Willow: Oh, I, I need to sit down.
Buffy: You are sitting down.
Willow: Oh. Good for me.
JollyApe said:Klockan 8 så jag börjar väll posta nåt som jag tänkt på Känns inte Darla fruktansvärt omogen och barnslig för att vara så pass gammal som hon ska vara. Ja menar hon är Angels sire, men hon beter sig verkligen som ett barn runt the Master eller ja runt dem alla. Jag har svårt att acceptera att hon skulle va så otänksam och barnslig runt sin egen sire.
eudial said:Någonting jag störde mig på är hur blåa och kantiga vampyerna i ansiktet är nu ibörjan jämfört med senare, men det kanske beror på att Whedon får större budget då =P.
eudial said:Någonting jag störde mig på är hur blåa och kantiga vampyerna i ansiktet är nu ibörjan jämfört med senare, men det kanske beror på att Whedon får större budget då =P.
doppelgänger said:Men i Wishverse håller the master honom fången, alltså måste han ha utgjort något slags hot mot honom.
Appropå Angel, han var mycket snyggare då än nu. Nu är han gammal och biffig. Varför åldras vampyrerna i Buffy? 😛
En sak som jag alltid funderat över är varför Angel är rädd för the master. När Buffy ska ner i kloakerna för att rädda Jesse och frågar Angel varför han inte vill följa med, säger han ju att han är rädd.
Det verkar inte alls som Angel. Att vara rädd alltså.
doppelgänger said:Appropå Angel, han var mycket snyggare då än nu. Nu är han gammal och biffig. Varför åldras vampyrerna i Buffy? 😛
JollyApe said:Mycket snyggare i de första avsnitten, första säsongen än de senare säsongerna. Samma gäller Xander, men Buffy däremot är det typ tvärtom.
JollyApe said:Exakt vad är en inkubus? Sukubus? à„r inte det bara manliga och kvinnliga demoner, fast lite fancy samlingsterm?
Wikipedia.org said:In medieval legend, an incubus (plural incubi; from Latin incubare, "to lie upon") is a demon in male form supposed to lie upon sleepers, especially on women in order to have sexual intercourse with them. A female version was called a succubus.
In medieval legend, a succubus (plural succubi; from Latin succubare, "to lie under") is a female demon which comes to men, especially monks, in their dreams to seduce them and have sexual intercourse with them, drawing energy from the men to sustain themselves, often until the point of exhaustion or death.
Vilket helt klart är del av självförtroendet hon fått av Buffy. :hihi: @ "deliver"Tex bara hur hon talar till Cordelia i the Harvest till skillnad mot i Welcome to Hellmouth, åh.
går det?Hur kan någon inte vara kär i Willow..?