Svenska Buffyfans #3

Status
Not open for further replies.
*skratt* Det där med översättaren gjorde min dag 😉 Jag har aldrig riktigt tänkt på hur svårt språk egentligen är... Har lixom haft en naturlig gåva när det kommer till språk 😛

Var det någon som såg Angel i går/dag kväll/morgon? 😛 Jag såg det. Det var inte så bra som jag hade trott det skulle vara... piloten alltså 😛

Jag har förresten öppnat min B/A sida nu 😀 Och jag behöver hjälp för att ja... I just need it 😛 Jag har 2 olika storyline förslag till den där B/A ficathon jag inte kan bestämma mig på. Här är storylinesen, läs och säg vad ni tycker:

Never Kill a Boy on the first Date: En rewrite på avsnittet. I stället för att Buffy sticker från the Bronze för att hjälpa Giles och så, så stannar Buffy med Owen på the Bronze. Cordelia får upp ögonen för Angel och de börjar prata. (Och jag är bara helt galen i jealous Angel så stäm mig 😉) Och så börjar svartsjukedramat 😉

(Nà„STA INNEHà…LLER LITE SPOILERS Fà–R ANGEL'S SPINN OFF, MEN DET à„R INGET STORT)
The Weight of the World: Tänkte ändra det lite som det gick i säsong 5. Angel kommer fort ut ur Pyela och hinner i kapp Scooby Gang i deras flykt utan Glory. Han försökter hjälpa Buffy komma ut ur hennes koma likanade tillstånd. Och så händer någonting (eftersom att The Oracles blir dödade och att Buffy är ganska nere så blir det att spellen som gjordes i I will remember You, släpps), Angel blir människa igen och då får han mycket att stå tillsvars med, men ändå hjälpa Buffy och c😱 att hitta Glory och Dawn innan det är försent.

Eowyn, vad är adressen till sidan då? 🙂

Näe, jag har inte beställt biljetter eller nåt. Grejen är den att jag inte har bestämt mig om jag vill fara eller inte och det är hemskt. Ibland lutar det bara åt ja och ibland mäst åt nej. Så jag måste ha några dagar till på mig att smälta allt. Jag har ju fått en lägenhet och det kommer gå ganska mycket i att investera i den... Sen ska jag resa till vintern och behöver pengarna 🙁

Jag har pratat med folk om att ha nån slags årlig BtVS/AtS tillställning i typ sthlm eller nåt större ort. Det hade verkligen varit toppen tycker jag. Man borde engagera sig i att införskaffa nåt sånt.

Eowyn said:
Adressen är http://www.freewebs.com/btwae 🙂 Jag brukar inte använda freewebs ivanliga fall men jag hittade ingen host... :$

Häftigt det verkar med en utställning med BtVS och AtS 😀

Snygg sida! Jag ska ev. börja hosta helt gratis (yay!) i december. Har 100 mb utrymme just nu och ska få ytterligare 100 i december. Hör av dig då 😉

Om jag någonsin flyttar från underbaraste norrland ner till söder ska jag ta och engagera mig i att starta upp något slags årligt möte för Buffy fanatiker. Eller så gör man det här. Problemet är att ingen jävel orkar röra sig högre upp än Gävle typ

Problemet är att ingen jävel orkar röra sig högre upp än Gävle typ

*skratt* Du... Det är många här som är högre upp än Gävle... Min pappa sa typ någon gång att allt ovanför Gävle (eller vad det Uppsala?) betraktades som vildmarken typ 😛

Snygg sida! Jag ska ev. börja hosta helt gratis (yay!) i december. Har 100 mb utrymme just nu och ska få ytterligare 100 i december. Hör av dig då
Okie dokie 😉 Im sure I will 😀

Jaa snygg sida! Jag är förundrad av er som kan sånt här alls. Jag skulle inte ens kunna fixa en enkel egen hemsida.. (Jag är en fejk-data-nörd antar jag.. hm.)

à…h, vi borde dra ihop ett helt Sverige-gäng och fara.. Tänker att det blir billigare och lättare att bo då men det blir det iofs kanske inte..

Tack så mycket! Det är ganska lätt att göra en hemsida eftersom (jag iaf) använder typ samma koder till allt men ändrar dem lite 😛

Vi behöver egentligen en ny thread people... 😛 125 posts eller någonting sånt där... Jag är förvånad att inte staffen har stängt tråden och så...

De är ljus gula 😉 à„r de? Jag får komma i håg det tills nästa layout 😉 Att inte ha för... ja... 😛 för lite kontrast 😉

Buffy Summers said:
If my grammar on the forum description needs correcting, please let me know 🙂

It should be:

Buffy och Angel på svenska

🙂

And well... since I bet you are checking out the thread or something can you please tell me why there's a voice that says 'Haha!' everytime I go on a page in a thread or something?

doppelgänger said:
Finns det ingen som vill åka på London expo med mig? 😀

Eliza Dushku och Amber Benson kommer att vara där.

Check it out:
http://www.londonexpo.com/

: kirk :

:'( Påminn mig inte om London Expo! 🙂P) Jag är sååå ledsen att jag inte kan få fara!! Jag menar, Amber, Eliza och Melissa George på samma ställe, kan det bli bättre? Men jag får inte... Blä!! 😛

doppelgänger said:
Appropå sidor kan jag passa på att promota min återupplivade buffy sida:

http://hem.bredband.net/replicadesigns/doppelgangland

Snygg sida!! 😀 Den kan vara affilite med min Buffy sida? 😛 http://preciouss.org/buffy/

Eowyn said:
It should be:

Buffy och Angel på svenska

🙂

And well... since I bet you are checking out the thread or something can you please tell me why there's a voice that says 'Haha!' everytime I go on a page in a thread or something?
You could post in the help forum. I was only posting to ask so that the forum was as you would want it. But do you really think we are not going to moderate these forums?

But that is the sound notification that you have a new pm. As explained in the FAQ.

"Den forum för Buffy solfjäder från Sverige. Diskutera Buffy och à„ngel på Svenska."

HAHA! Det är translatorn som spökar igen. à…h, jag ääälskar den. Kan vi inte ha kvar beskrivningen sådär? 😀

Phoebe said:
:'( Påminn mig inte om London Expo! 🙂P) Jag är sååå ledsen att jag inte kan få fara!! Jag menar, Amber, Eliza och Melissa George på samma ställe, kan det bli bättre? Men jag får inte... Blä!! 😛

Ja, det verkar som att det lutar mäst åt nej sidan för mig också. Men look on the bright side: Amber var där förra london expo i våras, kanske kommer hon nästa gång också? Då kan vi typ dra ihop ett koolt gäng och åka tillsammans? Det hade varit koolt 🙂

Tycker inte ni att vi borde arrangera en Buffy träff till våren/sommaren? Kanske belägra en lokal och ha massa happenings. Vi kan till och med ha Buffy trivia-tävling och typ tävla om vem som kan de onödigaste detaljerna om Buffy? (Om det ens existerar något sånt? All kunskap om Buffy är väl nödvändigt i livet?)

Phoebe said:
Snygg sida!! 😀 Den kan vara affilite med min Buffy sida? 😛 http://preciouss.org/buffy/

JA! Det är jag gärna. Ska bara fixa lite codes och sådär... Eowyn kanske också vill bli affiliates? 🙂

Wow vad alla har fina sidor ju!

Mm, tycker jag lugnt vi ska, åka tillsammans massor dit. Vore klart kul.

Och jaa, lugnt dra ihpå något sådant. Inte för att jag vet hur vi organiserar det men det låter klart kul.

Vi borde ha ett nätverk med svenska sidor. Svenska Buffy solfjäder united liksom! 😛

London expo hålls tydligen flera gånger om året, så det är bara att hålla utkik om typ ett halvår eller så?

Jag är typ inte världens bästa på att organisera... Men jag har några år på nacken av att arrangera div tillställningar (mäst spelningar iof...) men det första vi måste göra är att höra för oss vilka om är intresserade av nåt slags buffy con. Att vi har mycket tid på oss är bara bra.

Ps. Nu när vi har ett eget forum, borde vi inte organisera upp lite olika trådar och så? Eller ska vi fortsätta diskutera allt här?

Mm, men då kommer ju antagligen inte både Amber och Eliza (som faktiskt är de jag mest i typ världen skulle vilja träffa just nu). Jaja..

Jag tycker lugnt vi ska göra lite olika trådar nu när vi kan. Tex en Angel-tråd.

Ok om man gör en hemsida med en del som handlar om Buffy och har länkar osv får den vara med då..?

Nej inte jag heller och jag vet inte ens om jag är kvar i Sverige till sommaren men det tror jag iofs. Det låter klart kul i alla fall.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom