Veckans avsnitt - Faith, Hope and Trick

Jag tänkte bara starta den här tråden för att påminna alla om att veckans avsnitt är 3x03 Faith, Hope and Trick om att vi hade kommit överräns om att träffas här och diskutera avsnittet klockan 20.00 idag.

Hoppas alla kan dyka upp! 🙂

Det var femhundra år sen jag såg avsnittet men jag minns det väl... Faith kommer. Angel och allt... Hur kan man inte minnas det? 😛 (och den där drömmen när Buffy och Angel dansar och det 😛) Me love the eppie 😀

Okej kids. Klockan är åtta och nu kan vi sätta igång att snacka.

Själv tycker jag att det är ett toppenavsnitt. Mest för att Faith kommer in till Sunnydale som en fresh breath of air och rör om lite i grytan. Det är grunden för det intressanta förhållandet som är Faith/Buffy.

doppelgänger said:
Okej kids. Klockan är åtta och nu kan vi sätta igång att snacka.

Själv tycker jag att det är ett toppenavsnitt. Mest för att Faith kommer in till Sunnydale som en fresh breath of air och rör om lite i grytan. Det är grunden för det intressanta förhållandet som är Faith/Buffy.

Skulle nog inte kalla det intressant men Buffy är en bra sak för att göra Faith intressant *älskar karaktären* Själv så tycker jag hur Faith var introducerad var bara bra 😀 Man ser henne partya och sen så ser scoobies henne staka en vampyr och säger typ "Hi, Im Faith" och det... Helt prislöst 😀 Och Oz komentar: "I bet my bucks that there's a new vampire slayer" eller vad det var, var bara bra 😀

Alltså jag blir helt leende lycklig av att se Faith där i början då hon dansar på Bronze.. och sedan när hon fajtas, jag satt och småfnittrade av kärlekslycka (heh, har jag nämnt att mitt liv endast går ut på Buffy)..

Jag tycker fortfarande att det är så intressant att vi får se Faith svag här, eller se Faith rädd alltså, livrädd för Kakistos..

Förresten är nog det här avsnittet det enda som jag tycker Angel är snygg i. Inte när han är naken alltså utan att han är snygg i vit tröja.

eponinethen said:
Alltså jag blir helt leende lycklig av att se Faith där i början då hon dansar på Bronze.. och sedan när hon fajtas, jag satt och småfnittrade av kärlekslycka (heh, har jag nämnt att mitt liv endast går ut på Buffy)..

Jag tycker fortfarande att det är så intressant att vi får se Faith svag här, eller se Faith rädd alltså, livrädd för Kakistos..

Alltså... Kakistos måste vara kanska... hårdhänt, eftersom Faith blev så rädd för honom - och att hon faktiskt visade det... 😛

Johanna: Han är snygg Jà„MT 😀

Ang scenen i the bronze när man ser Faith dansa med vampyrer innan man ens vet vem hon är, VARFà–R har hon så gräsligt fula kläder på sig? à„r det för att sätta emfas på vilken white trash floosy hon är eller vad?

Det är kanske det enda avsnittet där Faith visar sig verkligt svag? I övrigt tycker jag att Faith verkar lite tillgjord och nervös genom stora delar av avsnittet. Liksom att hon vet att hon är på rymmen från något som hon aldrig någonsin skulle klara av att övervinna om det hann ikapp henne.
Det är intressant att se henne hur alla dras till henne som till en vortex. Och Buffy blir självklart väääldigt svartsjuk och ganska bitsk mot Faith. Men i slutet, när Buffy få se hur svag och liten Faith blir inför kakistos, blir Buffy helt plötsligt omhändertagande och liksom peppar Faith. "Faith, don't die" osv. Det krävs alltså att Buffy ska känna sig överlägsen Faith för att kunna stå på hennes sida.

Faith vill ju verkligen lära känna Buffy från början. Hon är ju hur trevlig som helst. När alla andra (utom Buffy) försöker få Faith uppmärksamhet, så svarar hon klart på deras frågor och är sjysst men försöker hela tiden få igång ett samtal med Buffy, som att hon seriöst vill att de ska bli tajta. Hon försöker ju absolut inte sno Buffys liv, det är bara Buffy som är avig..

Håller ni med om Faith's blickar på Buffy under middagen?

Iofs känner man ju att Faith gillar Willow också, inte så att hon vill sno Willow från Buffy utan bara...

eponinethen said:
Förresten är nog det här avsnittet det enda som jag tycker Angel är snygg i. Inte när han är naken alltså utan att han är snygg i vit tröja.

Nå vet jag att du tycker det för att han är naken 😉

doppelgänger said:
Nå vet jag att du tycker det för att han är naken 😉

Själv så tycker jag det var en underbar scen... *hehe* Och han var ju inte helt naken 😛 *bummer* 😛 Länge leve min Angel 😛 ::bat::

eponinethen said:
Faith vill ju verkligen lära känna Buffy från början. Hon är ju hur trevlig som helst. När alla andra (utom Buffy) försöker få Faith uppmärksamhet, så svarar hon klart på deras frågor och är sjysst men försöker hela tiden få igång ett samtal med Buffy, som att hon seriöst vill att de ska bli tajta. Hon försöker ju absolut inte sno Buffys liv, det är bara Buffy som är avig..

Håller ni med om Faith's blickar på Buffy under middagen?

Iofs känner man ju att Faith gillar Willow också, inte så att hon vill sno Willow från Buffy utan bara...

Att kanske Faith känner på sig att Willow är kinda gay och skulle inte säga nej till lite... smooching?
Det tror jag. Jag tror att Willow känner sig otroligt dragen till Faith men är lite rädd för det hon känner. Det är ju så roligt när Willow råkar kalla Buffy för "B" och lägget till ett "uffy" senare för att rädda sigg egen skinn. Heeehe.

Vad menar du med Faiths blickar under middagen?

Jag kan Nà„STAN hålla med emelie om att Angel alltid är snygg.

doppelgänger said:
Ang scenen i the bronze när man ser Faith dansa med vampyrer innan man ens vet vem hon är, VARFà–R har hon så gräsligt fula kläder på sig? à„r det för att sätta emfas på vilken white trash floosy hon är eller vad?

Jag vet inte, jag funderar över det också..

doppelgänger said:
Det är kanske det enda avsnittet där Faith visar sig verkligt svag? I övrigt tycker jag att Faith verkar lite tillgjord och nervös genom stora delar av avsnittet. Liksom att hon vet att hon är på rymmen från något som hon aldrig någonsin skulle klara av att övervinna om det hann ikapp henne.
Det är intressant att se henne hur alla dras till henne som till en vortex. Och Buffy blir självklart väääldigt svartsjuk och ganska bitsk mot Faith. Men i slutet, när Buffy få se hur svag och liten Faith blir inför kakistos, blir Buffy helt plötsligt omhändertagande och liksom peppar Faith. "Faith, don't die" osv. Det krävs alltså att Buffy ska känna sig överlägsen Faith för att kunna stå på hennes sida.

Jaa jag har tänkt precis det där, håller helt med. Det är sorgligt.. Det är pga av detta som jag tycker att deras relation (maktförhållandena osv) formas i detta avsnitt... Det är verkligen sorgligt..

doppelgänger said:
Att kanske Faith känner på sig att Willow är kinda gay och skulle inte säga nej till lite... smooching?
Det tror jag. Jag tror att Willow känner sig otroligt dragen till Faith men är lite rädd för det hon känner. Det är ju så roligt när Willow råkar kalla Buffy för "B" och lägget till ett "uffy" senare för att rädda sigg egen skinn. Heeehe.

Vad menar du med Faiths blickar under middagen?

Jag kan Nà„STAN hålla med emelie om att Angel alltid är snygg.

Ja lugnt att Faith känner det. Och lugnt att Willow dras till Faith på ett sätt hon inte förstår.

Jag vet inte, alltså jag har aldrig tänkt på det tidigare, men nu ser jag iofs Faiths blickar på Buffy hela tiden.. Men särskilt under middagen, Faith och Joyce talar med varandra hela tiden men Faith tittar hela tiden på Buffy.. typ .. allvarligt..?

Och som sagt, jag vet att jag är typ den enda som inte tycker att Angel är snygg..

Du menar att Faith betraktar Buffy eller att Faith kollar in hennes heta kurvor eller nåt? Jag har faktiskt aldrig tänkt på HUR Faith kollar på Buffy.

Tänk om det var Faith som fick Willow att fundera över om hon är kinda gay? Hon var ju som inte direkt jätteförvånad över att hennes doppelgänger var kinda gay. Eller är det jag som har missförstått det där?

Johanna: Du är inte ensam. Fast jag är bara halvbi så jag kanske inte riktigt gills? Tycker Spike är den enda snygga bland killarna =)

Back
Top Bottom