Tru Calling i Sverige

cookieD: har du sett begynnelsen på s2.. er den bra?

heldige heldige mennesker.... vel nå vet jeg ikke hvorfor jeg blir så sjalu på at de skal sende det i sverige, for jeg har s1 på DVD, men jeg vil så gjerne at mamma skkal få sett det også! (Det er jo et ganske bra show... ) vel kos dere i alle fall!

:ufo:

Polexia: Japp, har sett de fyra första avsnitten på säsong 2 nu. Och jag tycker den är bra, mer intressant än första säsongen. Framför allt karaktärerna görs intressantare, men jag tycker ändå att det finns mycket som kan göras bättre i både säsong 1 och 2.

Jag såg och spelade in det första avsnittet av Tru Calling. Avsnitt två hade jag redan sett så det struntade jag i... Men så glömde jag bort (!) avsnittet i torsdags. Och jag trodde det skulle gå i repris någon gång men det verkar inte göra det (?).. Så, såg ni det avsnittet och i så fall vad hände?

Tror det hette Brother's Keeper. Harrison mördar sin flickväns ex och help me och så får Tru springa en massa. Kan förklara närmare om du vill, men det är typ det som hände.

Ok vet att jag är lite sent ute, men jag kom på att jag när jag hade min fantasifrenzi faktiskt skrev ner allt som hände och då menar jag praktiskt taget allt. Bered dig på en uppsats.

Hade en skit bra länk, men kan inte hitta den.

Så here goes, Den första dagen börjar med att allt går ganska bra för Tru. Hon träffar Harrisons flickvän och de kommer överens. Sen på kvällen springer Harrison iväg efter att ha pratat med sin flicka på telefon och Tru går till jobbet. Harrison tar sig in i ett hus som verkar helt övergivet om man inte räknar med musiken. Han har en pistol i handen och helt plötsligt hoppar en man fram och ger sig på Harrison med en golfklubba. De slåss lite och det slutar med att Harrison siktar på mannen och sen blir det svart. à…ter till Tru som sitter och väntar på lite mera död och medans pratar g´hon med sin vän på telefon som haft en sjukt dålig date och äter en massa cookie dough bara för att hon haft sitt livs värsta sex.Sen kommer mannen inrullandes på en bår och gissa vem det är om inte Harrisons flickväns ex-make. Tru (jag har problem att inte skriva Faith) går till den döde och säger att nu borde det vara dax att säga hjälp om han vill ha hjälp.Help och så propellerar hon tebax i tiden och allt börjar på nytt.

Den här gången skiter sig det mesta och hon kommer inte så bra överens med den nya flickvännen. Tru bestämmer sig för att leta rätt på exmaken och hittar honom på hans fina flashiga båt där han bor. Exmannen visar sig vara den där killen från Stargate Atlantis. Han verkar vara den aggresiva sorten och enligt honom är han och Harrisons flickvän fortfarande gifta. Varför frågar då Tru? För att om de är gifta så behöver han bara ge henne vad han känner för, men skiljer de sig måste han ge hälften av sina pengar till henne (och det verkar som om mannen har en del cash).

Tru konfronterar Harrisons flickvän (tyvärr kan int komma ihåg namnet) och hon säger att det är sant. När Tru frågar om hon vetr nån som skulle vilja skada hennes man svarar hon att han inte är sorten som skadas utan han är den som skadar. Tru beger sig ill Mere och får reda på att flickvännen ringt efter polisen några gånger, domestic disturbance.

Samtidigt så är Harrison och flicka ute och handlar pistol efter att maken vart och hälsat på henne. Vi fick inte se vad som hände men maken bankade på dörren och var väldigt upprörd. Det hela gör flickan upprörd och det slutar med att Harrison tar hand om pistolen och lovar att komma så fort hon har besvär med mannen.

Tru och Harrison återupplever sitt lilla krogbesök och Tru försöker att få honom att förstå att han inte kan gå när tjejen ringer för att han då kommer att döda mannen. Trots att hon bevisat att hon är synsk eller nåt så sticker han iväg när hon ringer. Tru springer efter och har en tårdrypande monolog om hur hon inte kan förlora honom oxå, hon har redan förlorat alla andra i famljen på ett eller annat sätt.

Tidigare under dan har Tru gjort ett tekefonsamltal till nån och sagt "Jag vet att du inte vill prata med mig , men...".

Mere ringer Tru och berättar att mannen inte kunnat misshandla frun eftersom han inte enns fanns i stan då. Tru kastar sig iväg för att hjälpa brorsan.

I huset så hjälper mannen frun att göra nåt med alarmet och de beter sig helt normalt, inget våld där bara sarkasm. Harrison bryter sig in, fight och det slutar me att han inte kan döda ex-mannen. Då rycker flickan pistolen ifrån honom och skjuter. Ringer polisen och säger att Harrison gjort det. Tru kommer ut ur skuggorna och mannen reser på sig och tar av sig skyddsvästen (telefonsamtalet var till honom och hon bad honom att sätta på sig västen) och alla lever lyckliga utom frun som åker i fängelse.

Rant completed.

Heh, tack Ape 🙂
Okej låter rätt bra faktiskt, mhm, jag såg fjärde avsnittet igår iaf.. Såg ni det?
à„ven om jag tycker att det är riktigt kul att se osv fattar jag att det skulle varit svårt att fortsätta den här serien i flera säsonger... Jag menar på hur många olika sätt kan man återuppleva dagar och rädda redan döda människor...? Till slut skulle det blivit enformigt...

Jepp jag såg det, tycker att det var ett rätt spännande avsnitt. Men jag håller med, det blir långtråkigt efter ett tag.. och det är ju inte en serie man ser om flera gånger, detta är ju min andra gång och det är verkligen inte lika intressant..

Jag har verkligen fastnat för serien och tycker den är jättebra.
Men det känns som att det längre fram måste hända lite mer så att det inte blir för enformigt.

Back
Top Bottom