Svenska Buffyfans #4

eudial said:
Det roliga är ju att jag oroar mig mer över att DVDerna ska skadas vid att huset brinner ner än att jag ska skadas =P

Jaa men du kanske har lättare än dvdarna att springa ut ur huset när det brinner..?

eowyn said:
Typ. Det beror på VILKA dvder du köper. Engelska collectors edition har alla avsnitt i ett med samma xtra matrial tillsammans med interjuver men annars är det väl samma.... typ

Okej.. men hur får man veta vad det är för intervjuer och extramaterial på dem..? Jobbigt att det alltid är mest på de som är region 1.. (Iofs har vi regionsfri dvd hos min mamma, men det är ju inte säkert att man alltid kommer ha det.. typ. Och jag har inte det hos pappa.)

Okay jag har ett litet problem: Jag vet inte vem jag ska göra en hemsida om: Amber, Emma eller Michelle.... Ursh! 😛 Jag är på hemside humör och jag kan inte bestämma mig 😛

Okej, coming in a bit late here...
Jag har säsong 1 och 3 på dvd. Resten på datorn. Jag har faktiskt en massa saker på datorn typ Buffy RPG, samtliga serietidningar utgivna av Dark Horse, alla de här samlingsskivorna med musiken från serien.
Sen har jag ju de där samlarbilderna (signerade bilderna ingår inte i bassettet, tyvärr. jag hade hoppats på det. Men jag ska köpa till special set på ebay), några pocketböcker, en egentillverkad stake 🙂D) och sen var det väl inte mer...

Men vad kostade de där samlarbilderna? Var köpte du dem?
Jag förstår inte eBay, jag har varit där massa gånger men det fungerar aldrig för mig! (Hjälp..?)
Oh, har du serietidningarna på datorn eller..?
Jag hade massa extramaterial på datorn, och roliga grejer, menmen min lilla hårddisk kraschade, och jag förlorade allt (inkl alla Buffy-avsnitt, en anledning till att jag köpte dvdarna)..

Har ni döpt någonting efter en Buffy-karaktär..?

Jag köpte de på tradera för 240 kr inkl frakt. Det var en relativt bra deal tycker jag. Hade jag köpt nytt direkt från tillverkaren hade det kostat ca 800 kr! typ...
Er.. jag kan kanske försöka mig på att förklara det här med ebay? Det är faktiskt ganska enkelt, det bara ser väldigt komplicerat ut.

doppelgänger said:
Ja-a, serietidningarna på datorn. Om du vill ha kan jag skicka via msn 🙂

Det var det jag hade tänkt fråga, heh. Det vore verkligen jättesnällt, jag vill väldigt gärna ha dem.. à„ven om det känns lite jobbigt att läsa från skärmen så är det ju klart värt. Vilka har du då/hur många finns det..?

Men du kan adda mig på msn, replicapants@hotmail.com
Jag har tidigare gjort en lista på alla comics... here it goes
Buffy the Vampire Slayer
Buffy - Tales of the Slayers
Buffy The Vampire Slayer [HASHTAG]#018[/HASHTAG].
Buffy The Vampire Slayer [HASHTAG]#019[/HASHTAG]
Buffy The Vampire Slayer [HASHTAG]#020[/HASHTAG].
Buffy The Vampire Slayer [HASHTAG]#021[/HASHTAG].
Buffy The Vampire Slayer [HASHTAG]#022[/HASHTAG].
Buffy The Vampire Slayer - Angel 02
Buffy The Vampire Slayer - Angel 03
Buffy The Vampire Slayer - Chaos Bleeds
Buffy The Vampire Slayer - Haunted 01 of 04
Buffy The Vampire Slayer - Haunted 02 of 04
Buffy The Vampire Slayer - Haunted 03 of 04
Buffy The Vampire Slayer - Haunted 04 of 04
Buffy the Vampire Slayer - Spike and Dru 03
Buffy The Vampire Slayer - Take Back The Night
Buffy the Vampire Slayer - Willow & Tara - Wanna Blessed Be
Buffy the Vampire Slayer - Willow & Tara - Wilderness #1
Buffy the Vampire Slayer - Willow & Tara - Wilderness #2
Buffy the Vampire Slayer 01
Buffy the Vampire Slayer 02
Buffy the Vampire Slayer 03
Buffy the Vampire Slayer 04
Buffy the Vampire Slayer 05
Buffy the Vampire Slayer 06
Buffy the Vampire Slayer 07
Buffy the Vampire Slayer 08
Buffy the Vampire Slayer 09
Buffy the Vampire Slayer 10
Buffy the Vampire Slayer 11
Buffy the Vampire Slayer 12
Buffy the Vampire Slayer 13
Buffy the Vampire Slayer 14
Buffy the Vampire Slayer 15
Buffy the Vampire Slayer 16
Buffy the Vampire Slayer 17
Buffy the Vampire Slayer 18
Buffy the Vampire Slayer 19
Buffy the Vampire Slayer 20
Buffy the Vampire Slayer 21
Buffy the Vampire Slayer 22
Buffy the Vampire Slayer 23
Buffy the Vampire Slayer 24
Buffy the Vampire Slayer 25
Buffy the Vampire Slayer 26
Buffy the Vampire Slayer 27
Buffy the Vampire Slayer 28
Buffy the Vampire Slayer 29
Buffy the Vampire Slayer 30
Buffy the Vampire Slayer 31
Buffy the Vampire Slayer 32
Buffy the Vampire Slayer 33
Buffy the Vampire Slayer 34
Buffy the Vampire Slayer 35
Buffy the Vampire Slayer 36
Buffy the Vampire Slayer 37
Buffy the Vampire Slayer 38
Buffy the Vampire Slayer 39
Buffy the Vampire Slayer 40
Buffy the Vampire Slayer 41
Buffy the Vampire Slayer 42
Buffy the Vampire Slayer 43
Buffy the Vampire Slayer 44
Buffy the Vampire Slayer 45
Buffy the Vampire Slayer 46
Buffy the Vampire Slayer 47
Buffy The Vampire Slayer 48
Buffy the Vampire Slayer 49
Buffy the Vampire Slayer 50
Buffy the Vampire Slayer 51
Buffy the Vampire Slayer 52
Buffy the Vampire Slayer 53
Buffy the Vampire Slayer 54
Buffy the Vampire Slayer 55
Buffy the Vampire Slayer 56
Buffy the Vampire Slayer 57
Buffy the Vampire Slayer 58
Buffy the Vampire Slayer 59
Buffy the Vampire Slayer 60
Buffy the Vampire Slayer 61
Buffy the Vampire Slayer 62
Buffy the Vampire Slayer Annual 1999
Dark Horse Presents 141
Dark Horse Presents 150
Dark Horse Presents 154
Giles
Jonathan
Lover's Walk
Oz 1
Oz 2
Oz 3
Reunion
Ring of Fire
Spike & Dru - All's Fair
Spike & Dru - Paint the Town Red
Spike & Dru - The Queen Of Hearts
Tales of the Slayers 01
Tales of the Slayers
Tales of the Vampires 01
Tales of the Vampires 02
The Dust Waltz
The Origin 01
The Origin 02
The Origin 03

Jag funderade på om man skulle starta en fototråd.. Inte bara för foton på en själv alltså utan på vad man vill.. Men det kanske man skulle starta för hela boarden i så fall..

Hallå ingen svarar på om de döpt någonting efter en karaktär i Buffy..?

Haha. Näe, jag har inte döpt nåt efter nån karaktär i Buffy. Förutom att jag har kallat en och annan penna för mr pointy.

En fototråd? Det låtrt typ trevligt. Men svårt att komma på vad för bildre man ska lägga in. à„r det inte bättre med téman?

doppelgänger said:
En fototråd? Det låtrt typ trevligt. Men svårt att komma på vad för bildre man ska lägga in. à„r det inte bättre med téman?

tema klä ut sig till nån Buffy-karaktär kanske?? hihi... 😛

Ja eller typ vad som helst för kort man har..? Man kan ju iofs ha teman om man kör det på hela boarden.. Typ olika tema, först ett sedan ett annat..? jag vet inte.

doppelgänger said:
Haha. Näe, jag har inte döpt nåt efter nån karaktär i Buffy. Förutom att jag har kallat en och annan penna för mr pointy.

Naturligtvis gör man ju det.

Gerilladöpte en katt jag träffade ute till Miss Kitty Fantastico en gång =D

Mm, men ibland lägger de iofs upp bilder från första Buffy-åren helt plötsligt.

Jag tycker faktiskt att Sarah är rätt vacker på något ovanligt sätt när jag tänker efter. Förr tänkte jag bara att hon såg ut som en typisk såndär tjej, men det tycker jag inte längre.. tror jag.

Jag älskar hennes lugg!! *älskar den sååå mycket* Underbart söt hon är

För mig står det mellan att jag tycker att hon ser ut som en tant (speciellt i s4-5) och att hon är hur söt som helst. Det brukar ofta luta mot tant... Men när jag ser bilder från tidningar och sånt tycker jag att hon är sötare.

Det är bara Amber och Eliza som jag tycker är otroligt vackra.

Hittade förresten Frey på amazon.. 0en det kostar £10 plus frakt, vilket inte jag har råd med just nu.. (När jag ju dessutom har/kan få i datorn så.)

Vad tycker ni om Buffy serier hur som helst? Jag har bara läst Amber Bensons Willow&Tara och den som även är med i hennes bok, den som är söt och ser ut så här..
Och Chaos Bleeds då..

doppelgänger said:
Det är bara Amber och Eliza som jag tycker är otroligt vackra.

Jag älskar ju Amber och tycker att hon ser klart riktigt bra ut men jag kan inte se henne som så snygg eller vacker, vet inte varför. Eliza däremot, ok jag ryser av henne så jag ska nog inte ens börja beskriva hur vacker/snygg hon är..

Here here! Det är därför jag har dragit mig för att köpa Fray. Har du kollat på amazon.com? Det brukar vara billigare. Och på ebay. Och i sthlm har de kanske.

Aja. Den söta lilla serien har jag läst, den är som sagt söt. Min favoritserie är Haunted även om den inte är så himlarns snyggt ritad så är historien (Buffy/Faith) väldigt bra.
Sen Fray. Fray är oslagbar.

eponinethen said:
Jag älskar ju Amber och tycker att hon ser klart riktigt bra ut men jag kan inte se henne som så snygg eller vacker, vet inte varför. Eliza däremot, ok jag ryser av henne så jag ska nog inte ens börja beskriva hur vacker/snygg hon är..

Hm. Jag tycker att Amber är hur vacker som helst. Tycker tom nuförtiden att hon är vackrare än Eliza.
Men innan jag blev tillsammans med min flickvän sandra gick jag igenom en svår period av eliza-besatthet. Hon à„R ju så otroligt... ja jag vet inte vad. Men sen när jag blev en upptagen kvinna kände jag inte så längre. Men jag tycker fortfarande hon ser bra ut.

Back
Top Bottom