Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.

JollyApe

None for you!
Tyvärr tog de bort den Svenska buffy threaden, den blev för lång, men låt oss fortsätta på en ny.

Jag såg det. Lite jobbigt men kanske ett gott tecken att vi skrivit så mycket (?).

(à„r det ironiskt att jag måste gå ut på internet till en internationell sida för att hitta några andra svenska Buffy-fans..?)

Please ignore my ignorance but i'm curious as to what language you guys are speaking in, and what you are discussing. This is an active thread and I have not idea what its about 🙂

Faith said:
Please ignore my ignorance but i'm curious as to what language you guys are speaking in, and what you are discussing. This is an active thread and I have not idea what its about 🙂

Lol..We're speaking Swedish. And we're discussing anything that has to do with Buffy. And the fact that Buffy is only in the 5th season in Sweden, and we're talking about the episode of the (although most of us have seen the whole show lots of times)..

eponinethen said:
J(à„r det ironiskt att jag måste gå ut på internet till en internationell sida för att hitta några andra svenska Buffy-fans..?)

Jo, det är ju lite störigt. Varför kan ingen man känner ha bra TV-smak för?

*skrattar* eudial - Jag tänker precis samma sak 😉 Alla som typ ser på tv ser typ på Paradise Hotel eller någonting... Alltså hemska program som inte ens är bra... Det enda någon kan se är typ OC eller nått som jag tycker är ganska tråkigt (men jag ser det iaf)

Idag är det inte något Buffy avsnitt - alls. *gråter* Jag kommer att dö.... Jag kommer inte att kunna överleva.... Men det kommer ju avsnitt på måndag 😀 Vet någon hur många veckor det är kvar tills The Gift? *orkar inte räkna i huvudet*

Ja och inte ens på svenska internet sidor.. Jag harju försökt hitta folk att tala Buffy med på skunk, och på helgon då.. Men ingen är så besatt som jag där..

(Okej, jag fattar ju att det här är ett ställe för de som är riktigt jättebesatta, men i alla fall...)

Jag vet... Svenska communities är egentligen bara skit.. Där snackar man typ bara om smink och sånt... Ganska irreterande för mig så jag är inte med på något sånt.. 😛 Trivs mer på sånna här sidor 😀

Förresten... För er Willow fans vet jag två superbra fan fiction archives ni kan hitta pairings på: Near Her Always och Willow's Lil Secret

Hejsan allihopa! 🙂

Jag är Sofie, Em's (Eowyn) syrra 🙂 Jag har inte varit på sidan så mycket förrut men jag kan väl ta och komma in nu 😛
Förresten är det någon av er som sett min Buffy sida, Freezing Stake? Den är på svenska, okay det är inte den bästa men den kommer väl bli bättre 😛 Iaf: kolla här om ni vill se 😛

Hej Sofie.

Jag hänger ändå på ganska många svenska communities.. Men nu är jag iofs här hela tiden..

För det anses ju inte ett dugg töntigt att kolla på O.C. eller andra High School serier.. à…h, jag vet att jag klagar mycket på det här men det irriterar mig verkligen. (Sitter i klassrummet vid vår enda dator nu, folk tjatar att det är dersa tur och tycker jag är fånig som är inne här.. typ.)

Hej Sophie, snygg layout.

Grejen med svenska communities är nog den att de är så allmäna. Man går inte in för en sak utan det är mer brett (och oftast ganska ytliga), samtalsämnen asså och om man mot förmodan skriver nåt om Buffy så är det något speciellt, tex när börjar det, var kan jag hitta musiken osv. Finns liksom ingen riktig buffy community på svenska, eller iafl inte som jag hittat.

Gaah! Fan vilken ojämn könsfördelning det är i denna tråden =( *kvotera in lite killar*

Hur som helst, nu ska jag återgå till mina räk-ramennudlar med thai-sås (hemsk kombination, prova inte)

Stackare, men jahg kanske kan dra hit en kille, vi får se.

Nej nu måste jag gå, man kan ju inte sitta här hela dan. Jag tänkte på en sak, det finns ju nån thread som e som en bokklubb fast Buffyavsnitts klubb där de tittar på ett avsnitt i veckan å så diskuterar de det. Vad sägs om en liten svenska rip-off? Alla har väll dvdboxarna eller? Man hinner liksom inte prata om en om dan (som vi lite har gjort hittils), men om man gjorde det till en gång i veckan kanske det skulle funka. Skulle kunna bli bra diskussioner, kanske.

Jag har inte alla dvd boxar. Jag har bara säsong 7 part 2.. Så jag har från Potential till Chosen... plus commentaries och så. Men jag vet en som har alla dvd boxar (som coolt nog är kompis med min mamma) men jag tror inte att hon är så villig att dela med sig... eller jag vet inte 😛 Har inte pratat med henne på typ 2-3 veckor.. 🙂

Jag älskar idén med någon form av Buffy avsnittsklubb... Men jag kan ju läsa transcripts och se på screen caps... Det blir ju SOM jag har sett avsnittet 😛

Asså jag tycker förr att det var lite pinsamt att vara inne på typ The Prophecy (engelsk Charmed community) men nu så bryr sig som ingen (tack och lov för det 😛)

Jag tycker om idèen med Buffy avnsitts klubb fast jag har, som Em, bara säsong 7 part 2 (eller Em har den men jag ser ju också på den 😉)

eponinethen said:
Lol..We're speaking Swedish. And we're discussing anything that has to do with Buffy. And the fact that Buffy is only in the 5th season in Sweden, and we're talking about the episode of the (although most of us have seen the whole show lots of times)..

Thanks for telling me that 🙂

Jo det är ju det, att svenska communities är för allt. Och det kan ju vara bra iofs, för att alla kan vara där osv. Men det blir trist i längden.

Jag gillar starkt idén med att se ett avsnitt i veckan..! Ska man börja från början då eller välja ut speciella avsnitt bara..?

Mmm.... det låter logiskt med att börja från början... Det blir också bra för då hinner alla avsnitt gå typ i Sverige innan vi kommer till säsong 6 *muhaha* Slipper läsa alla transcript 😉 *e lite lat*

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom