Låt den rätte komma in

JollyApe

None for you!
Jag brukar inte uppskatta svenska deckarliknande saker, men den har ar inte som alla andra.

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist, ar nagot sa sjukt som en svensk skrackroman som faktist ar riktigt bra. Sjalv har jag alltid gillat legenden om vampyrer, men ingen vampyr eller skrackberattelse i overhuvud taget har skramt mig sen jag laste den dar novellen om en vampyr i KP for drygt tio ar sen, men den har har faktiskt fatt mig att kolla under sangen innan jag gar och lagger mig och i min varld ger det en bok en himla massa pluspoang. Tror att det ar att den utspelar sig i en miljo som ar sa bekant for mig och som paminner mig om nar jag var barn och hur radd man kunde vara da, for allt fran "blottare" till spoken och mordare. Visserligen utspelar den sig 81, men det mesta var ganska sa likt sig 10 ar senare nar jag hade gympa med stranga larare och kollade pa Dallas med mamma och pappa. Sa alla 80-talister spring ut och kop den har boken och bered er pa att bli skramda (ni andra kan ga och kopa den).

Efter att jag gett er detta lilla tips anvand den har traden till allt mojligt OT prat. Nan annan kanske har nat annat att tipsa om eller bara att konstatera.

Lank till boken

Låter faktiskt coolt. Inte för att jag behöver mer att läsa egentligen (har fortfarande inte läst klart BtVS & Philosophy och läser även ca fyra andra böcker), men kanske ska kolla upp...

Jag ska seriöst börja läsa mer efter denna termin, då ska mitt liv börja, lol... Nu håller jag bara på och ritar och skriver om hus/byggnader. Vi har arkitekturhistoria som morgonperiod (varje morgon alltså) i tre veckor just nu.

Har last ut boken och jag star benhart fast vid min rekomendation.

Jag kanner mig lite, kan inte saga ensam, men tvasam? (Yeah I'm talking to you. I don't see anyone else here so I gotta be talking to you. Flicks my imagination guns and ends up in a Dodge this pose) Ok slutat leka Taxi Driver nu.

Vad jag tankte saga var, ska man kanske gora nat med Samskin Solfjadern. Kanske gora om det sa det far mera kanslan av ett "hus" istallet for bara en subdel av forumet. Lite lekar kanske och oj vad jag kanner mig som en lekledare pa Mallorca nu "Snart ar det dags for grisfesten!".

Och var ar OT pratet jag ville se i denna trad?

Låter som en schysst bok. Har en massa fritid nuförtiden som jag gärna fyller med att läsa böcker.. har ofta svårt att komma på vad jag ska läsa dock så boktips är alltid välkommet!

Wow dra mig baklanges pa en hal vag. Samskin Solfjadern har fatt tillokning. Valkommen hit och ma jag gratulera dig for din forsta(?) post har, du far garna forse oss med flera.

Jaa, Sämskinn är så tomt på sistone. Men Pythagore skrev till mig på Helgon att han tydligen inte alls lyckas logga in på BB längre av någon anledning. Fran hänger ju här men inte i Sänmskinn. Hm. Annars är det ju dåligt. Men vi har ju massa nya svenskar på BB och var tusan är de? (Tack för att du postade här btw CookieDough.)

JollyApe said:
Wow dra mig baklanges pa en hal vag.
Helst en hal vag, lol.

Blev förvånad när jag plötsligt såg Svenska mitt i forumet, visste inte att det fanns en svensk del.
Vi måste ju locka hit de andra svenskarna också.

(Varsågod för postandet)

Klart vi måste! Men serri, jag är den som postar här klart mest. Ska vi dra igång och starta lite trådar? Och posta mer i redan existerande trådar? Kom igen Sämskinn kom igen!

(Okej jag är sämst på att peppa men hey, seriöst, vi borde...)

I'm with Miss Psycho Pep-Squad!

Vad sags om manadens avsnitt istallet for veckans. Valjer ett avsnitt en manad och sa startar man en trad och kan prata lite om det. Nu kan man ju avan lagga in lite Angel i det.

Har ni hort forresten att Angel ska borja pa ZTV?

Låter intressant. Kanske ska kolla upp den. 🙂

Ja! Jag har hört att Angel ska börja där! Så bra, för då kanske jag kan se det! 😀 Har inte kunnat se det då det gått på fyran...

Va? På ZTV? När? (Okej nog för att jag har DVDarna men still!) (Och jag har inte ZTV, lol.)

Jag är definitivt på en månadens avsnitt! Klart.

EDIT: Okej nu lät jag verkligen som Miss Psycho Pep Squad, heh...

Månadens avsnitt låter toppen för min del!

Ja jag hörde det där om Ztv, jag har iofs sett hela Angel men det är lite annorlunda när det går på tv tycker jag. Så kan man ju alltid hoppas att lite fler hittar den underbara serien, också blir det lätt mer diskussioner när massa folk ser samma avsnitt samtidigt..

Ja.. vilken säsong är det alltså som ska gå där?
Det är en kille i min klass som ibland råkar vara uppe och se på Angel.. tex efter Five by Five kom han till mig och sa att Faith varit med i Angel osv, det var rätt kul, heh.. Fast han har problem för han sa "alltså Buffy är ju en så jävla dålig skådespleare", eh, ingen koll... heh.

Ah, jag blir så irriterad på att fyran har köpt in Tru Calling men inte tablålagt den.

Well Tru Calling kan du ju bara glomma, ska vi sla vad om att de kommer att kora det i tv400 eller vad de dar betal kanalerna heter, mitt i natten eller tidig morgon.

Iafl ztv har nog kopt in hela serien av Angel. Klockan 7 nan gang nu i var borjar de sanda fran avsnitt ett om jag inte har fel.

Jag har också förstått det som att Ztv har köpt in alla säsonger..

Så typiskt fyran med Tru Calling.. om dom ändå inte tänker sända det så är det ju bättre att inte köpa in det så nån annan kanal kan göra det istället... för oss tittare iaf.

Men tittare ar inte sa mycket deras framsta prioritet som sponsorer. Kanner att jag nastan kastar mig in i tv4 bashingen igen, men jag har gjort det sa manga ganer att det borjar bli lite langtrakigt.

Haha, jag vet.. Jag klarar knappt av att tala om TV4. Fast nu har jag blivit otroligt störd på Kanal 5 även.. eftersom att jag tittat på The OC. Det är sjukt hur de misshandlar den serien (och BtVS naturligtvis).. ehh...

Men jag vet, jag har inget hopp om Tru Calling men.. aw, jag vill se Eliza.. fan..

à„r så synd att tv alltid ska misshandla alla serier, jag laddar ner det mesta och tittar på nuförtiden istället. Men det är tråkigt, för det är nån speciellt känsla av att följa en serie på tv, när man måste skynda sig hem för att inte missa och man faktiskt inte kan se hela serien i ett svep utan är tvungen att längta lite till nästa avsnitt..

Mm, den enda serien jag följer är The OC nu.. men jag vet vad som kommer hända.
Annars laddar jag ner.. Håller just på att ladda ner andra avsnittet av The L Word säsong 2. Heh, såg just avsnitt 1, aw, jag älskar denna serie (okej jag älskar Shane och Dana)..

Jag följde OC ett tag, men har på senaste tiden alltid lyckats vara upptagen både på den ordinarie sädningstiden och reprisen..

The L Word är ytterligare en serie som jag velat se men ännu inte hittat tid till, (de lägger sig på hög de rackarna). Men det är kanske dags för den nu..

Back
Top Bottom