[swe] Veckans avsnitt

Status
Not open for further replies.
Joyce kändes väldigt trygg, det gjorde hon. Hon kunde liksom hantera vad som helst med så mycket lugn. Att få reda på att hennes dotter är en Slayer, senare få reda på att hennes andra dotter inte riktigt är hennes dotter men endå.

Jag tyckte att kemin mellan Spike och Joyce var jätterolig, helt oväntat liksom!

Oh, måste lägga in en av mina favoritdialoger

Buffy: Uh, Hi! Willow, right?

Willow: Why? I-I mean, hi! Uh, did you want me to move?

Buffy: Why don't we start with, 'Hi, I'm Buffy,' and, uh, then let's
segue directly into me asking you for a favor. It doesn't involve moving, but it does involve hanging out with me for a while.

Willow: But aren't you hanging out with Cordelia?

Buffy: I can't do both?

Willow: Not legally.

Jaaa, jag tänkte på det, att hon är så bra, och hon är så lik sig men utvecklas ändå bra. En riktig karaktär trots att hon är förälder (ofta är ju föräldrarna i princip bara just det, förälder)..

Fast egenligen är väl att spike kan associera med äldre människor ganska logiskt, han ser ju bara ut som han är i 20-årsåldern.

Frågan är hur han skulle hantera en hög geriatriker?

Hur som helst är nog Cordelia den som utvecklas mest genom serien/erna. Verkligen total personlighetsförändring från den hon är i första buffysesången och 4:e angelsesången.

Om jag ska vara ärlig tycker jag att Spike är lite omogen för att vara så pass gammal... Han är som inte lika klok och seg och lite tråkig som Angel är. Men han har ju iof varit vampyr längre.

Finns enns ordet geriatriker på svenska? Nevermind, jag är lika dålig på att skilja dem åt.

Jo han är ju trots allt något av en mamas boy.

eponinethen said:
Jag älskar den repliken, har varit en av mina favoriter alltid, heh.. Bara för att det är så Willow just då.. åh.

Jag förstår precis vad du menar!
Det är som när Willow sitter inne i biblioteket och säger "I need to sit down" och buffy säger att hon redan sitter ner och hon säger "Oh, good for me."
Det är bara Sà… willow och Sà… underbart! 😀

Okej hur tycker ni att serien känns överhuvudtaget i första avsnitten till skillnad från senare..?
Jag blev nästan chockad (som om jag inte sett det förut) då man ser high school för första gången och alla ungdomar, vilken high school-film-känsla.. Som det inte alls är lika mycket senare..

doppelgänger said:
Det är som när Willow sitter inne i biblioteket och säger "I need to sit down" och buffy säger att hon redan sitter ner och hon säger "Oh, good for me."

Ja hon är lysande. Har nån sett piloten, Riff Regan skulle så inte ha passat. Medans Alyson spelar det som om hon är en nörd end of story, så kändes det som om Riff inte bara va en nörd utan hon skämdes för det. Willow är en nörd iafl i början och man älskar henne ändå, medans Riffs försök att bortförklara det (kanske inte riktigt rätt ord, men nästan) blir man bara arg på och tycker hela hon är lam.

doppelgänger said:

Jag äslar att genom hela serien (i princip) så är Willow såå Willow, och att hon förändras så mycket men ändå är precis precis hon. à…h. För man får ju en sådan stark bild av henne direkt, och hon lyckas ändå så snyggt förändras lite från varje avsnitt till nästa..

eponinethen said:
Okej hur tycker ni att serien känns överhuvudtaget i första avsnitten till skillnad från senare..?
Jag blev nästan chockad (som om jag inte sett det förut) då man ser high school för första gången och alla ungdomar, vilken high school-film-känsla.. Som det inte alls är lika mycket senare..
Jag kände också det. Jag såg s3 först av allt, sen såg jag s1 osv.
Första säsongen är mycket mer highschool-film, medan mot s3 börjar det bli med en "vanlig" ungdomserie.

doppelgänger said:
Om jag ska vara ärlig tycker jag att Spike är lite omogen för att vara så pass gammal... Han är som inte lika klok och seg och lite tråkig som Angel är. Men han har ju iof varit vampyr längre.

Tror nog inte det spelar nån större roll när man paserat tvåhundraårsstrecket =P

Hur som helst är Spike mycket roligare än Angel, hela hans attityd är verkligen härlig. Och detaljer som att Billy Idol snodde hans look gör verkligen honom rolig.

Musiken han lyssnar på är en ganska rolig detalj, det är nått avsnitt då han lyssnar på en låt av Dead Kennedys, vilka har ju gjort låtar som verkligen passar vampyrlivsstilen

Precis.

JollyApe said:
Ja hon är lysande. Har nån sett piloten, Riff Regan skulle så inte ha passat. Medans Alyson spelar det som om hon är en nörd end of story, så kändes det som om Riff inte bara va en nörd utan hon skämdes för det. Willow är en nörd iafl i början och man älskar henne ändå, medans Riffs försök att bortförklara det (kanske inte riktigt rätt ord, men nästan) blir man bara arg på och tycker hela hon är lam.

Jag håller helt med. Riff var bara en töntig nörd.. Inte alls Willow, inte ett dugg..

JollyApe said:

Jag blev helt shockad men endå lättat första gången jag såg piloten. Shockad för att de först hade valt en sån hemskt dålig willow, och lättat för att de bestämde sig för att byta ut henne.
Det hade bara blivit så FEL med Riff Regan.
Det som gör Willow så underbar att hon är nörd och liksom proud of it. Och hon är det genom hela serien. à„ven i slutet när hon är en mäktig wiccan, är hon endå världens datanörd.

eudial said:
Hur som helst är Spike mycket roligare än Angel, hela hans attityd är verkligen härlig. Och detaljer som att Billy Idol snodde hans look gör verkligen han rolig.

Spike och Angel är verkligen så olika.. Förstår knappt hur Spike kan ha umgåtts med Angel, Spike borde varit alldeles för rastlös.. Men iofs kanske de aldrig var särskilt tajta direkt utan mer rivaler.

Ja som när hon pratar om att hon skrivit en och annan melodramatic love poem och det finns massor av exempel. Hon är den hon är och stolt över det, vilket typ funkar ännu bättre när hon blir gay.

eponinethen said:
Spike och Angel är verkligen så olika.. Förstår knappt hur Spike kan ha umgåtts med Angel, Spike borde varit alldeles för rastlös.. Men iofs kanske de aldrig var särskilt tajta direkt utan mer rivaler.

Han umgicks ju inte med Angel, utan med Angelus. Och han var ju knappast någon man vill träffa i en mörk gränd. .. eh, över huvud taget.

doppelgänger said:
Jag blev helt shockad men endå lättat första gången jag såg piloten. Shockad för att de först hade valt en sån hemskt dålig willow, och lättat för att de bestämde sig för att byta ut henne.
Det hade bara blivit så FEL med Riff Regan.
Det som gör Willow så underbar att hon är nörd och liksom proud of it. Och hon är det genom hela serien. à„ven i slutet när hon är en mäktig wiccan, är hon endå världens datanörd.

Ja HUR kunde de först välja Riff..??

Willow är verkligen alltid en nörd, och alltid så fruktansvärt cool. (Varför är inte alla kära i henne..?)

De få scener jag sett mellan Angel(us) och Spike så tycker jag mer det känts som om Spike är det olydiga barnet(rebellen) och Angel faders gestalten som försöker få honom under kontrol.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom