Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
Jo ungefär i mitten av Goodabye to you när Spike kommer fram till Buffy och hon vändaer sig bort. När man ser honom gå daärifrån så är daet en glsaskål eller nåt på bardaisken och i daen ligger en grå plasthand, mycket märkligt.

Jp visst e daet sorgligt, men jag måste nog se daet några fler gånger till innan jag kan se bortom låtarna. Ursäkta stavningen är hos min kusin meda en mycket ofungerandae daator och tangentborda, daaet lever sitt eget liv.

Okej, jag får kolla på Tabula Rasa igen snart och se.. Låter typ skumt.

Men du kan du höra vad de säger på svenska i början av Selfless..?

Haha, okej skum dator för det är verkligen konstiga bokstäver här och där..

Jag har fått en kompis till mig att vilja se Buffy med mig ikväll. Hon har sett typ de första säsongerna lite, men vill se när Willow blir flata.. Så jag tänkte få henne att se säsong 4-6. Lite coolt, eftersom att jag aldrig har npgon att kolla med, och eftersom att alla andra jag känner börjar tycka att jag är knäpp pga Buffy..

Buffyismen verkar ju inte direkt vara någon folkrörelse med tanke på hur många som snackar i denna tråden =(

.. Vi skyller på TV4. :hihi:

Mm, jag känner ingen hos mig som ser på Buffy så.. Jag tycker det är koolt att det finns svenska Buffy-fans att hitta på internet i alla fall..

Fastnade inte i serien när den gick på TV. Visst, jag följde den, men var inte direkt insatt och så. à„r först nu senaste halvåret jag insett hur bra det är. Hade nog funnits fler fans ifall svensk TV vågat visa hela serien, oklippt och odissikerad på en bra sändningstid (bränn 17:00 ::rm:🙂 på allmän TV...

Har du köpt dvdarna och så eller?
Jag gillade inte alls Buffy tills i våras då jag började kolla lite mer.. Och började ladda hem serien och så. (Har nu köpt alla dvd osv..)
Synd att ingen kan ta det på allvar.. Inte ens tevekanalerna menar jag..

Känns lite dumt nu bara pga rykten om en box med hela serien för ca 150 pund.. Hade jag tjänat ca 1000 spänn på för jag köpte alla för 3000..

Man kan ju se det från det ljusa sidan och tänka att nu fick serieskaparna mer pengar och därför kanske kan göra någon ny trevlig serie =)

Ja just det; är det bara jag som tycker att TV4:s textning är lite skum? Jag märkte t.ex överhuvudtaget inte av att Drusilla typ är psykotisk när jag såg henne med TV4:s textning 😵;

Hej,

*dansar* En svensk Buffy tråd här! Nu är min dag gjord! 😀 Jag har varit medlem ett tag (och fakiskt lärt ut lite medlemmar här på boarden hur man skriver lite svenska men det gick väl så där 😛). Jag har inte loggat in på ett tag heller med det ska ju snart ordna sig tycker jag 😛

Vilken är eran favorit säsong på Buffy? Jag stor mellan säsong 3 och säsong 2, eftersom jag är typ världens största B/A fan som finns.... typ.

eudial
Hah, ja kanske..

Men var de inte jättelänge sedan Buffy gick på TV4..? Jag minns inte textningen från då. Men jag tycker överhuvudtaget att det är jobbigt att se film/teveserier med svenska text. Särskilt Buffy som har så bra dialoger osv. Textningen skalar ju verkligen ner till "det här är det viktigaste som ska förmedlas".. Allt det roliga försvinner. Jag brukar ha engelsk text på filmer ifall jag inte kan hänga med i allt de säger (om filmer än på dvd så man kan välja alltså)..

Eowyn
Hejhej. Wow, vi är fyra..! Heh..

Haha, jag såg det, att du lärde ut svenska till folk! Lite sjukt att de vill lära sig men kul..! Heh.

Mina favorit säsonger är 5 och 6. Egentligen mest 6, jag är knäpp och gillar att bli helt deprimerad och ledsen av Buffy..

hehe... Ja... När jag var som mest akiv där fick jag ett par goda skratt över vad de ville lära sig... Typ 'Min apa åt up mina lakan'... :hihi: Det var hel festligt! 🙂

Jag har inte sett säsong 6 än (förrutom Once More With Feeling) och jag har bara sett de avsnitt som visas just nu i säsong 5. Säsong 5 verkar, hittills, inte vara speciellt bra. Inte ens 'Fool for Love' när David Boreanaz var med, var så speciellt bra. Mitt favorit avsnitt is säsong 5 är hittills Family, när Taras familj kommer på besök... Jag grät ögonen ur mig när Buffy och ganget ställde upp för Tara och sa att de inte till lät hennes pappa att ta henne mot hennes vilja... 🙂

Jag läste igenom endel av den tråden.. Liksom var har de tänkt anvädna de meningarna..? Haha.

Nej okej. Grejen med både säsong 5 och 6 är egentligen att det finns några riktigt bra avsnitt. I säsong tex Family och ett par avsnitt som kommer som du inte sett ännu. Det kommer ett riktigt bra avsnitt ganska snart.. I säsong 6 tex Once More, With Feeling då.. Och Tabula Rasa och Normal Again och ett gäng andra..

Vilka är dina favoritkaraktärer då?

Tabula Rasa verkar vara ett ruggit bra avsnitt. Med "Randy" och allting 😛, jag längtar till just det avsnittet speciellt mycket för att ja... transcriptet var hur skoj som helst! 😀 Normal Again verkar också granska bra... Cool storyline och så men verkar vara lite likt Förhäxad avsnittet Brain Drain.

Mina favoritkaraktärer? Jag vet allvarligt talat inte. Jag är en sån person som inte har någon direkt favorit men jag kan hata vissa karaktärer (som chipped och souled Spike *bläää*). Jag måste nog säga att just nu är det nog Anya, Willow, Drusilla, Tara och Angel som är mina favoriter. Vilka är dina då? 🙂

Jaa, Tabula Rasa är riktigt roligt.. Okej jag har inte kollat på Förhäxad nästan alls så jag har ingen koll. Det är väl just själva idén med Normal Again som är det koola, mer än avsnittet i sig..

à…h, jag älskar chipped Spike. Eller absolut bara för att han är kär i Buffy då. Men jag gillar verkligen när hon är elak mod honom och han är kär osv.
Willow är min absoluta favorit, har alltid varit. Sedan gillar jag Tara, men det är egentligen mest för att jag verkligen gillar Amber. Anya är ju så himla rolig. Och Spike då, gillar jag klart. Jag har aldrig gillat Angel, vet inte varför. Men jag tror att jag kommer tycka bättre om honom då jag ser Angel-serien. (Väntar med spänning till den 26e september..)

Jag gillar mer när Spike var 'The Big Bad' i säsong 2 än den 'poof' som han blev i säsong 4... Han har inte sin gnista kvar... Men det var en sekund under 'Fool for Love' när Spike sa att alla Slayers hade dödslängtan som jag såg den... för en liten sekund.

Amber verkar vara cool. Jag har hört att hon är gravid med hennes och sin man's barn eller något liknande 😀

Angel är en av de stora favouriterna (för mig) eftersom att han har inte den där 'Jag bryr mig om inget' attityden....

Angel (serien snackar jag om nu, inte guds gåva till ögonen som han som spelar Angel är 😉) är bra. Jag har sett... 2 avsnitt. Säsong 2 finalen och IWRY *storgråter*. Jag läääängar tills de visar säsong 5 på Angel fast det är ett tag (understatement!) kvar. 😉

Eowyn said:
Hej,

*dansar* En svensk Buffy tråd här! Nu är min dag gjord! 😀 Jag har varit medlem ett tag (och fakiskt lärt ut lite medlemmar här på boarden hur man skriver lite svenska men det gick väl så där 😛). Jag har inte loggat in på ett tag heller med det ska ju snart ordna sig tycker jag 😛

Vilken är eran favorit säsong på Buffy? Jag stor mellan säsong 3 och säsong 2, eftersom jag är typ världens största B/A fan som finns.... typ.

Inte lätt att bestämma sig.
Gillar de flesta säsongerna utom 7:an. Det började gå nedåt i 6:an men det far fortfarande hållbart. 7:an var mest bara jobbig enligt mig.

eponinethen Sant att textning verkligen slaktar dialogen x.x;

Jag vet inte ifall det är jag som fått en hjärnblödning varje gång jag sett Tabula Rasa, men jag tyckte mest synd om Willow. Det e ju inge bra med det ju =/

Jag älskar seriefinalen iaf (fast kanske säsong 7 var inte så bra som de andra säsongerna), specielllt med scenen där Angel kommer in och de pratar och man får antydningar till at B/A kanske kommer funkar *hoppas, hoppas*

Jag har bara senare delen av säsongen... Förrutom Chosen så är Potential en stor favorit... Hatobjektet är Touched, hemskt avsnitt.

eudial said:
Alla potential slayersarna är så otroligt irriterande. Lite som Dawn var i början, fast 5-6 stycken utav dem x.x;

Ja... The Potential Slayers som var, var ruggigt irreterande. Men Jag gillade Vi eller vad hon hette :hihi: (hon sa: So we are suppose to make out with them or something? i avnittet Potential).

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom