Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
Särskilt slutet på Tabula Rasa är ju så jobbigt, när det är Michelle Branch låten och alla är ledsna. (Men som sagt jag gillar det deprimerande med säsong 6.)

Säsong 7 är inte bra. Jag är glad att den finns, på ett sätt, för jag gillar egentligen att det slutar med The First osv. Men det är inte bra gjort och the potentials är verkligen jobbiga (som ni sa).. Och allt med Kenney och Spike's själ osv. Det enda sköna var att Angel inte fick vara med i slutstriden..

Jag gillar också då Spike var ond och allt det.. Det är bara det att jag gillar hur plågad han blir när Buffy är dum med honom..

Vilka städer i Sverige bor ni i..?

Hehe... Jag bor i Secret Location 😛 Min familj och Sveriges regering vet bara om vart jag bor 😛 Nää... För att göra det kort: mamma vill inte att jag säger (and you got to keep the mom happy 😛) och sånt.

Själv så tycker jag det var bra att Angel inte var med i slutstriden (opps, sa jag det? 😉) för att om han var det så skulle det bli en massa onödig tention och så...

Jag ska göra en B/A fan site.. Och jag måste ha hjälp med namn... Här är förslag:

Between this World and Eternity
Unforgivable
Unforgetable
Sacred
Dreaming of You

Okej.

Jag tycker bara att det vore dumt.. Eller jag ogillar ju det där att Angel måste vara med så fort det händer någonting viktigt/känslofyllt/bra eller liknande. Skönt att det fick avslutas med Buffy. à„nnu skönare om det bara varit Buffy, Willow, Xander, Giles (och möjligtvis Anya, Dawn, Faith och Spike).. Så att man kände att de viktiga karaktärerna inte helt hade tappat varandra i slutet. (Gud jag kan inte ens tänka på de jag tycker dte är så sorgligt, jag är fan skadad av det här)..

Oh, sånt där är så svårt.. Jag brukade ha hur stora problem som helst bara med att hitta på användarnamn till sådana här ställen (nu har jag iofs alltid typ samma) men namn på sidor är ju jättesvårt. Hur som helst, jag gillar Sacred.. och Between this World and Eternity.

Hey hey, Angel är en viktig karaktär (B/A overprotectiv jag kickar in)! 😛 Han har räddat Buffy mer än någon annan i serien (Xander och säsong 1 tycker jag är ett ½ poäng till Xander eftersom utan Angel skulle de aldrig hittat henne) och älskat henne mer också 😛 Själv så skulle jag vilja se Spike med Faith eller Willow (INTE Buffy!!!). Vad tycker ni?

Sacred gillar jag också... Men... tusan, jag gillar alla namnen 😛 Between This World and Eternity kommer från en linje i en låt som heter Unforgivable Sinner (då blir det: 'between this world and eternity there's a face you hope to see') av Lene Marlin. Sacred är för att ja... jag gillar ordet. Unforgettable är för att det är oförglömligt 😉 Och Unforgivable kasta jag dit för Unforgivable Sinner. Och Dreaming Of You för att i Here without you (med 3 Doors Down) så sjunger de: "And you're still with me in my dreams." och "Still dreaming of your face" (eller nått sånt)

Ja Angel är en viktig karaktär, absolut.. Men jag vill inte att han ska vara tillsammans med Buffy.. Och jag vill inte att hanska vara alltför mycket med i serien, heh.. (Men jag tror seriöst att jag kommer gilla Angel-serien..). Spike och Faith..? Nee, det vore intressant men, jag tycker nog inte riktigt det. Jag vill inte att Buffy och Spike ska typ gifta sig och skaffa barn, jag tycker bara att deras "relation" är intressant och kul.. typ.

Okej, du får säga till om du bestämmer dig för ett namn.

eponinethen said:
Särskilt slutet på Tabula Rasa är ju så jobbigt, när det är Michelle Branch låten och alla är ledsna. (Men som sagt jag gillar det deprimerande med säsong 6.)

[ -------------------------- 8< ------------------- ]

Vilka städer i Sverige bor ni i..?

x.x gillar inte deprimerande avsnitt

Bor i umeå (som du?)

Jag har lite problem med Spike/Buffy pga att Spike försökte våldta Buffy och sen att Buffy Fà–RLà„T honom!! Jag kan väl tycka att det är kanska OK att ja... förlåta honom men att bli vän med honom igen fattar jag inte. Man BLIR INTE vän med någon som har försökt våldta en... *suck* Okey, jag är tillbaka från min rant... 😛

Jag älskar vissa deprimerande avsnitt. 😛 Vet inte varför...

eudial said:
à… andra sidan hade ju Spike ingen själ, så det låg väl i hans natur att vara ond, och det visste Buffy.

Jo, men ändå. Det borde ju vara lixom instinkt att inte förlåta någon som har försökt våldta någon, för att de har ju kränkt personen som blir utsatt för det.... Men det är bara vad jag tycker :hihi:

Att överhuvudtaget närma sig någon som dödat så många att Hitler verkar som en nybörjare är nog inte så igenomtänkt ifall man ska se det på det sättet =P

Den scenen är så jobbig. När han försöker våldta henne.. jag klarar knappt av att se den. Ja det går alldeles för långt där, jag gillar det inte alls. (Jag gillar mest Spike/Buffy i början av säsong 6.. Och kanske i säsong 5..)

Koolt, det finns en förutom jag i Umeå som gillar Buffy, det trodde jag inte..! (Får jag fråga vilken skola du går på..? För du går gymnasiet va..?)

Jag kan fatta hur man kan gilla Buffy/Spike... fram till det. Men efter jag fick veta det där... blev jag lite väl anti men... Jag hoppas ingen blir irreterad på det 😉 Och som jag kanske har sagt (ett par 1000 gånger) så är jag ett B/A fan mer än nått annat par... 🙂

Så... Idag så hade vi skolfoto grej... 🙂 Det var hemskt... Jag lovar, jag blundade (igen). Jag såg hel mysko ut förra året.... Såg drogad ut 😛

Usch, sag bokstavligen ut som ett lik pa forra skolfotot. (seriost! spike utan blod sag pigg ut jamfort med mig x.x)

eponinethen: JB (aningen dyster skola, men det blir forhoppningsvis battre nar jag pluggar pa uni i gbg om 1.5 ar 🙂

I slutet av säsong 6 och i säsong 7 förändras ju så mycket att jag alls inte vill tänka på det (så jag tänker inte på Spikes försök att våldta Buffy)..

Skolfoton, gud, jag hatar dem. Blir aldrig fin på foton överhuvudtaget.. (Bara någon gång om någon råkar ta kort utan att jag märker det..)
Hoppas inte vi ska foto än på ett tag..

eudial: Okej är det data och sådant då eller? à…h, gbg, dit hade jag alltid tänkt flytta förut, men nu tror jag att det blir typ England eller något..

Idag har vi fått rollerna till vårt tolvans spel, en pjäs vi ska jobba med hela året.. Och jag fick typ dn rollen jag ville ha så jag är glad, hih.

Skolfoton är typ det hemskaste på hela året när det kommer till skolan i allmänhet, speciellt när man har nånna katalog grejer och så kan typ hela länet eller vad det är, se hur hemsk man blev *ryser*

Vi ska ut och campa eller nått imorrn så jag kommer typ att dö... Hatar skolan, alla är så... ursh. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Jag lääängtar bara tills jag ska välja linje och så... men då kommer problemet: vilken linje? hmmmm... 😛

Ja fast det är "bara" för hela staden (i alla fall här).. Men det är jobbigt i alla fall. Nu är det liksom sista chansen för mig att bli bra på ett klassfoto.
För att inte tala om småfotona (de på bara en själv alltså), jag har aldrig någonsin blivit något annat än ful på dem..

Hur gammal är du, alltså vilken klass går du?

Campa, oh.. jobbigt.
Fast det kan vara skönt med klassresor osv för man slipper alla läxor.. Jag har såå mycket skolarbete jag verkligen borde göra nu.. Måste göra nu, men bara inte.. åh..

Jag går i 9an 😉 Så jag är 15 år... 🙂

Jag kom på en grej: Om någon vill ha gmail (kolla här för mer info) så är det bara att säga till så skickar jag en invitation 😉

Jag hatar egentligen läxa, jag lovade att i år då skulle jag plugga Sà…à…à… mycket, men det blir lixom inte av 😉

Okej. Så du ska välja linje typ nu snart då.. Du har ingen aning om vad eller?

Oh, okej.

Hah, ja jag har också lovat mig själv det.. Det är ju i nian och tolvan (eh, det heter tolvan på min skola) som det är viktigast antar jag..

Nää... Jag vet inte riktigt vad men jag kommer nog på det 😉

*gäsp* Nu ska jag till skolan och sen så ska jag fara och campa *suck* jag vill inte.... Har en dålig känsla om idén i magen.... 😉

Eowyn said:
Jag går i 9an 😉 Så jag är 15 år... 🙂
Jag kom på en grej: Om någon vill ha gmail (kolla här för mer info) så är det bara att säga till så skickar jag en invitation 😉

Jay! Skicka en invitation till mig!

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom