Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
Iafl båda två. De två första hör liksom ihop, känns fånigt att bara se halva och ja menar piloten är ju inte så lång. Dessutom kanske inte alla har tillgång till Piloten så kan vi ju göra det frivilligt.

Jo Onsdag klockan 8 då om ingen annan motsätter sig det. Enklast är väll om den som kommer hit först startar threaden och så hänger bara resten på, sen är det väll bara frågan om hur/vem som ska samla ihop det vi skriver och lägga upp det på en sida så vi kan referera till det vi sagt senare.

Ja okej, det låter bra. Då ska jag boka in att se avsnitten på tisdag.. heh. Jag kommer lugnt göra ett litet frågeformulär om avsnitten så jag kan sitta och fylla i osv medan jag ser.. Menmen, det behöver ju ingen annan göra.

(Jag har pilotavsnittet men iofs är det så dålig kvalite att det knappt är värt att se..)

Jag har inte sett piloten :$ Jag har bara sett Welcome to the Hellmouth... Jag har varit ganska upptagen den här helgen så sorry för att jag inte har skrivit så mycket. Men ni har ju skrivit ganska bra 😉

En sida skulle vara ganska coolt, men kanske lite arbete... Jag tex har... 3 sidor att hålla igång och det är ganska mycket.. 🙂 Så hur ska vi göra? Det skulle vara skoj om vi på nått sätt "sparade" våra åsikter någonstans...

Onsdag funkar bra för mig 😉 Fast, tisdag är bättre för att då slutar vi tidigare 😉

Jag kan knacka ihop en tills-vidare sida och lägga upp på min burk nån gång i veckan.

Du kan ju se på avsnitten på tisdag ändå, du måste ju inte se avsnitten direkt innan vi diskuterar dem =P

Ja det behöver ju inte vara nåt fancy, huvudsaken är att vi har nånstans där vi kan spara diskusionen till nästa gång lixom. För det funkar ju inte så bra att spara här.

Nope. Speciellt inte när de flyttar tråden var 100 inlägg (på andra ställen brukar det vara 200 så jag var förvånad att det blev stängt). Jag håller på att göra en Tara layout till min personliga hemsida... Tycker ni det ska vara en skugga av Tara på en sida? Alltså att bilden jag använder och är i fullt ljus är på vänster sida och en liten skugg grej på höger... Lite svårt att förklara...

Men åhhh, det är ju OC klockan 9 på onsdag! Och jag brukar se det med kompisar typ.. Kan vi inte ta det på torsdag istället?! Eller kanske halv åtta i alla fall..? Eller.. à…h! Grejen är att det ju är varje vecka så jag kommer missa massa då, av det roliga diskuterandet..

Jag tycker tisdag är en bra dag eftersom att ja... på onsdag är det OC, på torsdag är det Dead Like Me (oki det kan jag missa men ändå 😉)

Hmm.... Fredag kanske då? För då så kan man ha haft hela veckan på att se Buffy (nästan då 😛) och vad jag vet så går det inte något program runt kl 20.00 då... :$

Men för att inte spamma upp tråden kanske vi ska börja prata lite om Buffy som serie igen? 😛 Idag går Forever (ska spela in det). Vad tyckte ni om det avsnittet?

Mm, fast jag tycker iofs inte fredag. Hellre vilken som helst av de andra dagarna. Bara för att ifall man vill göra något när det är fredag osv.

Forever.. Ja det är ett sånt där sorgligt avsnitt, i alla fall delar av det.

Jag såg Real Me och No Place Like Home igår.. Och gud vad Anya är underbar, det är ju då hon börjar bli riktigt kapitalistisk, och inse att man ska ha pengar osv. Heh. Och säger "Please go" till kunderna.

Då föredrar jag Tisdag om det går och vi kan ju flytta fram disken till typ halv 8 eller nåt.

Ja visst är Real me bra. Uppskattade det inte riktigt första gången jag såg det, hela Dawn grejen va lite för mindblowing att jag inte kunde släppa det. Men det är ju ett riktigt bra avsnitt. En hel del skön dialog och ett bra sätt att visa allas relation/reaktion till Dawn. Nu när jag återsåg det kom jag ihåg hur länge jag trodde att det va nå skumt med Tara. Ja trodde att det va nåt fiskigt med Dawn oxå, allt det där No knows me, not the real me, fick en att undra lite.

Jag tycker faktiskt att Dawn är rätt kul ibland.. Gillar inte karaktären men hon kan vara rätt kul hur som helst.

Tisdag, det är imorgon.. Det går bra för mig, vad säger ni..?
Oh, i så fall kan man ju nästan åka hem och se avsnitten nu.. Jag är i skolan nu men funderar på att åka hem, orkar inte riktigt det här. Plus att jag måste hitta på något att göra ett arbete om, som varit på efterkigstiden.. Och jag vill helst göra något som har med film att göra, typ kolla på film.. Eh, någon idé..?

Dawn är bra... Hon blir bättre för varje avsnitt tycker jag, eftersom att hon växer ju upp och så... Men i Dirty Girls när hon sa: 'There are some nice hotels for trying kill your sister types' blev jag lite flygförbenad (eftersom jag älskar Faith) men man glömde bort det när man såg Potential.

Hmm... Nåt med film? Du kan kolla på två eller tre filmer och jämföra likheter och olikheter och så... Eller någonting.. .😛 Det är nått med film iaf 😉

Jag tycker Tisdag låter mycket bra för mig! 😀

Jag hatade Dawn i Real Me men senare så växte hon som på en... Blev en mycket bra och rolig karaktär 🙂 Jag menar hon har som inget speciellt (på personligheten) utan hon är mer.... normal om ni fattar 🙂

Ojjj!! jag kan inte vänta! Måste se Forever nuuu 😛

Jo jag tycker egentligen också mer om Dawn senare i serien. Men jag håller nog med JollyApe, om att första gågnen jag såg Real Me såg tyckte jag mest att det var konstigt, undrade vad jag missat osv.. Men nu när jag såg det igen var det rätt kul..
à„r det bara jag som tycker att det på något sätt är så skönt med Glory.. att hon är så jäkla stark, Buffy har inte en chans..

Ok, så imorgon då eller..? Ska vi sett avsnitten.

Eowyn, jag har nu bestämt mitt arbete ungefär i alla fall men tack för idé 🙂

Dawn var jättebra idag! Det var så hemskt när Buffy och Dawn grät och allt det där. à„r det bara jag som älskar Ben? Visseligen så är Glory jättehäftig men Ben... han var bara så cool. 😉 Me like him 🙂

Så avsnitt tills imorrn... Goodie! 😀 Till vilken tid? Jag har glömt :$ Jag har en layout att fixa till min B/A sida (har gjort 3 st... har inte hittat någon jag gillar).

Kan vi inte också typ säga vilken våran favorit scene är och posta en bild på den? Man her typ upp bilden på www.photobucket.com eller nått och så.... 😉 Och favorit quote och så... Vad tycker ni?

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom