Skitsnack: The next generation

Status
Not open for further replies.

eudial

=D=D
Fortsättning på https://buffy-boards.com/showthread.php?p=275969#post275969

---

Föredrar film sci-fi när det gäller 50-60tal (saknar den experimentella musiken i böckerna). Köpte förresten http://imdb.com/title/tt0045917/ idag på DVD. Lätt värd film =D

Lexx urartade väl i nån slags mjukporr ifall jag inte mins 100 fel 😵;
Andromeda är väl sådär. Den är klart bättre än ingenting men fortfarande ingenting man går ut och spenderar pengar på DVD:er för.

OK, filmeran är nog det jag tycker minst om från 50 och 60 talet (med vissa undantag så klart, 2001 främst då, men även än del annat). De tre Quatermass filmerna är (i min mening) mycket bra. Original versionen av The Thing (med Farbror Zeb Macahan som den köttätande moroten från yttre rymden) är lysande till vissa delar (framförallt för att, i min favorit scen, så öppnas en dörr som 'Saken' gömmer sig bakom, i stället för skrik och flykt, så stängs dörren igen, hårt).

Annars håller jag att de riktiga klassikerna dök upp på 70-talet. Westworld, Rollerball Murder, The Terminal Man, Soylent Green, Solaris och, vackrast av dom alla, A Clockwork Orange.

Fast man ska inte glömma två höjdpunkter från 60 talet, Barbarella :confused1 och Dr.Strangelove :happy30:

*lol* Jag såg just American Pie 2... Första gången jag faktiskt sett någon av American Pie filmerna... Tänkte bara säga vad jag tyckte om filmen:

Jag minns vilket liv det var när American Pie filmerna var poppis och när jag ser tvåan blir jag ganska förvånad över hysterin över dem. Hatade den där dumma blonda killen som hade IQ som en höna. 🙁 Men alltså Aly var helt underbar! Utan henne skulle jag nog inte se filmen. Det är så roligt att se Aly spela i filmer och sånt och man blev helt glad när man såg henne... En sån gullig karaktär 😀 Så poäng för American Pie 2 borde typ bli 5/10... *tummarna upp för Aly*

Ang Solaris. Min käre vän MordJohan (namnet = lång historia) skulle se på film och han fick den briljanta idén att tvinga mig att se den filmen. Måste säga att det var en av de tråkigaste filmerna jag någonsin sätt. Jag minns inte ens vad den handlade om för sjutton. Det var en sci-fi besvikelse som heter duga. Som tur är väckte han mig när det var dags att se den filmen JAG hade valt; 'Det sjunde inseglet' vilken fortfarande är en av mina favoritfilmer. Nils Poppe som Jof är ju helt underbar. Men min favorit är Döden. Han är så sval och kool.

I alla fall; Soylent Green är en film som jag har velat se i åratal men aldrig riktigt fått tag på den. à„r det nån som vet om man kan få tag den på dvd nuförtiden?

Ang American Pie; Jag tycker inte alls om de där filmerna. De är väl sådär halvskojiga men det enda bra med filmen är michelle som Aly spelar... Visst hette hon så? Jag har sett de två första filmerna främst för att Alyson och Natasha Lyonne är med.

doppelgänger said:
Ang American Pie; Jag tycker inte alls om de där filmerna. De är väl sådär halvskojiga men det enda bra med filmen är michelle som Aly spelar... Visst hette hon så? Jag har sett de två första filmerna främst för att Alyson och Natasha Lyonne är med.
Alyson är det enda bra i filmerna, särskild de andra två.. Den första kanske är en aning bättre. Men Alyson gör filmerna sevärda enligt mig. Hon har ju förmågan att vara så rysligt rolig, heh.

Warlock said:
Vad handlar Mulholan Dr. om var ju en fråga också. Egentligen kan man inte riktigt svara på den. Mulholland Dr. var egentligen ett tvprojekt som klipptes ner till enfilm. Det är underligt, obehagligt och behöver ses mer än en gång för att få lite hum om det hela.
Mulholland Dr. måste klart ses mer än en gång. Mulholland Dr. kan egentligen ses om och om och om.. igen för att man alltid hittar nytt osv. (Typiskt mig är att jämföra Mulholland Dr., Donnie Darko och Buffy.. pga analyserandet. (Och jag vet att folk kommer tycka att jag placerar in Buffy här trots att det inte alls passar..))

Så jävla skönt med höstlov =)

Det medför som sedvanligt att jag kollar på office space så att jag hamnar i den där rätta "arbete suger"-inställningen så att jag kan ligga och slappa hela veckan =)

Jag har gått på ladda ner hysteri idag eftersom det är sista dagen i månaden... Jag har sett Not Fade Away (ruggigt elakt avslut 😛), laddat ner och sett 4 music vids... Fått en massa låtar med Green Day av en kompis. En massa essays om hur man skriver bra av en annan... Livet leker för mig 😉 Ska ni se Angel ikväll?

eudial said:
Tror inte det. Gillar inte Sense & Sensibility.

Ursch... Jag hatar Kate... Har egentligen inte någon lust att se avsnittet men som support för Doyle så offrar jag mig 😉

eudial said:
Skulle vara det isf. Men jag har det ju på DVD så det känns ovärt.

*avensjuk* Jag vill också ha säsong 1 på DVD så jag kan se IWRY 500 gånger... :wigglinge Men jag hörde faktiskt inte David säga
"Oh Sarah"
i slutet.. hmmm

Jag har inte heller något emot Kate. Gårdagens avsnitt var inte det bästa, men ok. Jag har inte blivit något fan av Angel serien ännu..

Så jag tänkte göra lite Sämskinn Solfjäder länkar, vilka av er vill att jag länkar till någon av era sidor..?

Jag tycker att Angel är bra, annorlunda men väldigt bra. Men Kate... Hon påminner förrästen ganska mycket om Frays storasyster. Sen förstår jag inte vad alla hade mot gårdagens avsnitt? Det var första gången jag såg det men jag tycker det var bra...

Oh. Vars ska du lägga upp den länkarna?

Kate är bara ganska irreterande. Hon är bra när hon är borta från Angel men när hon är med honom... *ursch* Kate är väl ganska OK men..

Jag älskade scenen igår när Kate sa "Someone's got a crush.." när hon pratade med Cordy och Doyle 😀 *love Doyle*

Tycker Kate blir väldigt tröttsam och krävande, lite som Dawn i början av S5. Kanske inte såhär tidigt i serien men senare får jag anfall över hur jobbig hon är.

eponinethen said:
Eh, bara på min sida men, tänkte det var lite trevligt, eller..?

Skit, påminner mig att jag måste lägga upp hiatus på min B/A sida 😛 Inte uppdaterat den på typ 2 månader snart 😛

Fick en till donation till min LJ! Så jag har paid account tills i feburari! :love20: Människor kan vara helt underbara! 😀

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom