Skitsnack

Status
Not open for further replies.
Heh, jag tror att jag gillar hans tänder faktiskt.

Ok mina thrillers:
Pulp Fiction
Bound
Mulholland Dr.
The Usual Supects
Heavenly Creatures
Léon

Thrillers är min favorit filmkategori

eponinethen said:
Heh, jag tror att jag gillar hans tänder faktiskt.

Ok mina thrillers:
Pulp Fiction
Bound
Mulholland Dr.
The Usual Supects
Heavenly Creatures
Léon

Thrillers är min favorit filmkategori

Alltså, jag visste inte att Pulp Fiction, Mulholland Drive och Heavenly Creatures vars thrillers... eller att de kategoriserades som det... De är bland mina favoritfilmer (Speciellt Mulholland Drive, ett mästerverk utan like) men hade liksom aldrig tänkt på det...

Femte Elementet ser jag som Sci-Fi/Action antar jag men den är sjukt bra! Det är en av de första filmerna jag någonsin blev besatt av tror jag. Eller så var jag bara sjukt sent med att gilla filmer tror jag.

Jag har inte direkt nån favoritgengre men jag à„LSKAR high-school filmer.
Typ Breakfast Club, Pretty in pink, 16 candels, Can't buy me love och såklart moderna klassiker såsom Drop dead gorgeous och Bring it on

Eowyn said:
à„r det filmen med Melissa George i? Det är typ om en tjej som tappar minnet och så... 😛
Ja fast hon är inte med så mycket.. verkar det som.
Det är en David Lynch film, jag gillar den starkt. Tänkvärd film, heh, minst sagt.

eponinethen said:
Ja fast hon är inte med så mycket.. verkar det som.
Det är en David Lynch film, jag gillar den starkt. Tänkvärd film, heh, minst sagt.

Vi laddade ner filmen en gång, så Melissa George scenerna och sen raderade vi filmen 😛

Tonårsfilmer som är amerikanska älskar jag. Jag har ingen direkt favorit just nu men jag älskar dem bara 🙂

Breakfast Club är ju bara hur bra som helst.

Jag har en kompis som varenda gång vi applåderar av någon anledning i skolan, så clappar hon fyra extra klapp efter alla andra och säger "That was
great Claire, my image of you is totally blown".

Jag har också problem med genrer men nu tog jag typ det som står på baksidan av filmerna.. eller vad jag anser. (Kanske har att göra med att jag anser att alla seriösa bra filmer är thrillers..?)

Eowyn said:
Vi laddade ner filmen en gång, så Melissa George scenerna och sen raderade vi filmen 😛
Neeej, tok. Den är ju skitbra. Heh.

hehe... Vad handlar den om egentligen? Fick bara en där sabba förklaringen av Sofie 😛 Alltså vad händer i filmen?

Men jag är en riktig Science Fiction nörd. Ge mig vad som helst och jag ser det. Tycker till och med att Babylon 5 är helt okej. Men HUR kan du tycka att de andra Star Wars filmerna är kassa? De är ju de absolut fräsigaste filmerna som någonsin gjorts! :D[/QUOTE said:
Till och med?

B5 är ju helt enkelt den bästa science fiction som gjorts för TV. Att effekterna är lite sisådär kanske man måste få leva med. Säsong 1-4 uppvisar en dynamik som nästan helt saknas i övrig episod TV (undantaget S1 av Twin Peaks och, men endast till viss del, allas vår BtVS).

Här har det ju hänt saker när jag varit borta.

Jag gillar till stor del inte actionfilm, även om det visserligen kan vara skönt efter en lång dag att sjunka ner i soffan och se nån hjärndöd Arnold Schwarznegger-rulle.

Science fiction är jag jävligt petig med, det finns helt klart bra serier och filmer, men mycket, då t.ex star trek (summa av vart enda avsnitt som någonsin producerats: *lättsam diskussion* *signaturmelodi* *skeppet skakar* *utomjordingar skjuter på enterprise* *skeppet skakar* *allt går dåligt och kaptenen plågas av nått* *skeppet skakar* *det blixtrar ur en skärm* *kaptenen kommer över sina moraliska kval och dödar dom onda utomjordingarna* *sentimentalitet* *slutmelodi*) suger.

Den absolut bästa sci-fi serien som någonsin producerats IMO är Farscape. Den har knappt visats i sverige, men man kan köpa DVDerna på SF-bokhandeln. Hur som helst, plotten är helt bizarr, jätterolig och väldigt beroendeframkallande.

Jag är för övrigt ett stort fan av amerikansk 50 och 60-tals sci-fi.

Farscape är kul (fast jag har inte köpt den ännu, bara sett ett par episoder).

50 och 60 tals science fiction? Skriven eller film och tv? Den skrivna är bättre, även om John W Campbells skugga ligger tung över väldigt mycket.

à…ter till tv; en i min mening djupt underskattad serie är (lova att inte skrata) Lexx. På något bisarrt sätt så lyckas i alla fall säsong 1 och 2 framkall ett stor mått av 'Sense of Wonder'. Jag är även lite svag för Andromeda, men det kan ha att göra med att Trance Geminin är så söt 😉

Vad handlar Mulholan Dr. om var ju en fråga också. Egentligen kan man inte riktigt svara på den. Mulholland Dr. var egentligen ett tvprojekt som klipptes ner till enfilm. Det är underligt, obehagligt och behöver ses mer än en gång för att få lite hum om det hela.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom