Skitsnack: The next generation

Status
Not open for further replies.
Jaså? Kanske borde ta och se om den, det var ju ett tag sedan när jag tänker efter. Hm, jag håller på och försöker se om random avsnitt från säsong ett och två. Jag har problem med säsong 2 för det finns inga avsnitt jag liksom riktigt vill se.. När jag ser dem är de ju bra men jag tänker bara Buffy/Angel, ew...

Men jag såg The Puppet Show igår (visst heter den så?), och det var verkligen.. alltså det känns som att de försökt göra crappy skräckfilm ni vet. Det är inte alls dåligt, bara en helt annan stämning än i senare säsonger..

Jag har haft typ samma problem med säsong 4, typ förutom några fåtal avsnitt, men det är sällan jag bara spontant får för mig att kolla på säsong 4.. Men Adam är ju verkligen riktigt tråkig och dålig, alltså i jämförelse med the mayor så är han typ ingenting, blir inte speciellt rädd av honom heller, eller alltså han känns inte som ett jättestort hot på nåt vis.

Ja det gör i princip att jag inte orkar se på den säsongen... För jag vill typ spola över Adam/Initiative-bitarna, och de är rätt många.

Iaf försöker jag att se om delar av de tidigare säsongerna. Här om dagen såg jag som sagt The Puppet Show. Och imorse såg jag Lie To Me och The Dark Age. Alltså gud vad de tidigare säsongerna känns mörkare än de senare, alltså när det känner ljus menar jag, inte stämning eller så. Och musiken är mycket mer spänning/skräck/mystery.. som att de satsade mer på att vara mystery då och senare var det annars som var viktigar eller så.. Ah well.. Anyways, är det kul att se om de avsnitten..

Jo det är ju det..

Har också tänkt på det där med musiken, tycker det känns som att den är mycket typ klyschigare i början.. och ja ljuset också, men bytte dom inte ljus designer nån gång runt säsong 3 eller 4, eller är det bara jag som fått för mig?

Ja typ, har för mig att det snackades om något sådant.

Jo men musiken, det är sån där tippe tapp pling plong "skrämmande" musik där i början.. hm..

mm..

ah, jo visst.. men det kanske är för att de bytte musiksnubbe också, Chris Beck gjorde ungefär hälften av musiken i säsong två innan han tog över helt i trean.. det kanske var den andre vem det nu var som var mera pling plongig. heh.

Ja okej, jag har inte så stor koll på det ärligt talat, mmhm.

Jag blir seriöst ledsen när folk säger som den där killen som sa typ "tack Joss för att du förstörde Buffy för mig..." 🙁

jag såg just extra material om musiken i Buffy så.. heh.

ah jag håller med, som att allt det underbara Joss skapat tidigare liksom skulle vara för intet bara för att han gjort nåt som han tycker är dåligt.. visst man får tycka att det inte är bra, men gah, jag tycker inte att Joss förtjänar att få ett sånt uttalande..

EDIT: Yay, 700 posts..

à„r det bara jag som tycker att det är aldeles för mycket interna konflikter i Angel? Kanske bara inbildar mig, men det känns mycket mer än i BtVS.

Eller de tär ju på ett annat sätt i alla fall...

Nu i efterhand tycker jag att de är så uppenbart att BtVS är mycket bättre gjort/uppbyggt osv än Angel överhuvudtaget..

Haha I know. Time_Bomb har just flyttat och börjat ny skola så det kan bero på det, heh.

Jaså? Jodå det är det klart. Gah jag är så lazy, orkar inte ens se på TV shows, uh, well. Har iaf börjat posta mer på BB överhuvudtaget vilket gör att man kommer in i BtVS-stämning osv.

hehe, och att jag inte har internet på mitt rum än gah!

jag såg older and far away igår, gillar det me! gah nu tar min internettid slut om 10 minuter.. stress.

Förvirrande! Ge mig nån dag så kommer jag säkert att älska det nya uppgraderade BB med en massa ny funktioner. Men det tog mig iofs typ 2 månader innan jag hittade Social Studies så jag kanske behöver lite längre tid än några dar innan jag är nöjd.

Förändring är förvirring!

Heh, jag var också lite förvirrad först, men det ordnade sig, hittade iofs inte shoutboxen förräns nu..

Ja den kan jag nog lära mig att tycka mycket om. En klar fördel är att alla olästa inte försvinner när manb loggar ut utan först när man läst dem, det gör mig glad.

Hey och man ser sin signatur på varjje post inte bara en gång per sida, vet inte om det är bra llr dåligt.

Ja det är jättebra att inte inläggen "försvinner" förräns man läst dom.

Så länge det inte är jättestora signaturer så är det ingen fara imo.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom