Svenska Buffyfans #3

Status
Not open for further replies.
Men den frågan är ju typ bäst! Man får reda på väldigt mycket bara genom att veta vem någon identifierar sig.

Okej, om jag fick välja att bli tillsammans med någon i btvs skulle det nog bli svårt att välja mellan Tara och Faith. Så, bäst hade väl varit om de två slog ihop sig? (hm.. 😉)

Jag tycker såhär i efterhand att man i s4 redan ser tendenser till att Willow spårar ur lite med magin. I something blue och... wild at heart tror jag det är.

*skratt* Det beror på... The Real Me - Dawn eller senare efter hon har upptäckt att hon är the Key, eller säsong 6 Dawn eller säsong 7 Dawn? 😛

Tara och Faith tycker jag egentligen inte är så lika om jag ska vara ärlig. :$ Visseligen har de båda typ i pricip inte haft föräldrar men Tara hon var liksom OK med att vara i bakrunden eftersom hon var säker på att det skulle ordna sig... Faith däremot tycker inte att det OK att hon är i bakrunden eftersom hon vill ha kärlek och uppmärksamhet så hon gör ett namn för sig själv och gör säkert på att ingen glömmer henne... Men det är bara vad jag tycker.

eponinethen said:
Du med?!! Ok jag vill heller inte direkt gå in på detaljer om det här men.. Jag drömde något sådant för några veckor sedan och blev rätt chockad, av att jag drömde det, ehh.. (Det var innan min Faith-obsession hade börjat..)

Heh. Som tur är får vi inte heller gå in på detaljer eftersom att man inte får vara naughty här. Men, hon har en speciellt attraktionskraft den där Faith. Eller är det Eliza? Hur som helst, hon har hemsökt mina drömmar flera gånger. En gång skulle vi jaga ett spöke i ett gammalt äckligt hus.

Definitivt s6 Dawn. Typ slutet av s6 och början av s7 kanske? 🙂

Jag tycker att Tara och Faith är olika sidor av samma mynt. Jag vet relativt säkert att Tara är skorpion och jag tror också att Faith är det. De representerar olika aspekter av det tecknet samtidigt som de har så mycket gemensamt. T.ex. usla familjer, ensamhet osv.

doppelgänger said:
Eeew. En snusk dröm om Buffy och Angel? Det var avancerat! 🙂 Jag har som snuskigast nog drömt nåt om Faith. Fast det... kanske jag inte ska utveckla vidare...

Jag drömde faktiskt om Spike en gång, men de va inge snuskigt... 😛 Minns inte så mycket men... delar av drömmen satt han i sin rullstol iaf... 😛

doppelgänger said:
Eeew. En snusk dröm om Buffy och Angel? Det var avancerat! 🙂 Jag har som snuskigast nog drömt nåt om Faith. Fast det... kanske jag inte ska utveckla vidare...

Det är naturligt, Xander drog ju värdens visdomsord ang. saken: "I'm seventeen. Looking at linoleum makes me wanna have sex."

Jag tycker jag är en slags blanding mellan Tara och Willow typ... 😛 Eller jag vet inte 😛

Asså är det bara jag eller så är jag ganska få-ordig här? 😛 Hjälp är jag som Oz? 😛

Eowyn, jag tycker du är som Buffy. Inte elaka otrevliga Buffy då utan när hon är snäll och smart och bra alltså. Kanske i säsong 4..?

Phoebe, Oz är ju kool, inget att känna hjälp över om du är som han.
Men jag tror att de är väldigt enkelt att känna igen sig i Willow.. Jag vet att jag gör det lätt..
Fast jag vill tro att jag är lik Faith, vilket jag nog inte alls är..

Heh, jag har haft helt o-naughty Buffyrelaterade drömmar även.. Typ varit Buffy i princip och fajtats osv..

Så är alla med på Faith, Hope and Trick till på söndag 20.00?

Hm. Varför tycker jag att er.. Emelie är så lik Dawn? Buffy och Dawn är ju iof syskon... hm...

Oz är jättekool! BtSV förlorade lite koolhetsfaktor när Oz försvann. Jag tror också att det är relativt enkelt att känna igen sig hos Willow. Dessvärre är det hennes "dåliga" sidor som jag kan identifiera mig med. Exempelvist hennes maniskt ordningsamma beteende (som oftast krockar med mitt extremt slackiga beteende) och hennes smått destruktiva drag.. eh.

Jag har också haft en del o-naughty drömmar om BtVS. T.ex. att jag har fajtats med Buffy mot div demoner. En gång vad Oz min pojkvän. Det var skumt.

Okey... Så jag är som Buffy och Dawn 😉 Intressant 😉

Oz var ganska cool men jag vet inte.... Jag tyckte han blev ganska orättvist behandlad i A New Moon's Rising vet inte varför men han verkade vara helt un Oz i avsnittet...

Jo jag tycker Oz är svincool också! 😉 à„lskar det Xander sa till Oz:

"Yeah I almost saw an exprection coming..."

elelr hur det var/stavas 😉

Men man kan ju känna igen sig hos vilken karaktär man vill om man går in för det, tycker jag i alla fall.. Jag kan känna igen mig jättemycket hos många, verkligen.

Jag kan faktiskt inte känna igen mig i någon annan än xander och willow. är jag kontsig eller enformig? Xanders nördhet och willows nördhet i ett och du har mig, carro, i ett nötskal.

Var inte Oz med i nån angel säsong eller i nåt avsnitt? Har för mig att jag sett bilder på det...

Har ingen aning om Oz i Angel...

Jag kan känna igen mig:
Willow - datanördandet (fast jag kan inte så mycket som hon alls), blygheten ibland, personlighet åsikter osv.
Tara - blygheten osv.
Faith - utanförskapet (ok det lät töntigt men) och bara att jag mest vill vara som hon?
Buffy - hur hon kan reagera ibland, vissa av hennes dåliga sidor har jag..
Oz - tyst och tänkande istället för att tala
Xander - nördandet och kanske humorn..?
Anya - missförstådd? Ok kanske mest att jag ibland kan säga för mycket rakt ut vad jag tänker..

Vem av alla i BtVS skulle nu kunna tänka er gå på dejt med?
Jag skulle kunna gå ut med Xander för han är trots allt roligast av alla. Faith skulle nog vara coolast, typ supa sig full och dansa tills man stupar. Tara hade nog varit mäst givande. Hon är så smart men är ödmjuk, fläker inte omkring med sin kunskap. Sånt uppskattar jag. Dessutom är hon bedårande blyg. Jag är svag för blyghet.

Jag kan känna igen mig i:
Willow: Jag läser Matte D, självförklarande.
Xander: Sexuellt frustrerad nörd be me.
Tara: Lite halvblyg ibland.
Angel, Oz: Har lite asociala, introverta tendenser ibland.

à–h, skulle inte tacka nej till någon av; Willow, Tara, Buffy, Drusilla och Spike. :crazy:

Angel-spoiler:
.kcod ttinsva nogån i ppu etkyd eksnak. legnA i llor ednadyteb nogån etni raleps zO

Spike? Hoppas att du menar spike med chip i skallen, annars äter han väl upp dig?

à…h, skriva baklänges! Klassiskt och snyggt! 😀

doppelgänger said:

Angel eller Oz 😉 Jag skulle vilja gå ut med Angel för han är sååååååå söt och beskyddande och gullig 😛 Oz för han är shyst och så 😛 Love them 😉 eller typ 😉

doppelgänger said:

Ja, du... alla killarna typ! Fast inte samtidigt! 😛 lol Fast Xander skulle nog va bäst och gå på 'dejt' med, även fast jag gillar Spike bäst! :wigglinge

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom