Roligaste scen?

Warlock

Townie
Humorn är väl det som gör att jag fortsätter att se BtVS, om och om igen (ja, och så unga Fröken Benson då, men det är en annnan femma). Vilken är, i er mening, den roligaste scenen?

Redovisar mitt val senare.

Hmmm.... Jag måste tänka lite men jag har många favoriter.... Direkt kan jag ju nästan utesluta säsong 6 eftersom den säsongen var så mörk att man nästan inte hittade hem igen 😉 (dåligt skämt - I know)

Hmm... Det finns en rad många i säsong 3 och i säsong 5 (flest såklart med Anya och Giles eller Willow och Xander).

Bland mina favoritscener finns t.ex i The Witch när Buffy dansar in i köket och sjunger "Macho macho maaaan" och när Faith sitter med gänget i the bronze och berättar om hennes slayerdagar i Boston.

Sen har ju Willow ett gäng med underbart roliga stunder. I doppelgangland (typ mit favoritavsnitt) är hon sjukt rolig, speciellt när hon träffar sin doppelgänger.

Men annars är det ju så svårt för alla avsnitt, till och med de jobbiga där allt bara handlar om spike, är ju roliga.

à…h, alla scener med Willow/Anya är oftast roliga. Men jag är så känslosam när jag ser på Buffy så jag har en tendens att tycka att även de allra roligaste sakerna är sorgliga. Hur som helst, scener är svårt.. Jag håller med Fran om Faith, Hope & Trick scenen, även om den också är jävligt sorglig enligt mig (Faith som försöker och försöker med Buffy och Buffy bara är avig, blabla).
(Ok jag måste ju nämna en Dawn-scen även om den inte är jättekul så gillar jag den scenen, jag tror att det var Jane som skrev den om jag inte minns fel. I CWDP, Dawn i köket innan The First/Joyce/Whatever kom. När hon sjunger om fisk.. heh)

Haller med om att Anya/Willow ar en sjukt bra kombination. Scenen i bilen i Triangle, Well, did you try looking inside the sofa in hell? , och sa har vi kanske det basta av dem alla Same Time, Same Place. Avsnittet var helt okej, men scenen nar Anya och Willow were doing spells ar briljant. Anya ar killer dar, Anya dialog skriven av Jane Espenson ar nog det roligaste i Buffy. Let me show you:

Well, at first it was confusing. Just the idea of computers was like, whoa, I'm eleven hundred years old. I had trouble adjusting to the idea of Lutherans.

I'm thinking about buying something really expensive, like an antellope.

Is it difficult or time consuming? I'm surprisingly sensitive.

[om det magiska pulvret] Oh I ate that.

Why can't you just masturbate like the rest of us?!
och sa manga manga mer

Fast sen har vi ju som sagt oxa Doppelgangland med bilioteks scenerna. Skrattar alltid at Xanders skakande pa korset eller Angels Well actually....good point.

Och en tredje scen som inte far glommas. Jag tror det ar i End of days eller Chosen nar Dawn kommer tebax till Sunnydale efter att Buffy skickat ivag henne och Xander. Den dar fina lilla sparken pa smalbenet ar oforglomlig.

Håller med om att Angels "well actually..." tillhör höjdpunkterna.

Annars kommer det ett par riktiga godingar i S4 "The Yoko Factor";

Tara: Nice bathroom.

Anya: (nodding) Like the tile.

samt

Buffy: Judgmental? If I was anymore open-minded about the choices you two make my whole brain would fall out!

och bäst av allt

Willow: Well, they certainly haven't been right, since Tara. We have to face it. You can't handle Tara being my girlfriend.

Xander: No! It was bad before that! (he steps out in between them again) Since you two went off to college and forgot about me! Just left me in the basement to-- (turns on Willow in shock) Tara's your girlfriend?

Giles: (from upstairs) Bloody hellll!

fast min favorit, I all sin enkelhet, är från S5 "Smashed" när Buffy ska gå ner till musseet för att titta på vakten som frysts ner. I sina flätor (naturligtvis) ser man henne hoppa upp och ner bakom folk i ett desperat försök att se vad som händer inne hon tränger sig fram. Av någon anledning skrattar jag hysteriskt åt det varje gång jag ser den.

Håller med om Same Time, Same Place, heeelt underbart. Precis som alla de citat du nämnde. Gud vad man inte hade klarat säsong 6 (och 7 för den delen) utan Anya..

Giles fylla i "The Yoko Factor" är nog något av det roligaste jag har sett. 😀 😀

Xander: (as if expecting this) Oh. Okay. You and Willow go do the superpower thing, I'll stay behind and putt around the Batcave with crusty old Alfred here. (with a thumb to Giles)

Giles: Ah-ah, no. I am no Alfred, sir. No, you forget. Alfred had a job.

Warlock said:
Vilken episod är det från?

Det är ju Storyteller (har inte visats i tv än) när Andrew bestämmer sig för att dokumentera Buffys liv med en videokamera. Typ det roligaste avsnittet i säsong 7 tillsammans med Him.

morsom thread! 😉

personlig liker jeg det jeg har sett av seasong 6... OMWF der er det jo mye morsomt.. som når de alle synger helt i fà¸rsten... ho dama som synger til parkringsvakta. LOL :bootyshak og i duoblemeat palass(sp?) de uniformene i seg selv er jo kejmpe festlige LOL

Jeg liker at det er så mange morsome stunder i Buffy, ikke bare visuelt men også det de sier... Xander er jo Konge når det kommer til morsom dialog 😉

ooooo... i Fear it self i seasong 4.. det er kjempe morsomt når demonen Fear også er han så bitteliten.. og dialogen når de ser han er FESTLIG!!! :stpatty:

tabula rasa er en STOR morofest i segselv! det er jo så mange morsome sener at det er vanskelig å skille noe ut.. somanya og kaninene.. Giles og anya... dawn og Buffy som småkrangler litt over navnet Joan... og når de vampyrene skal ha tak i spike og han tror han heter Randy og han kaster masse staker på dem ::grad::

og i sesong 2, i BBB eppen når Xander får amy til å kaste en spell over cordy og den virker på ALLE hunkjà¸nn i sunnydale, utenom Cordy... der er det mange festligheter...

:hungry:

polexia said:
i duoblemeat palass(sp?) de uniformene i seg selv er jo kejmpe festlige LOL

Hur kunde jag glomma det. Doublemeat palace ar sa roligt. Jag forstar inte folk som bashar det for det finns sjukt mycket bra komedi i det. Ja meanr penistanten!! Uniformerna och jag alskar undervisningsfilmen hon far se. How the chicken adn the cow comes together. Besides det ar alltid skoj nar de gor narr av det amerikanska samhallet och livsstilen.

Ett av mina absoluta favorit avsnitt är Tabula Rasa och speciellt de scener när alla pracis har tappat minnet och försöker lista ut vilka de är.
och även när Buffy och Spike slåss(samma avsnitt) och Buffy upptäcker att Spike är en vampyr.

"Hey, I'm a superhero to!" -Spike

Back
Top Bottom