Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
Man måste bara älska Anya (och Emmas skådespeleri) i The Body. Hela det avsnittet är ytterst välspelat. Och jag diggar det faktum att det inte är någon som helst musik i det. Det gör det hela mer avskalat och rått. Anya i The Body och en scen som kommer längre fram, kom precis på att jag kanske inte ska skriva spoilers, gör mig alltid tårögd. Och då ska ni veta att jag annars bara gråter när jag gäspar och får bollar i ansiktet.

Eowyn: Egen fanfic eller bara fanfic i största allmänhet?

Something Blue? Va det så deprimerande?...Ok nej det va inget, jo det va tragiskt. Det är som Joss Whedon sagt att så fort Willow har ont får man själv ont. Det är nåt med hennes ansiktsuttryck som gör det svårt att inte ryckas med i hennes sorg.

Det var visserligen deprimerande mot slutet, men jag syftade mer på vilken lycka Spike och Buffy utstrålade. Gick omkring och var lycklig hur länge som helst.

eudial: Varmt? När jag gick till bussen ångrade jag att jag inte hade dubbla byxor.. typ.

Själv blir jag alltid nedstämd av Buffy. Jag vet inte vad de är men även då det är lyckligt och jag ler och blir glad, så får jag en stor klump i halsen och känner för att gråta.. à„r jag skum..?

Mm, hela den scenen, i Willow's rum.. à„h hela avsnittet, gud, det är så snyggt. Just det där tysta nästan trista som gör att man inte kan andas .. åh.

Jaha ok. Det är annars ett av de där schizo avsnitten. Dels en himla massa humor med Buffy/Spike å allt det, men oxå så mycket sorg med stackars Willow. Vet inte varför men hennes sorg är den enda som verkligen smittar av sig.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom