out!

Jepp, så har jag en födelsedag snart också och Btvs/Ats står längst upp på önskelistan! Pajtanten är inte att leka med.. får se till att alltid ha köttkvarnen till hands.

Back
Top Bottom