[swe] Veckans avsnitt

Status
Not open for further replies.
Phoebe said:
Jag orkar inte läsa allt ni har skrivit men så där tycker jag om avsnitten;

Jag tycker att Buffy är bara såå cool, hur hon är snäll mot Willow och Xander och allt. Fast jag tycker att Darla var lite väl barnslig men rolig 😉 Tycker nästan om henne. Det var skoj att se Angel så där... mystisk ni vet. Och jag stör mig lite på The Master, han är inte så skoj... Men men 😉
Och jag *tror* det var i det här avsnittet som Xander sa det klassiska (enligt mig):

"I laught at the face of danger, and then I run off and bide." eller det är något sånt.

Jag tror att det är "I laugh in the face of danger, nad then I hide until it goes away" (inte för att det spelar roll)..

Men tycker du att Angel är bra på att vara mystisk..?

Ja, det är ju frågan. Ska vi ta nästa avsnitt eller hoppa längre fram?

Haha... Ja det var så han sa det 😉

Nja,... typ så tycker jag det 😛 haha...

Jag tycker vi kan ta Angel *gotta love the eppie* eller Never Kill a Guy on the First Date (tycker att vi håller oss på säsong 1 ett tag till)

Vill egentligen hoppa fram lite i säsongen, men jag är svag för avsnittet Witch, men vi kan väll prata om det.

Vi kan väl göra såhär att på vissa dagar (lördagar kanske?) diskuterar vi slumpmässiga avsnitt och på onsdagar tar vi avsnitt för avsnitt?

Typ. Jag tar gärna witch. Men vi behöver ju inte ta allt i ordning eller så, vi hoppas över de avsnitt ingen tycker känns viktigt kanske..?
Risken är att vi avverkar alla bra (roliga att diskutera) avsnitt om vi blandar frivilliga och de som är efter varandra..
Eller, det spelar egentligen inte såå stor roll för mig, vad tycker ni?

(à…h, det är filmfestival här som börjar imorgon så jag kommer knappt kunna vara med och diskutera alls..)

Här är vad jag tycker:

Första avsnitt är bra. Det är mycket bra dialog och hur de visar allt är jättebra. 🙂 Men jag blir så irreterad på Darla. Har hon en sån pipig röst i Angel också? Jag menar.... hon låter som en övervuxen bebis och jag har problem att se henne som något annat just nu än en stor follower (i stället för sire), men jag älskar Darla i alla fall. 🙂

Willow är bara fantastisk (som vanligt), hon med sina komentarer och allt. Helt Underbart! 😀

Hur skulle vi göra med avsnitten? Jag fattar inte... Ska vi hoppa fram eller nått? :$ Och jag tycker inte om att vi gör en thread för varje avsnitt (för att ja... staffen kan tycka det blir spam och ta bort det och så...). Jag tycker att vi håller oss till en thread tycker jag och så den första som postar om avsnittet kan fylla i subject så att det står avsnitts namnet och så... 😛 vad tycker ni?

Eowyn said:
Willow är bara fantastisk (som vanligt), hon med sina komentarer och allt. Helt Underbart! 😀

Hur skulle vi göra med avsnitten? Jag fattar inte... Ska vi hoppa fram eller nått? :$ Och jag tycker inte om att vi gör en thread för varje avsnitt (för att ja... staffen kan tycka det blir spam och ta bort det och så...). Jag tycker att vi håller oss till en thread tycker jag och så den första som postar om avsnittet kan fylla i subject så att det står avsnitts namnet och så... 😛 vad tycker ni?

Willow är underbar. Jag blev nästan ännu mer förälskad i den karaktären nu när jag såg om första avsnitten och verkligen skulle tänka det som var bra.

Ja fast, de stänger ju threaden om den är över 100 posts, så.. Vi kan ju bara ha typ två diskussioner i en då kanske, eller..?

eudial said:
Vi kan väl göra såhär att på vissa dagar (lördagar kanske?) diskuterar vi slumpmässiga avsnitt och på onsdagar tar vi avsnitt för avsnitt?

Låter ganska skönt, så vad ska vi prata om i helgen? Söndag bättre än Lördag!

Vi kan ju bara ha typ två diskussioner i en då kanske, eller..?

Den idén gillar jag - men då måste vi nästan diskutera sönder trådarna 😛

Hmm... Jag är ganska förvirrad över allt sammans men jag tror jag kommer fatta det sen 😛

Vi lär väl rymma drygt en diskussion per tråd ifall man ska ta denna som exempel =/

Tycker vi röstar om vilka vi ska kolla på tills slump-dagen.

Helt slumpmässigt så röstar jag på Living Conditions. Inget jättebra avsnitt, men det är lite random och det är skoj.

Hello! Jag älskar living conditions! Jag tänkte föreslå något från s4 faktiskt.
Kanske vi kan slå på stort nån dag och diskutera Hush? Det kan ju bli riktigt intressant 😀

Jag kan nog smita in hit en stund på söndag

Ps. à„r det nån som vet varför signatuerna inte syns i trådarna ibland? eller är det bara jag som har det problemet?

Vet inte.. Jag har inte det problemet.. Eller jag väljer hur som helst oftast att inte ha med min signature.. för att det känns onödigt i endel fall.. Eller alltså, menar du din eller andras?

både min och andras. ibland syns dem och ibland gör dem inte det.
jag brukar välja bor dem ibland. fast de kan vara borta även om jag inte valt det.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom