Skitsnack: The next generation

Status
Not open for further replies.
Sveriges system verkar mindre tjorvig och vid första anblick mycket bättre... och det kanske är bättre än USA faktiskt, men jag är skeptisk mot skendemokratier hur som helst.

Jag säger inte att jag tycker att det svenska systemet är bra och fungerar problemfritt, definitivt inte. Men jag tycker mer om sätt som gör det krångligt och jävligt svårt att få igenom förändringar (bra eller dåliga).. sådan är jag, sedan kan jag ändra mig i stunder då man önskar att någon ville ta tag i något och göra nåt åt allt.

Warlock jag trodde du skulle förklara den där Kerry-grejen jag bad dig om..?

Lånade en bok om propaganda och lobbyism på biblioteket idag. Ganska kort sak som heter propaganda (konstigt va?). Väldigt intressant, gav mig ett nytt perspektiv på ganska mycket av det man ser och läser dagligen.

Hoppsan, had missat din fråga. Ska försöka göra ett kort inlägg kring vissa grejer demokraterna och Kerry står för;

1. Handelstullar- Man vill skydda den egna tunga industrin, särskilt mt indstriprodukter från Kina, industriprodukter från Mexico, råvaror överallt ifrån (stål från Sverige t.ex.) men särsklilt skogsprodukter från Kanada. Hur bra det brukar gå kan man alltid ringa varvsindustrin i Göeborg och fråga (Sverige försökte skydda varvsindustrin och teko industrin i Göteborgs-Borås trakten på 70 och början av 80 talet, kostade massor, men till slut konkade allihop i alla fall).

2. Friskolor- Demokraterna är stora motståndare till skolpeng (som alltså inte finns i USA ännu) och vill helst använda tvingande medel för att få elever att enbart gå i kommunala skolor.

3. Obegränsat ansvar inom sjukvården. Stämningshysterin i USA gör att det i vissa delstater är svårt att få tag i en allmänläkare idag. Kerrys vicepresident kandidat, John Edwards, har blivit multimiljonär på att stämma sjukhus (normalt sett tar en advokat ditt fall mot att han får 40% av skadeståndet).

4. Otroligt oklar syn på säkerhetsfrågor. Man kunde berättigat undra om Kerry inte bara hade dragit tillbaks trupperna från Irak utan att avsluta jobbet (dvs,träna upp den nya Irakiska armén, polismakten etc,) och därmed orsakt änstörre lidande jämfört med idag.

Nu har jag trist, så jag tycker att vi skitsnackar om nått annat istället:

Om man skulle låsa in The Master, Angelus, Richard Wilkins III, Adam, Glory, Ond-willow och The First (representerad av überboostade Caleb. lite svårt att vara icke-kroppslig annars =P ) i ett rum och vägra låsa upp dörren tills det bara finns en kvar där, vem skulle det vara?

Fast jag vet inte, Adam var ju jävligt seg också. Fast glory är ju odödlig så jag vet inte. Tror dom skulle få hålla på ett tag för att få ihjäl varandra.

Angelus och Wilkins skulle ryka först, lätt alltså. Darth Rosenberg skulle kunna döda Adam hur lätt som helst tror jag faktiskt. Och the Master.
Till slut skulle Glory, Caleb och Willow stå och stirra på varandra i väntan på vem som ska slå till slut. Glory skulle sedan döda Caleb och Willow med ett svep.

Glory vann!

Warlock, ok, det finns likheter men jag håller inte alls med om att det gör att Kerry är vänster, inte alls. (Vill du att jag ska diskuera emot eller bara säga min mening..? Hehe.)

Mhm, jag tror på Glory eller Caleb. Caleb kan vara aningen starkare men Glory vinner på fantasi och makt.

Jag tror det blir Dark Willow eller Glory men vilken av dem vet jag inte... Eftersom Glory var en ex gudinna med minskad kraft och Willow var ruggigt stark som Dark Willow så mellan de vet jag inte....

Jag blev lite uttråkad idag så jag gjorde lite banners till oss för att göra oss famous här på BB 😉

Sämskinn Solfjäder banners:

http://img.photobucket.com/albums/v212/faithsangel/solskinn4.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v212/faithsangel/solskinn3.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v212/faithsangel/solskinn2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v212/faithsangel/solskinn1.jpg

Last edited by a moderator:
à…h, snyggt Emelie! Du, jag skulle inte kunna få använda någon av dem på min Sämskinn Solfjäder-del av min site? Det vore jättesnällt i så fall!

oh, coola! 😉 kan vi direktlänka om vi ska ha dom på forumet här?

Epo: Go ahead 😉 Ma casa sue casa eller vad det heter 😛

Carro: Tackar och bockar 😉

Jessie: Sure, direktlänka kan ni göra... lite 😉 Om ni inte har egen bildhost såklart... Jag vill bara vara säker så jag inte överstiger brandwithen så mitt Willow moodtheme på LJ blir förstört 😉

Jag skulle kunna ladda upp dom själv, men det kan jag bara göra antingen hemma, eller i nödfall på nån av skolornas datorer... men inte på elevhemmet... Så jag kan väl direktlänka tills jag kan ladda upp den på egen iaf... 😉

Gjorde en liten mini-knapp.
samskin.png

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom