Sexualitet i BtVS

Warlock

Townie
Noterade att den här fanns på engelska, men känner att den kan vara intressantatt diskutera här (den verkar inte ha genererat för många svar på de engelska forumet).

Förutom det uppenbara (lesbiska relationer, episoder uppbyggda kring sex, hela S6 osv) så är sexualiteten i Buffy mycket närvarande, nästan hela tiden.

Mna kanske bör ha en frågeställning för att få igpng diskussionen,men vete tusan vad den borde vara?

Kanske Nancy uttryckte det bäst...

NANCY
Xander, who is this woman?
XANDER
Anya? She's"¦ Anya. My ex.
NANCY
Oh.
ANYANKA
Hey, nobody's bragging here!
She gets up and starts to leave but Spike grabs her.
ANYANKA
Hey! Hands off the merchandise, Spike. You don't get to go there
again.
SPIKE
Please"¦ I've already forgotten about our little time together.
NANCY
I thought you were Xander's ex-girlfriend?
ANYANKA
I am.
NANCY
But you and Spike?
ANYANKA
Had a thing.
SPIKE
Didn't last.
NANCY
But weren't you Buffy's"¦
SPIKE
Briefly.
BUFFY
Never serious.
NANCY
Is there anyone here who hasn't slept together?

Hur är det, vem har inte legat med varann...?

hehe... Nancy hade en point men eftersom Joss lägger in så mycket sexual tention mellan karaktärerna vill ju så många att det ska bli någonting mellan dem så att han nästan måste göra så.

Men nästan det bästa med Buffy är att Joss gör så att man inte märker att det är typ "alla har sex med alla" ganska ofta.... Men såklart så är det bara vissa undantag och det är ju nästan långt ifrån alla som har haft sex med den andra... Men det är många....

Visste inte riktigt vad jag skulle skriva så jag skrev det som dök up i huvvet.

Ja man får verkligen inte den där såpa-känslan som det annars blir i teveserier med såhär krångliga intriger och relationer. Det jag gillar mest är nästan det att så många med sexual tension mellan sig, inte gör så mycket av det. Eller jag menar den finns ju då och då mellan de flesta karaktärer. Det mest uppenbara är naturligtvis Faith/Buffy. à„ven om jag blivit glad om det hänt något mellan dem så blir ju deras relationship mer spännande och så komplicerat som det faktiskt är pga att ingenting händer, de gö aldrig någonting av sin attraction. Eller kanske Buffy/Xander även om det inte alls finns mycket mella dem, utom det faktum att Xander var kär väldigt länge. Och så Cordelia och Doyle såklart (ah, såg just det avsnittet av Angel), inte för att de gjorde ingenting men de kom ju aldrig riktigt någonvart kan man ju verkligen påstå.
Hur som helst tycker jag att det är väldigt bra/spännande/snyggt att det finns en sexual tension mellan så många av karaktärerna, oberoende av "ras"(syftar på demoner, vampyrer osv alltså)/kön/ålder (tänk bara Willow/Giles, hehe, eller Anya/Giles (ok kom just på att hon är extremt mycket äldre men)) etc.

Och så Cordelia och Doyle såklart (ah, såg just det avsnittet av Angel)
*host*Cordy och Doyle är soulmates*host*

Jag vet inte vart jag fick det ifrån 😛 😉

Jag älskar bara idén med sexual tention mellan Anya och Giles... De är soulmates 😛 typ.... 😛 Fast Jenny och Giles är ju underbara... Och är jag i strävan över att Doyle/Cordy är canon, och inte UC 😛 Wanna join the force? 😛

eponinethen said:
För att inte nämna Giles och Joyce..

Nja... tycker bättre om Jenny/Giles men Joyce/Giles var bra i Bad Candy men.... inte direkt i klass med Jenny.... *snyft*

Steget fran sexualitet till sex ar inte sadar megaenormt, sa jag postar min lilla tanke jag fick nyss nu har. Angel knullade ju (ytterst sannolikt) runt en del innan han blev vampyr, det pa en tid dar kondomer knappast var ngnting som anvandes. Borde inte han ha fatt typ syfilis? (han har ju dessutom haft sex med Darla, som hade syfilis) Och borde inte Buffy fatt det av Angel? Och Riley av Buffy? Typ varsta STD-epidemin i BtVS...

Jag visste inte ens att Darla hade syfilis men.. okej. Jag antar att bakterierna liksom "pausade" och inte existerade medan de var vampyrer? Så att de inte kunde smitta folk osv..? Eh...

Back
Top Bottom