Lära känna varandra

Status
Not open for further replies.
Ah, hehe, det var en fin lista av fakta om dig polexia 🙂 Tack! Hehe.
Jag måste säga att jag gillar starkt din filmsmak (och för mig är det något av det viktigaste hos en människa, hehe), Kill Bill, vad kan bli bättre?
Och indisk mat, yay, underbart. Min favorit även (vegetarisk sådan dock).

Har just läst igenom denna långa tråd, har dock problem med att jag skumläser saker när det blir för mycket text så jag kan tyvärr inte lova att jag kommer ihåg alla detaljer om er..
Det här är jag iaf:

Namn Lisa
à…lder 19
Familj Mor, Far och bror, och bor nu med en sambo. .
Pluggar vad/jobbar med Just nu ingenting, men då och då hoppar jag in hos en friteatergrupp med lite allt möjligt.
Dröm/skulle vilja göra i framtiden: Bli skådespelare ta me´ sjutton.
Har i tankarna mest just nu: En föreställning jag håller på med och min karaktär där, och Buffy..

FAVORITER
1. film? De förlorade barnens stad, Delikatessen, Dancer in the dark, Dogville osv. (haha bara filmer som börjar på D)
2. låt? Leva död från kniven i hjärtat, av en massa långa anledningar..
3. årstid? Vår, sensommar.
4. mat och dryck? Ett grekiskt grillspett som jag åt häromdagen.
5. djur? Min katt som är helt galen och har varit sjuk nyss.
6. färg? Grön, svart, röd.
7. parfym? Nej.. är inte så insatt i parfymeriet.
8. tv-program? Buffy.
9. ämne i skolan? Teaterämnen..
10. sysselsättning (till exempel sport)? Bara teater just nu, och lite musik ibland, fast det var mera förut.

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Mellan
2. vilken färg på tapeterna? Ljusbeigt
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Grönt, svart, rött.
4. favoritmöbel i rummet och varför? Min fotölj eftersom den är underbar att sjunka ner i och viiiila med en varm vetekudde på axlarna.
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Huset mitt emot.
8. vad gör du oftast i ditt rum (till exempel stickar tröjor eller sover)? Sitter vid datorn, läser..
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Jag och sambon delar säng..
10. favoritpryl i rummet (till exempel en prydnadssak eller en nallebjörn)? En ljusstake.

SOCIALT
1. hur ofta festar du och vart brukar du gå? Inte så ofta nu förtiden, har inte bott här så jättelänge och känner inte så många som jag kan festa med plus att jag inte har så mycket pengar. Men när jag kommer hem blir det lite mera även fast det inte finns några roliga uteställen där.
2. senaste konserten du var på? Julfesten med massa lokala band från övik.
3. pub/krog eller diskotek? Krog
4. hur mycket, hur ofta och vad dricker du? Det skiftar men jag dricker mycket vin nuförtiden. Madame Blanche mest för namnet och förpackningen.
5. röker du och i så fall vad och hur mycket Ja tyvärr, inte varje dag längre men då jag blir stressad, ledsen eller arg har jag väldigt svårt att låta bli.
6. tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte? Nope..
7. vad är syftet för att du går ut? Träffa folk..
8. privata fester eller "ut"? En behaglig mix gärna.
9. dansar du mycket? Nej, kan vara kul ibland men oftast står jag över.
10. när ska du festa nästa gång? Om nån vecka eller två..

Oh, Dogville...alldeles för länge sedan nu. Helt klart en av världens bästa filmer. Och jag som avskyr Lars von Trier i vanliga fall...

Ja, välkommen hit helt enkelt. Jag har varit borta ett tag, men nu hittade jag tillbaka igen. Fick Buffy-abstinens, vilket ledde till Buffy-boards abstinens.

Epi - det var jag som var korkad. Borde ju kollat upp om det fanns en buffy-boards.com. Jag försökte om och om igen på buffyboards.com, tills mailet från moderatorerna kom om att det domänen inte användes längre. *suckar över mig själv*

Badkar: Nej
Tvättmaskin: Jopp, hemma
Diskmaskin: Ja, hemma
Micro: Hemma
Teve (egen för de som bor hemma): Ingen egen, eller nästan, delar en med syrran på övervåningen..
Video: Inbyggd i teven
DVD-speare: Jepp, i Playstation 2 (som är mest min!)
Dator (eh): Jopp, en egen iMac (tror det är en G3:a), hade en Powerbook G3 förut. Totalt har vi 5 datorer hemma, använder bara 3. 2 av dom är gamla som pappa vill "spara".. 😛 Endast Macintosh! 😀
CD-spelare: Jepp, egen, men lyssnar mycket på datorn oxå. Har bärbar oxå, men använder den knappt sen jag fick min iPod.
Mp3-spelare: iPod
Mobiltelefon: Ja, Sony Ericsson T610
Hemtelefon: Jepp, hemma då. 😛
Eh, annan "cool" sådan pryl: Ehm... nä, tror inte det..

(Jag bor alltså fortfarande hemma hos föräldrarna, förutom då jag bor på elevhemmet 😉)

1. Var jag har varit då jag nu inte hängt på Sämmskin den senaste tiden: TV-Galen, SCB och Livejournal
2. Det jag gör den tiden jag inte hänger på internet: Sitter fortfarande vid datorn iaf! 😛 Skriver noveller och mixtrar i Photoshop. Annars läser jag en hel del.
3. Annat jag tänker mycket på just nu: Att det är så mycket i skolan... 🙁
4. Något bra just nu: Påsklov nästa vecka!
5. Något dåligt just nu: Idrottsprov imorrn! >_<
6. Längtar till: Torsdag! à…ka hem! 😀

Jessie said:
Dator (eh): Jopp, en egen iMac (tror det är en G3:a), hade en Powerbook G3 förut. Totalt har vi 5 datorer hemma, använder bara 3. 2 av dom är gamla som pappa vill "spara".. 😛 Endast Macintosh! 😀

Mycket bra! Så ska det vara. 🙂

*klappar min G4a*

Haha, äntligen, min typ av människor 😀
Quotar min kompis Frida: "Det finns två typer av människor. De som använder PC, och de som använder mac." [Underförstått, "mac är det enda rätta".]

epo: takk for film smak komplimanget! 😉 jeg hadde egentlig glemt at jeg hadde svart i denne threaden, men så leste jeg i gjennom alle postene, og der var jeg gett 😉 :santa2:

det er så hyggelig å lese alle disse faktane om folk! !

jeg så det var mage spà¸rmål jeg ikke hadde svart på da, tenkte jeg kunne gjà¸re det:

Namn: Gina
à…lder: 21
Familj? mamma, pappa, 1 lille bror(19), lille sà¸ster(17), 2 eldre "brà¸dre"
Pluggar vad/jobbar med? jeg studerer(plugar) ved univ i Oslo, skal bli kriminolog YEY! 😉 og jeg leverer aviser.
Dröm/skulle vilja göra i framtiden: jeg skriver masse dikt(har skrevet over 2000! ike alle er like bra dda, men fortsatt....) vil gi ut dikt bok!
Har i tankarna mest just nu? akkurat nå hà¸rer jeg på MTVE leak av Garbage sitt nye album... så sangen Boys wanna fight har invantert hodet mitt, men ellers, så vurderer jeg å kjà¸pe meg en CD igjennom cdon.com... og jeg tenker på sosial psykologi faget mitt, og hvordan jeg i all verden skal KLARe å huske over 600 sider med info... Og at jeg vil bo i Götteborg

Musiksmak? : jeg hà¸rer på alt... nesten, litt hip-hop(av det politiske og samfunnskritiske slag), country, pop, rock.. ja
Favoritmat? : indisk, italiensk.. å sånt...
Hund eller katt? : Katt og hund...
Hatar följande över allt annat? : Onder mennesker, som drykker ned andre og som bruker andre for å fremme seg selv
à„lskar detta över allt annat? min pojkveenn, og sà¸sken.... og PC'em min og alle Cdene mine.. OJ et var kanksje litt mye...

Jag är galen i... musikk.. og stæsj(stuff), dyre ting jeg ikke har penger til.
Jag erkänner att... Jeg liker darin(ja han som ble nr.2 i svenske Idol 2004) sin stemme, stil og noen av sangene hans... jeg skammer meg over det, men han er jo bare så hor.. vel i videon til money for nothing og han har hot stemme.... 😉 LOL

Om jag hade tre önskningar...
1. Att kunna Gi ut DIKT bok!
2. Att jeg kunne bli paris Hilton i 1 time, kjà¸pe meg alt jeg à¸nsker meg og så bli meg selv igjen... YEAh neiman markus HERE i come!
3. Att jeg kunne synge SKIKKELIG FINT! det hadde vært kult.. ELSKER musikk og det hadde vært gà¸y å drive med det, men jeg kan jo ikke spille gitar eller noe sånt, og jeg kan ikke synge *ler*

Favorit-:
- snack: Estrella pepper chips
- tv-kanal: svt24
- papper (rutat, linjerat, blankt): blankt
- tal: 0, 18, 21 13
- ord: sà¸ten
- teletubbie: ingen
- bokstav: D, G, B
- smilie: :ufo:
- vitamin: c
- språk: engelsk og fransk(kan ikke fransk da 😛
- tid: kvelden / natta.

Sämsta
- filmen: troja/troy(den med brad pitt og orlando bloom) dritt film! (sorry til fansa der ute) men den ilmen er så ARRRG.. og dårlig
- tv-programmet: big brother... og en mengde annen mà¸kka programmer som er HELT uintresange!
- maträtten: gåse lever à†SJ à†à†à†à†à†à†à†SJ
- drycken: Budweiser(en av dere sa dette også! det smaker jo ingenting, à˜l skal da ha smak, det skal ike være som å drikke vann, king of beers meg i rompa!) og
- tiden: morgenen!

Uppdaterar lite..

Musiksmak? : Punk, postpunk
Favoritmat? : Riktigt svårt... typ pasta med nån god tomatsås...
Hund eller katt? : Katt

Favorit-:
- snack: Pringles Hot & Spicy
- tv-kanal: Kunskapskanalen
- papper (rutat, linjerat, blankt): rutat
- tal: 3.14159265
- teletubbie: tinkie-winkie
- bokstav: i
- smilie: =D
- vitamin: C
- språk: engelska
- tid: natten
- film: Sin City var den senaste bra filmen jag såg
- låt: Dead Kennedys - Forest Fire

Sämsta
- tv-programmet:
- maträtten: allt som innehåller torsk
- drycken: cider
- tiden: morgonen!

(Bra initiativ, jag tänkte på att vi behövde helt nya saker att fråga här. Och alla vet väl reglerna? Man måste läsa igenom det de andra skriver, hehe, det hanflar inte om att bara svara själv och strunta i de andra här 😉 )

Musiksmak? : Allt möjligt, just nu: Ane Brun
Favoritmat? : Indisk vegetarisk mat (Jag säger bara "Gandhi" till alla som någonsin varit i Umeå)
Hund eller katt? : Katt, ingen tvekan

Favorit-:
- snack: Alltså jag vet inte, jag är inget snack-fan
- tv-kanal: Femman I guess men jag kollar inte på TV
- papper (rutat, linjerat, blankt): Linjerat
- tal: 4
- teletubbie: Gah, det finns få saker jag hatar mer än dessa äckliga figurer
- bokstav: Hm, jag vet inte
- smilie: jag brukar inte använda smiles men dessa var söta: :badboy: , 😛 och :wow:
- vitamin: C..?
- språk: Engelska, vill kunna bättre.. Och vill kunna lite Japanska men bara för skoj skull..
- tid: Kvällen..
- film: Kill Bill.. (och Heavenly Creatures och Pulp Fiction)
- låt: Just nu: Robyn - Bum Like You

Sämsta
- tv-programmet:
- maträtten: (Um, jag äter inte sånt som är äckligt..)
- drycken: Typ endel sprit..? Uh.. Och tråkigt kaffe
- tiden: För sent på natter

Musiksmak? : Mycket soundtracks nuförtiden, och typ Anna Ternheim.
Favoritmat? : Indiskt för mig med, (har faktiskt hört talas om "Gandhi" även om jag aldrig varit där..)
Hund eller katt? : Katt

Favorit-:
- snack: Varma mackor, om det räknas.
- tv-kanal: Diggar svt just nu för att de ska sända massa bra serier, efter jul iofs..
- papper (rutat, linjerat, blankt): linjerat.
- tal: 3
- teletubbie: nä, dom är bara läskiga, är glad att jag inte behövde matas med dom under min uppväxt.
- bokstav: o
- smilie: 😉
- språk: engelska, och franska, funderar på att köpa ett sånt där band där man kan lära sig språk..
- tid: kvällen
- film: Kill Bill, De förlorade barnens stad, sen såg jag just Closer igen tycker riktigt mycket om den med!
- låt: Damien Rice - The Blowers Daughter

Sämsta
- tv-programmet: går det att välja ett?
- maträtten: jag gjorde något konstigt för ett tag sedan som bara blev mosigt och inte smakade något nästan alls..
- drycken: kaffet som jag drack igår ur maskinen eftersom det var alldeles blaskigt av nån anledning.. bluah!
- tiden: vet faktiskt inte, beror så mycket på andra omständigheter..

Fyller i lite. Håller på att få alla Sämskinn Solfjäders tillbaka 🙂

Musiksmak? : Allt möjligt. Tell me it's good and I'll listen
Favoritmat? : Jag vet inte. Jag är en allätare fast jag gillar lasange ganska mycket.
Hund eller katt? : Katt - helt klart - annars skulle jag behöva flytta

Favorit-:
- snack: kall dricka och sen kan det variera
- tv-kanal: kanal fem
- papper (rutat, linjerat, blankt): linjerat
- tal: 3
- teletubbie: Den där röda 😛
- bokstav: P
- smilie: :toiletcla
- språk: Franska
- tid: 22.00
- film: Många
- låt: Absolut ingen aning. Måste säga [I hate] everything about you av 3 Days Grace

Sämsta
- tv-programmet: Fotbolls VM
- maträtten: Allt med nötter som smakar
- drycken: någonting som går ihop med isbitar
- tiden: 11.00

Vissa saker har jag ingen aning varför jag svarade så - men det funkar väl ganska bra i alla fall? Huvudsaken är att jag fyllde i någonting 🙂

eponinethen said:
(Bra initiativ, jag tänkte på att vi behövde helt nya saker att fråga här. Och alla vet väl reglerna? Man måste läsa igenom det de andra skriver, hehe, det hanflar inte om att bara svara själv och strunta i de andra här 😉 )

:happy53:

Musiksmak? : Typ allt. Just ny har jag lyssnat ihjäl mig på "Le Parkour"
Favoritmat? : Sushi
Hund eller katt? : Katt men jag har träffat en fin hund som fått mig att tveka

Favorit-:
- snack: Chips
- tv-kanal: Ingen? Men hemma hos min farfar var det WB-Channel och Fox
- papper (rutat, linjerat, blankt): Blankt
- tal: 34543345
- teletubbie: Den lilla röda är typ minst äcklig?
- bokstav: X
- smilie: :banana:
- vitamin: B12 eftersom att jag har grov brist på den
- språk: Engelska
- tid: Natten
- film: Många men jag har på senaste tiden diggat "Even cowgirls get the blues" väldigt mycket
- låt: För tillfället; Motorisk Afasi & Filthy - Le Parkour

Sämsta
- tv-programmet: Typ allt som produceras av svensk kabeltv?
- maträtten: Vad jag mins, av den enda lilla biten jag någonsin ätit, vad blodpudding vidrigt
- drycken: Likör
- tiden: Klockan 05.00 då det är dags för mig att stiga upp och gå till jobbet

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom