Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
Phoebe said:
Det blir också bra för då hinner alla avsnitt gå typ i Sverige innan vi kommer till säsong 6

Haha, ja det hinner det ju lugnt om vi ser ett avsnitt / vecka. Okej, börjar vi med pilot-avsnittet (gills det alls?). Eller med Welcome to Hellmouth..?

Welcome to Hellmouth 😛 Men jag fick världens snille just: Vi kan göra en hemsida! 😛 Vi kan typ göra nått schema och så... En lite layout... Lite info och så... Skulle vara lite skoj att göra 😛

Jag håller på att se B/A musikvideos just nu.. Jag är bara helt kär! 😀 Kolla in på www.falling-apart.org/alliwant (tror det var adressen) Jag fattar inte hur folk inte är B/A fans...

Fast med ett avsnitt / vecka är man ju gråhårig innan man tagit sig till sista avsnittet. (enligt mina beräkningar så tar det 2.96 år att se hela buffy med ett avsnitt i veckan och om man sen får för sig att se angel när buffy tar slut så kan man ju lika gärna börja söka efter ålderdomshem med DVD redan nu =P). Vi kanske borde se två i veckan (tisdag-lördag?)

Piloten är ju bara fel. x.x;

Ang. hemsida känns det lite pretantiöst, fast visst, ids du så skulle det väl inte skada. Säg till om du vill ha hjälp (går ju trots allt en programmerarlinje, så jag borde ju faktiskt kunna ett och annat =P)

*skrattar ihjäl mig* LMAO Du har rätt... Men ändå, man ska ju göra stora anlyseringar 😉 som typ 100683 anledningar att vara B/A fan 😛 Och 50000 andledningar varför Angel är bättre än Spike 😛 Jag menar, serious stuff 😛

På vilka dagar går det bra för alla då? För mig går det bra på alla dagar utom måndag och torsdag (då är jag alltid löjligt trött)

Vi behöver ju liksom inte se avsnittet samtidigt, bara vi bestämmer att alla ska ha sett det till den eller den dagen (och så får man inte börja tala om det tidigare om man ser det dagen innan).. typ.

Bara en idé, men egentligen så borde man kanske hålla till och diskutera avsnitten på en IRC-kanal. Blir ju liksom lite mer diskussion av det hela då.

Ja Söndag borde vara en av dagarna iafl. Vet inte varför men Söndag är en internet dag.

Jo kanske men samtidigt är det live så är dte lätt at diskusionen och argumenten försvinner och det mest bara blir jox. Risken är att folk inte pratar (skriver) till punkt då. Men vi borde ju lugnt starta en ny thread för det och där man kan va lite mer seriös. Det där med en sida är ju inte helt fel, men låter lite jobbigt. Vi skulle ju kunna skriva vad vi tycker å vad vi tycker saker represeterar å så och sen sammanställa det på en hemsida, eller nåt.

JHa vet att det kanske låter lite pretentiös, men vi borde kanske komma på ett antal frågeställningar eller liknande som vi kan tänka på när vi tittar, inget djupt mer tex dialog, ljussättning eller nåt sånt. Oj vad stort det låter nu, men det är inte meningen, det ska va enkelt och avslappnat men jag tror ändå man kan få en bra diskussion.

Söndag är absolut en internetdag, när jag var mindre var det en tevedag, nu är det en internetdag (som om inte alla mina dagar är det).. (Ska vi ha någon tid då vi börjar diskussionen eller..? Heh.)

Jag tycker absolut vi ska ha frågor att svara på, det blir lättare att diskutera då, och så kan man tänka på det medan man ser avsnittet.
Jaa, vi borde ju starta en ny thread för detta, men är det på internationella eller på typ ..games?

Heh, vi kan ju starta en hemsida med där vi sammanställer våra diskussioner till en seriös svensk Buffy-avsnitt-guide..?

Det hamnar nog i internationella snarare än games =)

Låter som en vettig idé att samla allting på en hemsida. Annars så skulle man ju måsta gräva igenom tråd-cemetaryn ifall man ville se vad som har skrivits.

Dag nummer två då? Onsdag?

Så vi börjar med det första avsnittet, ska vi kolla på alla? Det blir som sagt jäkligt många, men det skulle ju vara skoj å göra en avsnittsguide.

Det blir så svårt annars, att komma överens om vad vilka vi ska se..

Onsdag går bra för mig, ifall vi inte börjar prata jättetidigt för jag kommer kanske hem halv åtta eller så (då missar jag ju alla diskutioner)..

(Heh, jag blev jättepeppad på det här nu.)

Jo det är nog sant, kvällar måste det vara. Risken, eller chansen menar jag är nog störst att folk är hemma då och kan diskutera lite.

Nån ide på vad vi ska tänka på när vi ser avsnitten? Jag tänkte på typ enkla saker som dialog man uppskattar och inte uppskattar. Iafl när det gäller det första avsnittet(en) så borde man väll jämföra med piloten oxå. En annan grej man kan göra är ju att hålla utkik efter hur och när karaktärerna utvecklas/förändras.
Sen måste man ju titta efter saker som förutspår saker, tex i första avsnittet säger ju Cordelia I would die to live in Los Angels that close to that many shoes., sånt.

Ja jo du har nog rätt. Så är det inte dags att testa om det funkar? Welcome to hellmouth och The Harvest (och om möjligt piloten) till på Onsdag, då vi startar en ny thread och diskuterar.

Alla tre..? Oj. Ja men jag är med på det. Ska bara kolla min kalender...
Mhm, det går bra. Typ klockan 20.00 på onsdag? Oh. Spännande.

Okej vem ska starta en thread, så att inte alla gör det..? (Ok inte världens största problem men.. eh.)

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom