Skitsnack: The next generation

Status
Not open for further replies.
Ja då var ju inte jag här, så jag har ingen aning, vi får locka tillbaka dom, virtuella kakor kanske?

Jag vet, vi borde dra hit Sofie, Emelie, Jessica, han som inte ville säga vad han hette 😉 och "pundit" etc.. Och Fran postar ju på BB men inte med Sämskinn (why Fran why?)...

Jag tror på "Men the master är så gammal och cool så att rocken typ har brännt sig fast som hans andra skinn.."-teorin btw. Ungefär..

(Oh, Time Bomb, du har exakt 600 posts, grattis 😉 )

eponinethen said:
Jag vet, vi borde dra hit Sofie, Emelie, Jessica, han som inte ville säga vad han hette 😉 och "pundit" etc.. Och Fran postar ju på BB men inte med Sämskinn (why Fran why?)...

Dumstrut borde de ha.

Vi får köra med lite piska och morot då, vi piskar dom som inte postar och ger morötter till dom som gör det.. eller nåt.

eponinethen said:
(Oh, Time Bomb, du har exakt 600 posts, grattis 😉 )
Whoa! Tackar. Tänkte på det när det var 599 men sen glömde jag det igen.

Haha, jag kommer ihåg en kväll, det var nog just när vi fått vårt egna forum. Vi postade i fyra trådar samtidigt och så fort man postat i ett hade någon annan postat i alla andra trådar... Sämskinn var det mest aktiva forumet på BB då 🙁
Ookej, och all de där nya svenskarna då? Vart tog de vägen..?

Jag fick order av Epo att komma tillbaka till forumet - så här är jag. Det känns så konstigt att posta här nu mer, men man vänjer sig väl och det skulle vara synd att sluta posta här över huvudtaget - eftersom vi alla verkar ha blivit så bra vänner när vi postade. Här. Så vi kan ju inte bara ignorera det - eller hur? 🙂

I alla fall. Vad har alla haft för sig? Vad har ni gjort?

doppelgänger said:
Men alltså, jag skäms väl lite över att inte ha hängt här mycket på senaste 🙁
Och skämmas är vad du borde! Minst sagt 😉

(Välommen tillbaka Fran 😀 )

Och Välkommen tillbaka Emelie!
Jag har inte haft mycket för mig, jag lämnade aldrig Sämskinn Solfjäder utan är väl nästan den enda som aldrig riktigt gav upp, hehe...

Nu får vi dra igång lite Sämskinn-aktiviteter igen..!

Jag har i alla fall, till skillnad från när jag sist var här, sett det mesta av Angel och Buffy [inte s5 av Angel dock] och har nu säsong 1-4 av Buffy på DVD så det är ju kul. 🙂

Det skulle vara jätteroligt med någon aktivitet att hitta på att göra. Kanske maraton-tittning eller någonting liknande? Det skulle vara roligt med något form av möte [jag är medlem på ett X-Files forum och när har de möten titt som tätt och det skulle vara intressant att pröva].

Vad säger ni? Jag vet att vi planerade att göra det förrut men jag vet inte hur det blir nu. Hur var det? Visst hade alla nära till Umeå eller hur var det?

Jag vet inte om detta har varit uppe forut, men vi borde skaffa en FAQ eller nagonting. Nykomlingar kommer ju fatta nada av varan jargong (typ Samskinn Solfjader).

Oh mera folk, jag var ju inte med på den gamla goda tiden, men önskar att jag vore. Det verkar som att ni hade himla kul!

Maraton-tittning lät inte fel, jag har blivit jättesugen på att dra ihop en massa fans för att se och diskutera massa Buffy. Jag har inte så nära till Umeå längre, utan kommer flytta till Stockholm snart..

Ifall jag ocksa hamnar i Stockholm nasta ar kanske vi kan starta en lokalforening eller vad man ska kalla det?

Annars, synkroniserad maratontittning over internet? 😉

Ja marathon låter kul. Gah FAQ låter skitkul juh... det måste vi fixa...

Och det där med träff, jag föreslog det för några veckor sedan meen då var bara Time Bomb intresserad.. Jag kan i princip fortfarande alltid under hela Augusti och September men jag har inga pengar att resa för direkt.. Men jag är peppad, klart peppad.. (Vi har ju en tråd för det btw 😉 ..)

Iaf har vi ju två Sämskinn i England nu så ni andra kan ju komma och hälsa på, heheh... 😀

Ah lokalförening i Stockholm låter inte fel! 😀 När hur vet du om du hamnar där?

Men vi hade ju en träff också Epo 😛 En mini. Jag kan väl typ på helgerna nu förtiden, men inte om man ska resa nånstans, så det blir kanske lite svårt..

Ja i brist på träff irl så kör vi synkroniserat maraton tycker jag!

En FAQ låter bra också, måste erkänna att jag var lite förvirrad över alla begrepp när jag kom hit först.. men alldeles för blygsam för att erkänna det då.

(okej jag stavar som en kratta ibland, stavade just begrepp med "ä" fast lyckades ändra det i tid.. )

Synkroniserad låter som en bra idé men det är ju inte riktigt samma sak 😉 Dessutom kan man tänka så här när man ser: "Eh, det här avsnittet var inte bra - då struntar jag i det. De andra behöver ju inte veta 😉"

en FAQ är ju ett måste 🙂 Jag tänker bara på de stackare som jag ska värva hit - de kommer ju stå som stora frågetecken. Det skulle vara kul om vi fick FAQ "stickad", ni vet så att den inte försvninner någonstanns.

Vad sägs som vi kan ha två träffar, en i Stockholm och en i Umeå, på samma datum så de som är i Stockholm kan träffas och vi andra i Umeå - eller någonting. De krävs kompromisser 😛

Jag har i princip tid varje dag under hela året känns det som eftersom mitt socialliv är inte direkt blomstande

Yup, eftersom att bara jag och Time Bomb verkade intresserade av att ses så hade vi en egen träff 😛

Okej, hur ska vi lägga upp det där med FAQ då? Det är ju irriterande att man inte kan edita posts länge längre så vi får ha en FAQ per posti tråden..? Uh.. Ja precis, "stickad" (heh) vore bra, klart bra..

Hehe, låter bra, meen i så fall måste vi ses i Umeå jättesnart! (Vilket jag iofs inet har något emot 😉 )

Vi kan hitta på frågor som vi kan ha i FAQ-tråden i den här tråden och sen kan någon (som känner sig manad) skriva svar och posta det, och sen kan någon PM:a en moderator eller administrator om att vi vill ha den där tråden stickad.

Exempel på frågor (kan inte riktigt stava SS än men det kommer väl):
Vad i hela fridens namn är Sämskinn Solfjäder?
Vad är meningen med det?
Vad måste man göra för att få vara med i SS?
Jag är inte svensk, men jag kan skriva/läsa svenska. Kan jag vara med i alla fall?

En Umeå träff låter jättekul. Vi borde börja planera så jag kan fixa tid hos plastikkirugen eller hyra en skådis att låssas vara jag 😛 Nej men allvarligt - we need to continue planning. Vi kan börja först med vad vi ska göra när vi är där.... Jag röstar på att vi ser på något form av avsnitt och sen så någonting annat... Men det är jag 😉

En klistrad FAQ låter bra, det borde vi väl kunna få tycker jag.

à…h, att jag inte bor närmare Umeå, men i brist på annat får vi väl ha en delad träff, eller, vaddå är det nån mer än jag som bor neråt nu? Annars har jag träff med mig själv, och typ gör en tipsrunda i området med Buffy frågor som jag svarar på själv och får alla rätt och vinner det stora priset!

Sen borde vi ju gå på Serenity premiären tillsammans allihopa! 😀 Yea, den är ju inte förrän i november vad jag hört så det finns tid för planering.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom