[swe] Veckans avsnitt

Status
Not open for further replies.
JollyApe said:
Ja som när hon pratar om att hon skrivit en och annan melodramatic love poem och det finns massor av exempel. Hon är den hon är och stolt över det, vilket typ funkar ännu bättre när hon blir gay.

Mm, kanske att de gjorde henne gay lite för att hon blivit för lite nördig. Typ att hon skulle bli mer "annorlunda" igen, ha något udda eller så. à„h, bara en tanke.

(Oh, jag vill läsa Willow's love poems, undrar hur de var🙂)

eponinethen said:
Mm, kanske att de gjorde henne gay lite för att hon blivit för lite nördig. Typ att hon skulle bli mer "annorlunda" igen, ha något udda eller så. à„h, bara en tanke.

Det kanske ligger nåt i det. Fast jag tror mest det va bara av ren politisk korrekthet, men Willow karaktär passar onekligen att vara gay.

Spike är bara lite rebellisk, medans Angelus är aningen mer metodisk (mer erfarenhet?); men jag måste bara påminna om att Angelus och Darla faktiskt ödelade en påtaglig del av Europa (och fasades av resten) när dom höll på som mest.

JollyApe said:
De få scener jag sett mellan Angel(us) och Spike så tycker jag mer det känts som om Spike är det olydiga barnet(rebellen) och Angel faders gestalten som försöker få honom under kontrol.

Ja Angel, även som Angelus, är ju alltid mycket tråkigare och stillsammare än Spike. Han har inte alls lika fyndiga roliga repliker som Spike. Angelus kan vara ond, riktigt hemsk, men aldrig sådär småelak och "tuff" som Spike, heh..

eudial said:
Alla är kära i willow, dom, eh, vet bara inte om det än...

Ja jag tror det med.

JollyApe said:
Det kanske ligger nåt i det. Fast jag tror mest det va bara av ren politisk korrekthet, men Willow karaktär passar onekligen att vara gay.

Och hon passar till politisk korrekthet. På sätt och vis. Det är ju alltid hon som talar mot Thanksgiving och sådant..

eudial said:
Spike är bara lite rebellisk, medans Angelus är aningen mer metodisk (mer erfarenhet?); men jag måste bara påminna om att Angelus och Darla faktiskt ödelade en påtaglig del av Europa (och fasades av resten) när dom höll på som mest.

Ja men precis, Angelus var hemskare, mäktigare, seriösare. Spike gör mer det han vill och han sin coola evil image.

Jo det är sant. Pangs är riktigt roligt och lite off track där.

Okej hur tycker ni att serien känns överhuvudtaget i första avsnitten till skillnad från senare..?
Jag blev nästan chockad (som om jag inte sett det förut) då man ser high school för första gången och alla ungdomar, vilken high school-film-känsla.. Som det inte alls är lika mycket senare..
Det va mcket som inte kändes helt rätt, tex den svart vita slowmo tillbackablicken. det är så många icke karaktärs bilder oxå tex någon stänger en dörr och allt du ser är dörren och handen. Senare i serien så är det mer karaktärs inriktat.

JollyApe said:
Det va mcket som inte kändes helt rätt, tex den svart vita slowmo tillbackablicken. det är så många icke karaktärs bilder oxå tex någon stänger en dörr och allt du ser är dörren och handen. Senare i serien så är det mer karaktärs inriktat.

Jag tycker det är skönt att se att serien utvecklas så mycket. Nu när jag började se Hellmouth, så kändes det till en början litesom att.. Jag fick se en tillbaka blick bara. Som att det där var bara till för att visa hur karaktärerna var förut och hur allt startade osv, att det inte hörde till riktiga serien (jag menar inte att det var dåligt eller något sådant alltså).
(Jag har kollat mer på de senare säsongerna än de tidiga..)

JollyApe said:
Ja och spänningsmusiken är hemsk. Det där plipp ploppandet, inte njutbart.

Tänkte ni på det? Att när Buffy och Xander just kommer ner i tunnlarna så låter det som tv-spels-musik. Typ Super Mario på spökbanorna eller nåt (ok har inte spelat massa tv-spel men, ungefär så låter det)..

Blev tvungen att lyssna på det igen. Jo det är lite Super Marion blandat med det där ljudet som blir om man tex vänder ett glas fult med luft åt rätt håll i vatten. Det där blupandet.

Edit:
Tihi såg ni Harmonys tröja? Rosa med en enhörning på.

JollyApe said:
Blev tvungen att lyssna på det igen. Jo det är lite Super Marion blandat med det där ljudet som blir om man tex vänder ett glas fult med luft åt rätt håll i vatten. Det där blupandet.

Haha, sannt.. Det är faktiskt riktigt skumt.

Och som sagt börjanlåten.

Och hur det står "Buffy", men typ ritade bokstäver.. När bytte de egentligen till till det "Buffy" med olika långa f och så..? (Förstår ni vad jag menar?)

JollyApe said:
Tihi såg ni Harmonys tröja? Rosa med en enhörning på.

Det är sjukt hur man verkligen inte anar vilken roll Harmony kommer få senare. Heh. Att hon kommer bli tillsammans med Spike och vara "ond". Nu är hon ju verkligen bara Cordelia's kompis.

Säsong 3.

Vad zombie lika vampyrerna är i tunnlarna. Känns direkt hämtat ur en zombie film.

E:
Hon är faktiskt creditad som Harmony, men det skulle lika gärna kunna vara blonde girl. Det är lite gran som med Jonathan.

JollyApe said:
Säsong 3.

Vad zombie lika vampyrerna är i tunnlarna. Känns direkt hämtat ur en zombie film.

Ok.

Ja, de är verkligen inte så mänskliga som de flesta vampyrer är. De verkar mer som monster.. De springer inte ens efter dem ju, och deras händer/naglar är lite kloaktiga ..

JollyApe said:
Hon är faktiskt creditad som Harmony, men det skulle lika gärna kunna vara blonde girl. Det är lite gran som med Jonathan.

Det är skönt att Harmony ändå alltid är Harmony. à„ven nu då hon inte har en riktig karaktär, så är det alltid hon, Cordelia har inte olika kompisar hela tiden eller så.

Jonathan är ju verkligen lika dan senare som nu.. Alltså han är väl ganska likadan genom hela serien.. (även om han blir godare/ondare)..

Ja det går praktiskt taget med händerna utsträckta och raglar fram. Men det är en sån grei i Buffy om inte vampyren har en viktig roll att spela tex Spike, Angel, Drusilla, Master osv så är de mer djurlika. Ryter en massa och beter sig allmänt som djur.

Edit: Jo Jonathan är alltid Jonathan. Och Harmony är alltid Harmony. Det är det som är så bra med Buffy all continuity.

JollyApe said:
Ja det går praktiskt taget med händerna utsträckta och raglar fram. Men det är en sån grei i Buffy om inte vampyren har en viktig roll att spela tex Spike, Angel, Drusilla, Master osv så är de mer djurlika. Ryter en massa och beter sig allmänt som djur.

Edit: Jo Jonathan är alltid Jonathan. Och Harmony är alltid Harmony. Det är det som är så bra med Buffy all continuity.

Fast alla vampyrer är ju inte så senare. Tex i Harmony's gäng.. Och fler vampyrgäng.. Men det är väl inte så att man skulle tänka sig att ta ett djupt samtal med dem.. Som man skulle kunna göra med tex Spike och Angel för att de är som människor egentligen.. Man kan inte tro att Spike inte har en själ, i säsong 4-6. Han har ju sådant samvete och han kan ju inte vara elak alls nästan, åh, Spikey..

(Ja, att de flesta karaktärer kommer tillbaka. T o m små som Cassie.. jag gillar det.)

Jo. Jag uppskattade faktiskt att det va Cassie i det avsnittet. Det gjorde det hela mer creepy, mer verkligt (jag pratar om Conversations with dead people, men vill inte spoila för mycket utifall nån inte sett det).

Nej nu ska jag dra mig ifrån dator. Känns som om jag behöver ta en rast från den, men jag uppskattade verkligen diskusionen, för det blev ju faktiskt lite sån. Ses senare, man kanske borde se två avsnitt till, men det känns nästan som att vi uttömt ganska mycket i den första säsongen. Jaja den här threaden är ju öppen ett tag till så, men man kan ju diskutera mera i den svenska.

Jag orkar inte läsa allt ni har skrivit men så där tycker jag om avsnitten;

Jag tycker att Buffy är bara såå cool, hur hon är snäll mot Willow och Xander och allt. Fast jag tycker att Darla var lite väl barnslig men rolig 😉 Tycker nästan om henne. Det var skoj att se Angel så där... mystisk ni vet. Och jag stör mig lite på The Master, han är inte så skoj... Men men 😉
Och jag *tror* det var i det här avsnittet som Xander sa det klassiska (enligt mig):

"I laught at the face of danger, and then I run off and bide." eller det är något sånt.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom