Storbrackamöte med svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
Jessie said:
hm... jag har ju höstlov v.45 kom jag på... hur ser det ut för er?

Jag tror jag har lov då med... Jag har inte någon kalender just nu att kolla i 😛 Glömde den i skolan... 😛 Eller snarare - jag tänkte inte på den : grin :

Jessie said:
hm... jag har ju höstlov v.45 kom jag på... hur ser det ut för er?

Ja det har jag med ju, det skulle kunna fungera.. Alla har väl samtidigt?
Frågan är om jag kan få iväg min pappa då, men det får väl fixas i så fall..

Måste göra ett schema eller nått i förväg.

Annars ser jag framför mig hur det blir såhär:
17:00 alla kommer.
17:01 pinsam tystnad.
17:10 någon säger "jaahapp" (försök att bryta isen).
17:11 alla sticker hem och önskar att dom blir uppslukade av jorden.

eudial said:
Måste göra ett schema eller nått i förväg.

Annars ser jag framför mig hur det blir såhär:
17:00 alla kommer.
17:01 pinsam tystnad.
17:10 någon säger "jaahapp" (försök att bryta isen).
17:11 alla sticker hem och önskar att dom blir uppslukade av jorden.

*skratt* Så här tror jag det blir:

17.00 - Alla kommer
17.20 - Sen som är sist kommer
17.26 - Pinsam tysnad och någon frågar Vad ska vi göra nu då?
17.33 - Någon sätter igång Buffy i brist på annat
*sen en massa andra saker*
20.00 - Alla åker hem 😛

Jag är ju working-gal så jag kan bara komma över helgen. Desstuom är det långt för mig att resa hem på kvällen så jag behöver ju nånstans att sova också... fast det är väl självklart?
Så länge det inte är de två sista veckorna i november är det lungt, har nämligen dem veckorna inplanerade redan. I början av november passar alltså.

När det börjar bli mer aktuellt får vi nog göra upp en priliminär planering på grejer vi vill göra.

doppelgänger said:
Jag är ju working-gal så jag kan bara komma över helgen. Desstuom är det långt för mig att resa hem på kvällen så jag behöver ju nånstans att sova också... fast det är väl självklart?
Så länge det inte är de två sista veckorna i november är det lungt, har nämligen dem veckorna inplanerade redan. I början av november passar alltså.

Klart man får sova hos mig det har jag räknat med såklart.

(Ehh.. jag trodde första at vi skulle hänga typ en hel helg nästan, eller i alla fall inte bara några timmar..)

Nej det har vi inte bestämt.. Egentligen vore det bäst att vara hos min mamma för det är störts där men vi kanske ska flytta snart och i så fall är dte ju ingen bra idé.. Men min pappa kan jag nog få iväg rätt enkelt.. heh.

Men jag vill ju lätt hänga en hel helg! Jag trodde också vi skulle göra det?

Jag kom på en bra idé idag. Jag ska göra frågor till TP så man kan använda spelplanen och figurerna men Buffy-frågor istället för dem vanliga. Jag har gjort upp kategorier och allt och redan hunnit skriva en massa frågor. Men sen kom jag på en sak; om jag skriver alla frågor, då kan jag ju inte vara med sen! Nog för att mitt korttidsminne är lika med noll, men endå...
Har någon ett förslag/en lösning?

Sitt och lustitta (tänk lusläs) på slumpmässiga avsnitt och skriv ner all småfakta du hittar. Du kommer aldrig ihåg alla svaren då.

Puh, det är ju ganska smart. Hade tänkt något i den stilen. Hoppas bara att jag skriver så många frågor att jag glömmer svaren. Det tråkiga är att jag tenderar att minnas små dumma faktan om saker jag intresserar mig av.

Haha! Du menar innan eller efter jag har skrivit frågorna?
Problemet är att jag sällan får minnesluckor.... Fast iof så brukar saker och ting verkar mer som en dimma för mig. Så det funkar nog! 😀

Jag borde kanske springa till kylen och hämta en öl dårå... Det kommer bli en lååång natt. Ja, haha. Chansen finns att jag börjar hitta på saker. T.ex att det var Darth Vader som var ute efter Dawn och inte Glory.

btw, såg du att jag parade ihop dig med Dru och Jello Biafra i en tråd? 😉

doppelgänger said:
Men jag vill ju lätt hänga en hel helg! Jag trodde också vi skulle göra det?

Jag kom på en bra idé idag. Jag ska göra frågor till TP så man kan använda spelplanen och figurerna men Buffy-frågor istället för dem vanliga. Jag har gjort upp kategorier och allt och redan hunnit skriva en massa frågor. Men sen kom jag på en sak; om jag skriver alla frågor, då kan jag ju inte vara med sen! Nog för att mitt korttidsminne är lika med noll, men endå...
Har någon ett förslag/en lösning?

Bra, men vi hänger en hel helg då! Eller..?

à…h, det låter ju jättebra! Kan vi inte göra spelet alla tillsammans? Ok då kan ju alla frågorna men.. Bara att det låter så himla roligt.. och gud vad man skulle lära sig på det (jag i alla fall).. Mycket viktigare saker än i vanliga TP..

Here here! Jag är lätt på att hänga gäng hela helgen!

Ja! Jag tycker alla kan skriva frågor. Jag har gjort upp följande kategorier

Rosa - The white hats
Brun - The big bads
Grön - The Hellmouth
Blå - The cast
Orange - The Episodes
Gul - The Myth/à–vrigt

Så folk kan väl göra egna frågor? Jag kan sammanställa allt. Hade tänkt skriva ut fina små kort med frågor och allt 🙂

Hmm... Jag skulle aldrig kunna göra frågor till BtVS TP 😛 Det är bara för.... avancerat 😉 nää men jag skämta... Jag skulle bara ta frågor som någon annan redan har skrivit så jag lämnar det över till proffsen 😉

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom