Sesångsavslutningar?

eudial

=D=D
Eftersom det har varit som dött här på sistånde så tycker jag vi diskuterar sesångsavslutningar (stavas det så?).

Inga spoilers om S7s avslutning dock. Har fortfarande inte vågat se den x.x;

Min överlägsna favorit är S3. Den känns som så oseriös på nått sätt.

(Säsongsavslutningar 😉)

Min favorit måste nog vara säsong 2 eller 3. Det är svårt eftersom jag grät ögonen ur mig under säsong 2 och jag var nära att börja gråta när Buffys klasskamrater började slåss mot the Mayor och det med Buffy. Det var så rörande. Så jag vet inte. någon av de två.

Stavas det säsong eller sesong? Det stavas med à„ kom jag på... men det spelar ju fan ingel roll egentligen.

Jag tycker att säsong 3 är helt flummig. Det är typ helt spännande med fröken hycklare Buffy och Faith som är i koma och så liksom blir borgmästaren en snok som försöker äta upp alla elever? Elever som efter att ha stött ut och mobbat scoobiesarna helt plötsligt sluter sig bakom dem och för värsta organiserade attacken mot Wilkins.
Men bäst är s5 eller s6. Tycker nästan s6 trots Taras död. Men... Ja, s7 var fin men det ska jag inte tala om. 🙂

Säsong är ett såntdär ord som jag aldrig lyckas få till x.x;

Hur som helst, gillar S6 också på nått sätt. Väldigt sorgligt men vackert.

Tycker säsong 6 var ganska lame... Hade större förhoppningar efter alla lovord men.... ja...

Elever som efter att ha stött ut och mobbat scoobiesarna helt plötsligt sluter sig bakom dem och för värsta organiserade attacken mot Wilkins.

Yupp. Därför är säsong 3 ett av mina favorit säsongsavslutningar 🙂 Men sen så är det ju värsta B/A moments i Becomming so... Hard choice 😉

Jag gillar också 5 och 6 mest. Har hyfsat nyss kommit på att jag gillar The Gift, det är ju ett skitsorgligt avsnitt osv, riktigt bra, i alla fall delar av det.

Jag gillar sexan för att jag var världens största Wiloow fan när jag såg det första gången. Jag grät mig igenom hela de tre sista avsnitten säsong 6. För jag tyckte så synd om Willow. Gud. Yellow Crayon talet alltså.. à…h Xander.. Håh.

Men annars gillar jag Restless även iofs. Men det är ju inte alls en lika mäktig säsongsavslutning..

Jag är väldigt förtjust i Restless - bästa avsnittet på s4, om inget annat. Men jag håller nog med om att The Gift är bättre, rent avslutningsmässigt. Det är dramatiskt så det nästan gör ont.

S4 helt klart för min del, enda som faktiskt slutar med ett coda som jag anses behövs. Att det sedan är ett sånt suveränt psykologisktavsnittär ju bara grädde på moset.

Jag skulle kunna spendera timmar på att analysera varje dröm, men det har jag inte tid med just nu.

Sasongsavslutningarna brukar kunna va lite lama. Foredrar oftast del 1 i de med tva delar. Daremot sa funkar ju faktiskt Restless valdigt bra onskar bara att det hade vart det sista av alla. Del i i Graduation day ar riktigt bra och aven Two to go.

Jag tänker alltid att det bara är andra delen som gills som säsongsavslutning men så är de ju kanske inte nej.. Sannt i att de första delarna oftast är klart bättre.

eponinethen said:
Jag tänker alltid att det bara är andra delen som gills som säsongsavslutning men så är de ju kanske inte nej.. Sannt i att de första delarna oftast är klart bättre.

Tycker det inte är fallet med säsong 2 :tongue05: Del 2 var 20068569 gånger bättre än första delen (fast jag älskar båda lika mycket)

Back
Top Bottom