Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
Hej Jessie. Ja jag bor i Umeå (och eudial också).
Det finns ju tydligen rätt många svenska Buffy-fans, vad roligt..!

Ja The Body borde komma imorgon. Oh.
Som jag kommer ihåg gillade jag inte I Was Made To Love You jättemycket.. eller jag tycker oftast att robot-grejen är lite läskig. à„ven om Buffybot är riktigt rolig.

Jag har inte livejournal.. skaffade just typ bravejournal (eponinethen).. har inte riktigt fattat sådana där sidor. Plus att jag redan hänger på så många communities och forum osv.. Fast mest svenska iofs och det är ju kanske roligare med internationella (som detta)..

Det här är ju lite creepy alla svenska Buffy fans tycks alla ha för många saker gemensamma, namn, städer...vad näst?Skostorlek? à„r det en speciell art svenskar som dras till serien måne?

I was made to Love You är ett riktigt bra avsnitt, men det kommer lätt i skymundan för The Body som oxå är ett super avsnitt. Och jag håller med om Spuffy, det är helt ok fram till säsong 6. Jag tycker inte riktigt om det de gör med Spike när han är runt Buffy ja menar jämför bara säsong 5/6s Spike med säsong 2 eller ens fyran för det.

Så... I morrn är en stor klassiker och jag kan inte vänta tills jag får se det!

Förresten, är det bara jag som tycker att Amber Benson (Tara) är nästan än av de snyggaste tjejerna i serien? Jag vet inte varför men hon är på ett vis snyggare än ex. Eliza Dushku... Jag vet inte varför men... Och den snyggaste killen är ju såklart Mr David Boreanaz 😉

Spike blir en sån softie när han blev "kär" i Buffy.... så då försvann ganska mycket av de man gillade hos honom - hans sarkastiska kommentarer... Men det är bara vad jag tycker 😛

Eowyn said:
Spike blir en sån softie när han blev "kär" i Buffy.... så då försvann ganska mycket av de man gillade hos honom - hans sarkastiska kommentarer... Men det är bara vad jag tycker 😛

hehe, jo, lite för softie har han blivit... 😛 Men jag tycker det är kul då han är kär i Buffy :bounce:

Jag älskar ju Amber.. Men jag tycker nog inte att hon är snyggare än Eliza.. Men hon 'r riktigt snygg/söt.

Faktiskt, det kanske är något lika med alla svenska Buffy-fans.. heh.

Har nästan fått två att gå med här, fast jag vet inte om jag vill att de gör det egentligen för de är inte så seriösa.. Tycker nog att serien är lite ett skämt..

Eowyn - Var det okej på campingen eller..?

Jag måste bestrida kommentaren om Mr Boreanaz. Det är inget som helst fel på de första säsongernas Angel, men ingen av gentlemännen i serien kan mäta sig med säsong 2s Spike. James Marsters all the way! Trots sitt blonda hår är han lugnt den snyggatse av dem alla, plus han har en attityd som bara förhöjer hela honom.

Ja tror det är lätt hänt att folk uppfattar det som lite corny å mera lustigt om man inte sett några avsnitt. Det är lite som Star Trek om man inte är insatt i serien så förstår man lixom inte storheten i den och varför folk kan angagera sig så i den. Själv är jag ju ingen Trekkie, men trots det har jag sett en del avsnitt och metaforerna finns även där. Ja tror det är för att så många där ute letar efter serier som har ett skönt budskap och som behandlar alla som om de vore lika mycket värda, vilket Buffy faktiskt gör och är man inte insatt så är det lätt hänt att man bara ser en "tonårsflicka" som åker skridskor dödar/hånglar med vampyrer och once in a while dör.

ps ursäkta min överanalysering. Jag har all den här analyserings energin, men utan skolan så har jag inte mycket att använda den till känns det som och då tar jag ut den på stackars forumbesökare på internet. ds

JollyApe said:
Ja tror det är lätt hänt att folk uppfattar det som lite corny å mera lustigt om man inte sett några avsnitt. Det är lite som Star Trek om man inte är insatt i serien så förstår man lixom inte storheten i den och varför folk kan angagera sig så i den. Själv är jag ju ingen Trekkie, men trots det har jag sett en del avsnitt och metaforerna finns även där. Ja tror det är för att så många där ute letar efter serier som har ett skönt budskap och som behandlar alla som om de vore lika mycket värda, vilket Buffy faktiskt gör och är man inte insatt så är det lätt hänt att man bara ser en "tonårsflicka" som åker skridskor dödar/hånglar med vampyrer och once in a while dör.

Och även de som faktiskt sett några avsnitt, men inte brytt sig nog mycket att sätta sig in det, tycker att Buffy är oseriöst. När jag säger "Buffy" börjar folk automatiskt skratta och tar för givet att jag skämtar.
Till och med i en Buffy-grupp på skunk, när jag frågade om de brukar hänga här, sa någon typ "Ja ibland, men jag skäms för det".. Som att det är ju faktiskt lite nördigt.
En kompis till mig, som vet mycket om mitt beroende, sa "Men Johanna, fattar inte du att Buffy är oseriöst?!"
Grejen är ju att Buffy är bra, har skitbra dialoger, underbara karaktärer, verkligen känslor/relationer osv.. Vilket folk gärna missar..

Jag har försökt hitta fina bilder på James Marsters.. men hittar inga där man ser hur snygg han faktiskt är.. någon som vet var jag kan hitta..?

En av mina kompisar gillar iaf Buffy och det är kul att ha henne och prata om det med. För det är typ ingen annan i klassen eller så som gillar det. Men vi skäms iaf inte för att vi avgudar serien!

Jag är oxå jättefan av Xena tex, och det tror jag ännu fler tycker är småtöntigt... Iaf där jag bor... Men JAG tycker det är den bästa serie som finns! (Ja, bättre än Buffy! 😛)

eponinethen: testa den här sidan kanske...
http://angel-buffy.silver-pearls.com/

JollyApe said:
Jag måste bestrida kommentaren om Mr Boreanaz. Det är inget som helst fel på de första säsongernas Angel, men ingen av gentlemännen i serien kan mäta sig med säsong 2s Spike. James Marsters all the way! Trots sitt blonda hår är han lugnt den snyggatse av dem alla, plus han har en attityd som bara förhöjer hela honom.

Nja... Jag vet inte riktigt... :$ Jag är lite för mycket för det där tall dark and dangerous... Det är min syrra (som älskar Spike och tycker Spike är snudden snyggare än Angel) som är den där blonda killar diggaren 😉

eponinethen said:
Eowyn - Var det okej på campingen eller..?

Det var helt OK men jag blev förkyld så jag har gått och hostat, nysigt lite över allt på skolan... Så man känner sig ju verkligen snygg där, när man går om kring och mår helt piss. *sarkastisk*

Btw... Snygga bilder på James Marsters finns på www.last-beautiful-girl.com/buffy och www.jmarsters.org bland annat... 🙂 Pröva också att kolla på www.fan-sites.org om det finns någon sida om James Marsters där 😉

Det är så olikt mig att gilla "blonda killar", men James alltså.. Jag gillar honom starkt.
Tackar, ska kolla upp de sidorna.

à…h, attans då.. (Nästan halva min klass är sjuk nu, men jag har klarat mig..)

Du hade tur... ruggit tur... Jag gissar att det kommer bli ganska mycket förskylningar eftersom klimatet förrändras ganska mycket. Ena dagen är det sommar, sen är det höst igen.... *suck*

James verkar verkligen begåvad med skådespeleri men... Jag föredrar David ändå... Hans röst får mig att lixom..... ja... det är lite svårt att förklara... 🙂

Jaa och idag och igår tycker jag att det har kännts som vinter.. åh.

Jag önskar nästan att jag tyckte David var snygg. Jag har typ en långsökt kontakt till honom.. (Eller min kompis' kompis' kompis är typ tajt med David. Eller de talar telefon och skriver till varandra osv (hon bor i Sverige), har kännt varandra i 6 år typ.)

Nu är det bara 17 dagar tills Angel börjar. Men det ska ju tydligen gå mitt i nätterna, jobbigt..

Det är väl det man har VCR till. Så får man liksom automagiskt alla avsnitt bandade också, plus att man startar nästa morgon med ett avsnitt av angel. Kan det blir bättre?

eponinethen said:
Det är så olikt mig att gilla "blonda killar", men James alltså.. Jag gillar honom starkt.

Håller med. Och visst tall, dark and mysterious funkar ett tag, men sen vill en flicka ha lite mer punk attityd.

Själv mår jag fin, fint i det soliga höstvädret. Har aldrig riktigt varit i norrland (en gång!) eller norr om Gävle för den delen så jag kan inte riktigt relatera till hur er höst är. Jag är väll bara en dum noll(1)åtta, men här är det riktigt mysigt.

Så hur känner din kompis kompis kompis Boreanaz?

Under tiden ni väntar på Angel kan jag alltid tipsa om Dead Like Me svt1 klockan 8 ikväll. Fast ni kanske redan har laddat ner serien? om inte så tycker jag att ni ska ge den en chans. Inget Buffy, men endå en hyfsad serie med en skön känsla som lyckas fylla Buffy hålet lite gran iafl.

Dead Like Me? Den serien verkar inte bra... :$ Idén verkar OK men... not just my style... En död tjej som går och plockar upp döda människor kan vara bra ett tag men...

Vad tyckte ni om The Body då? Jag grät floder (jag har problem med att gråta, gråter typ 3 ggr/år) när Anya sa att hon fråga en massa för att ingen berättade någonting för henne... *snyft*

Gud! Jag har så mycket läxa... Ska nog göra det... snart 😛

Jag var nästan kär i James som Spike och Simon ett tag.. Vilket är rätt skumt. Heh.

Det brukar inte alls vara såhär kallt här nu, men det är vintrig kyla, jag vill ha fin höst med lite sol och röd-gula blad osv. Jag gillar Umeå som fan, men jag gillar inte vintern och det är ju ett halvår vinter..

Mm, hon var i USA någon stans på nåt ställe (typ pub eller liknande) och en kille kom in och grät jättemycket så hon gick fram och frågade hur det var och pratade med honom massor. Hans tjej hade just gjort slut och så. Alltså hon visste inte vem han var då (dett var ju 6 år sedan).. Och de lärde känna varandra och höll kontakten, typ..

Jag har sett The Body väldigt många gånger, jag mår jätteilla av att se det avsnittet, men jag älskar det. Det är ett av mina två favoritavsnitt så..

Tack för tipset JollyApe..! Jag har velat se den serien men visste inte att den gick i Sverige.

Jag tycker det var iskallt men det kan vara för att jag tror jag har feber :$

Jag håller på att göra mitt BtVS fan fiction archive just nu 😀 Det går jättebra 😀 Kommer nog vara uppe snart 😀

Eowyn said:
jag har problem med att gråta, gråter typ 3 ggr/år

Se det som en befrielse. Själv blir jag alltid aldeles för insjunken i tv-serier, ser jag någonting glatt blir jag glad jättelänge och ser jag någonting ledset så gråter jag och går omkring och deppar i flera dagar x.x (vilket väl förklarar varför jag ogillar dom lite mer deprimerande buffyavsitten?)

Min lärare trodde alvarligt talat att jag hade knarkat efter att jag sett Something Blue.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom