Veckans Angel avsnitt.

Oh, vad kostar den på Ginza? Hm, fast jag kan ändå inte ta med mig Angel så, jag ska inte jag ska inte jag ska inte köpa säsong 1. Gah.
Och jag låter någon annan svara på om den är bra nog eftersom jag som sagt inte sett den..

Om det är så billigt så kan det vara värt det, enligt mig den sämsta säsongen av Angel men den har ändå en del som är värt att se och så.. Har bara sett den en gång lite drygt iofs och det var ett tag sen, men det är vad jag kommer ihåg att jag tyckte typ.

Oh hade jag inte redan köpt den och var pank just nu så skulle det vara myckert lockande.

Få se kvaliteten på säsong 1 är mycket varierande. vi har ju de lyssande avsnitten med Faith, speciellt det första som är helt jäkla fantastiskt (iofs är jag Faith svag), sen har vi de i början med Wesley. När han kommer in så finns det en hel del sjukt roliga avsnitt, han och Cordelia funkar skit bra tillsammans rent humoristiskt. Men sen finns det ju oxå en hel del avsnitt som jag inte är så fascinerad över. à„ven om hero är fint så känns Doyle nästan som en upprepning av nått, men även han har sina stunder.

För 200 spänn visst, det är det värt.

Time Bomb said:
Om det är så billigt så kan det vara värt det, enligt mig den sämsta säsongen av Angel men den har ändå en del som är värt att se och så.. Har bara sett den en gång lite drygt iofs och det var ett tag sen, men det är vad jag kommer ihåg att jag tyckte typ.
Jo jag håller med.. Med allt det, mhm, heh...

Ikväll är det väl ett nytt avsnitt då om jag inte misstar mig, men jag ska till min mor snart och där har jag inte ZTV såå, damn..

Det där med The Prodigal llr nått sånt. Snubben som Angelus hade sirat och som dödade folk och gjorde ett kors på deras kind. Och Kate dödade honomo och fick veta att Angel är vampyr.

Jaha, ah var så längesen jag såg det, men jag har för mig att det var rätt schysst..

Epsiod 1x11 "Somnambulist"

En av Angels 'skapade', en puritan, besöker LA och Angel drömmer om hans mord, och gillar det.

Bra saker;
1. Angel visar för Wesley och Cordelia exakt hur snabb han är när dom bestämmer sig för att döda honom.
2. Bra scen när Kate profilerar mördaren, alltihop stämmer otroligt väl på Angel.
"Our suspect will be a white male. To the observer he will not seem a monster. His victims put up little or no struggle, so it's likely that he is charming, attractive, but at his core he is a loner. Possibly a dual personality, who once the crime has been committed, retains no memory of the act. He will not view his victims as subhuman, rather it's himself that he views as something other than human, more than human, a superior species. Stalking his prey, getting to know them. It's unlikely that he?ll be married though he may have recently come off a long-term relationship that ended badly. We look for a precipitating event in cases such as this, and a painful breakup is always at the top of the list. Prior to failing this relationship may have marked an inactive period in our suspects life. He would have regarded it as a lifeline, his salvation, but once ended, it resulted in his recidivism. - What is not in question is his experience. He's been doing this for a very long time, and he will do it again."
3. Kate är suverän när hon börjar inse vad Angel är. Och hon är ännu bättre när hon läst på lite.
"Angelus. Isn't that what he called you? Angelus? I looked it up. It's all right there. The demon with the face of an angel. A particularly brutal bastard by all accounts. Oh, and no, you can't come in."

Dåliga saker:

1. En lång montage scen, jag tror helt enkelt inte dom fick ihop nog med scener. Trist.
2. Några fel, Penn hävdar att dom skulle mötes i Italian på 1800 talet och Angel hävdar att han fastnade i Rumänien på grund av zigenare, men det hände i slutet av 1800 talet, tror någon helt enkelt missade 19th och 20th century, händre rätt ofta.
3. Puritaner som grupp associeras främst med 1600talets början.

Helt OK, men ännu bättre, nästa avsnitt är "Expecting", med en av mina favorit scener.
http://www.buffyworld.com/angel/season1/vidcaps/expecting/s1e12_act3g.shtml

Såg veckans avsnitt idag jag, var det där några lurar Angel så att han hamnar mitt i ett demon-gladiator spel.

Tyckte om när Wesley fick visa sig lite tuff. Kommer inte ihåg första säsongen så bra, men han har väl inte fått göra det på riktigt så mycket tidigare va? Men här så var han så mycket stenhårdare än "bookien" (?). Go Wes!

Uh, inte för att verka otroligt okunnig men vilken säsong är vi på nu? Still första right?

EDIT: Kom på att jag ju just skrivit i info-tråden att det är säsong 1 de visar 🙂

Egentligen kanske jag borde köpa säsong 1 ändå. Den kostar fortfarande bara 199 på Ginza, och då kan jag ju börja se på ZTV när dom kör igång säsong 2. Har jag tur kan jag ju se igenom säsong 1 då på lovet. Undrar om jag inte ska göra så. 🙂
Jag hoppas dom kör säsong 2 direkt efter säsong 1 då.

Oh bara 199? Det var billigt.. kanske ska passa på då, fast det kanske redan är borta. Desutom borde jag spara pengar, gah, det är inte roligt.

Så länge inte ZTV gör en Kanal 5 och slutar sända Angel hux flux. Som de gjorde med Buffy nu senast - mitt i säsong 4. Apor.

Woot, nu har jag beställt Säs1 av Angel! 😀 Fast med min vanliga tur lär den ju ta slut och så får jag inget... :/ Nä, så ska man inte tänka Jekka...
Iaf, ang lördagens Angel-avsnitt, om det var nån som såg det. Nån annan som stör sig otroligt på hur Buffy var och betedde sig? Jag menar, först går hon i taket för att hon trodde det var nåt mellan Faith och Angel, och sen bara "Ja, jag har faktiskt en ny kille, som jag älskar."
Hum, gillar inte Buffy i Angel, Buffy i Buffy funkar mycket bättre... 😛

Indeed. Men grejen är ju att AtS verkigen handlar om Angel så den måste ju ta hans parti annars skulle det bara bli konstigt. Samma som man tycker Angel beter sig konstigt när han kommer till Sunnydale och har en liten fight med Riley.

Jag antar att det va Sanctuary, som var veckans avsnitt. Mycket brilliant och så har de en helikopter! Men annars så är ju höjdpunkten Faith's val, vilket på ett sätt gör henne så sjukt stark trots all osäkerhet och allt.

Ja Angel är ju rätt hemsk när han kommer till Sunnydale. Och Buffy är verkligen minst sagt hemsk i Angel. Dock verkar de ju försöka få folk att få lite mer förståelse för Faith i Angel...

Jag älskar verkligen både Five By Five och Sanctuary, helt underbara avsnitt...

Back
Top Bottom