Veckans avsnitt - Faith, Hope and Trick

eudial said:
Bara i BtVS, tycker inte om hur han ser ut i Angel.

Jag skulle inte iaf tacka nej om han kom och knacka på dörren och så... 😛 Han är bara sååå snygg... Men jag kan hålla med om att han ser ganska.. ful ut i säsong 4 av Angel, snudden på fet... Men han är sååå snygg 😀 Guds gåva till ögonen

Haha, hur är man när man är halvbi? Och det är väl klart att du gills?
à„r spike med i det avsnittet? OMG, har jag missat nåt! 😱

Angel är ju het i s1-2. Sen blev han FET och MUSKULà–S och FUL. eh,..

doppelgänger said:
Haha, hur är man när man är halvbi? Och det är väl klart att du gills?
à„r spike med i det avsnittet? OMG, har jag missat nåt! 😱

Angel är ju het i s1-2. Sen blev han FET och MUSKULà–S och FUL. eh,..

Nja.. Jag håller nästan med men han är iaf gudomligt snygg... Undra nästan om det var David som var gravid istället för Jamie 😛 För det var väl runt säsong 3-5 han fick barn va?

eudial said:
Tror inte spike är med, snackade mer generellt.

Halvbi: Kanske inte så bra ordval, menade typ inte sådär megaetablerad?

Ah, det förstod jag ju nästan...

Megaetablerar ang vad? Jag blir ju nyfiken och du talar i gåtor. Nu får du spill the beans! :secret:

Jag har hört att män blir lite småfeta när de kommer upp i 30-års åldern. Se bara på Nick hur fet han blev till s4.

Jaha du snackar om det. Du får ursäkta min hjärna men jag har käkat en hel burk med persikor och jag tror på allvar att det påverkar min hjärnas förmåga att koppla mellan olika saker.

à„r det inget mer vi tycker om avsnittet?

Så det finns en räddning för alla lönnfeta 30-åringar?

Arnold Schwarznegger är väl typ 70 utan att vara lönnfet 😉

Tror också att det kan vara kopplat till att man i den åldern börjar tjäna lite mer stålar och har råd mer dyrare mat.

eudial said:
Johanna: Du är inte ensam. Fast jag är bara halvbi så jag kanske inte riktigt gills? Tycker Spike är den enda snygga bland killarna =)

Min tanke också. Och jag är också bara lite halvbi, så våra åsikter gills nog ungefär lika mycket.

Men min åsikt borde ju inte gillar alls. Jag är ju lesbian för sjutton gubbar. Fast jag tenderar att bli alldeles till mig när jag ser killarna i Snook. Gills det då?

doppelgänger said:
Du menar att Faith betraktar Buffy eller att Faith kollar in hennes heta kurvor eller nåt? Jag har faktiskt aldrig tänkt på HUR Faith kollar på Buffy.

Nej jag vet inte riktigt vad jag menar. Bara att hon verkar jävligt intresserad av Buffy, på vilket sätt som helst. Okej när jag såg den där blicken så började jag bästan skratta för hur mycket min hjärna övertolkade det. Men egentligen tror jag bara att den betyder att Faith här får sin respekt för Buffy.. På något sätt respekterar Faith till och med att Buffy behandlar henne så dåligt som hon gör, hon förstår det (även om hon senare kommer tycka att det går alldeles för långt).. Buffy vinner respekt hos Faith medan det motsatta händer med Buffy's tankar om Faith..

doppelgänger said:
Men min åsikt borde ju inte gillar alls. Jag är ju lesbian för sjutton gubbar. Fast jag tenderar att bli alldeles till mig när jag ser killarna i Snook. Gills det då?

ah, du kanske har rätt.

Mm kanske att Willow börjar tänka att hon är gay, fast på något sätt tror jag aldrig att hon tänker så.. Utan bara att det böev naturligt när hon blev kär i Tara.

doppelgänger said:

Klart det gills. Alltså jag känner massa extrem straighta tjejer som kan tycka andra tjejer är hur heta som helst..
Fast jag väldigt få killar jag blivit så över. Men Spike/James/Simon i Chance var så ett tag.. (Och Aragorn såklart men det är en annan historia..)

eponinethen said:
Nej jag vet inte riktigt vad jag menar. Bara att hon verkar jävligt intresserad av Buffy, på vilket sätt som helst. Okej när jag såg den där blicken så började jag bästan skratta för hur mycket min hjärna övertolkade det. Men egentligen tror jag bara att den betyder att Faith här får sin respekt för Buffy.. På något sätt respekterar Faith till och med att Buffy behandlar henne så dåligt som hon gör, hon förstår det (även om hon senare kommer tycka att det går alldeles för långt).. Buffy vinner respekt hos Faith medan det motsatta händer med Buffy's tankar om Faith..

Jag tror också att det handlar mycket om respekt. Faith ser verkligen upp till Buffy. Om hon ser upp till henne som en slags storasyster eller love interest spelar kanske inte så stor roll. Grejen är den att Buffy var ganska taskig mot Faith i det här avsnittet men Faith är endå pepp över att få stanna kvar där med henne och joina gänget. Det krävdes ju verkligen att bägaren skulle rinna över för att Faith skulle säga emot. Fast då blev hon "ond" istället... hm.

eponinethen said:
Mm kanske att Willow börjar tänka att hon är gay, fast på något sätt tror jag aldrig att hon tänker så.. Utan bara att det böev naturligt när hon blev kär i Tara.

Klart det gills. Alltså jag känner massa extrem straighta tjejer som kan tycka andra tjejer är hur heta som helst..
Fast jag väldigt få killar jag blivit så över. Men Spike/James/Simon i Chance var så ett tag.. (Och Aragorn såklart men det är en annan historia..)

Jag tror att Willow accepterade sig själv i och med vänskapen med Tara som senare blev ett eh... "kärleksförhållande"
Fast jag tror att hon gick omkring och tänkte på sånt ganska länge.

Alltså, jag kan ju bli het över killar, t.ex. min sjuka besatthet av Justin Timberlake (argh han är så het...). Men det slutar liksom där vid att tycka att de är sjukt snygga. Det är väl det som är skillnaden...
Okej, det där var väldigt OT...

doppelgänger said:
Jag tror också att det handlar mycket om respekt. Faith ser verkligen upp till Buffy. Om hon ser upp till henne som en slags storasyster eller love interest spelar kanske inte så stor roll. Grejen är den att Buffy var ganska taskig mot Faith i det här avsnittet men Faith är endå pepp över att få stanna kvar där med henne och joina gänget. Det krävdes ju verkligen att bägaren skulle rinna över för att Faith skulle säga emot. Fast då blev hon "ond" istället... hm.

Jag tror inte heller att det spelar någon roll, främst för att det nog inte gör det för Faith. Hon är inte kär i folk överhuvudtaget och hennes relationer är inte seriösa osv så jag tror inte det har betydelse..
fast jag tycker ju iofs inte att Faith blev ond.. men det kanske inte hör hit..

doppelgänger said:
Jag tror att Willow accepterade sig själv i och med vänskapen med Tara som senare blev ett eh... "kärleksförhållande"
Fast jag tror att hon gick omkring och tänkte på sånt ganska länge.

Alltså, jag kan ju bli het över killar, t.ex. min sjuka besatthet av Justin Timberlake (argh han är så het...). Men det slutar liksom där vid att tycka att de är sjukt snygga. Det är väl det som är skillnaden...
Okej, det där var väldigt OT...

Ja jag tror det också iofs. Eller jag tänker att hon är så otroligt avslappnad och cool att hon inte alls funderar på sådant utan bara följer med dit hennes hjärta för henne (eh..?) utan att oroas osv. Men egentligen verkar de väl logiskt att hon funderat en hel del på det.. Och i så fall verkar nu med Faith vara ett sådant tillfälle.

Justin, hahahah! Eh, förlåt men.. heh.
Ja precis, seriöst, det är stor skillnad, jag tror att det är typ så med mig också även om man kan.. tänka sig att.. om James var här och.. jag.. heh.. jaja..

eponinethen said:
Jag tror inte heller att det spelar någon roll, främst för att det nog inte gör det för Faith. Hon är inte kär i folk överhuvudtaget och hennes relationer är inte seriösa osv så jag tror inte det har betydelse..
fast jag tycker ju iofs inte att Faith blev ond.. men det kanske inte hör hit..

à…h! Du satte ju fingret på nått jag funderat över här. Faith är inte nån som blir förälskad och har djupa relationer med folk. Hon är flyktig som vinden, eller nåt.
Jag håller med dig om att faith aldrig var ond. Det var därför jag skrev ond inom situationstecken. Spike var ond, Angelus var ond. Inte Faith.

eponinethen said:
Justin, hahahah! Eh, förlåt men.. heh.
Ja precis, seriöst, det är stor skillnad, jag tror att det är typ så med mig också även om man kan.. tänka sig att.. om James var här och.. jag.. heh.. jaja..

Haha, ja du, jag brukar ofta få den reaktionen när jag yttrar mig om Justin T.
Jag har också tänkt den där tanken om Justin... hehe. Men jag tror att det är lätt att tänka sig om någon som är känd och som man kanske er upp till eller whatever. För det är ytliga avlägsna känslor. Men annars så blir jag mäst rädd och förvirrad. Jag har varit rädd och förvirrad länge. Lite som Willow. thihiiii (<-- fnitter)

doppelgänger said:
à…h! Du satte ju fingret på nått jag funderat över här. Faith är inte nån som blir förälskad och har djupa relationer med folk. Hon är flyktig som vinden, eller nåt.
Jag håller med dig om att faith aldrig var ond. Det var därför jag skrev ond inom situationstecken. Spike var ond, Angelus var ond. Inte Faith.

à…h, gud vad synd jag tycker om henne! This is killing me..
Hon är bara världens finaste men blir behandlad som om hon ville förstöra allt.. Hon försöker ju i alla fall.. à…h..

doppelgänger said:
Haha, ja du, jag brukar ofta få den reaktionen när jag yttrar mig om Justin T.
Jag har också tänkt den där tanken om Justin... hehe. Men jag tror att det är lätt att tänka sig om någon som är känd och som man kanske er upp till eller whatever. För det är ytliga avlägsna känslor. Men annars så blir jag mäst rädd och förvirrad. Jag har varit rädd och förvirrad länge. Lite som Willow. thihiiii (<-- fnitter)

Ja jag tror att det är mycket man tänker sig kunna göra som man inte skulle egentligen, heh.. Serilst jag är så axuell överhuvudtaget just nu att jag blir överlycklig om jag kan tycka någon är det minsta het överhuvudtaget.. Om det råkar vara en kille får det väl duga typ. (Fast jag har faktiskt aldrig i riktiga livet träffat någon kille jag tyckt varit så het att jag ens riktigt reagerat..) Ok förlåt väldigt OT.

En teori då. Jag tror att Faith på det sättet är rätt asexuell. Okej hon är en mer sexuall varelse än Buffy på ett sät = hon har sex. Men egentligen, hur många av de hon har sex med är hon egentligen riktigt attraherad av? Har inte hon sex mest för att känna något alls och för sin egen skull såklart, men inte för att det egentligen betyder för henne.. bara att sex blivit en oviktig naturlig grej för henne..

eponinethen said:
Ja jag tror att det är mycket man tänker sig kunna göra som man inte skulle egentligen, heh.. Serilst jag är så axuell överhuvudtaget just nu att jag blir överlycklig om jag kan tycka någon är det minsta het överhuvudtaget.. Om det råkar vara en kille får det väl duga typ. (Fast jag har faktiskt aldrig i riktiga livet träffat någon kille jag tyckt varit så het att jag ens riktigt reagerat..) Ok förlåt väldigt OT...

Jag kan hålla med dig här. Jag vet att det låter konstigt med tanke på att jag är tillsammans med någon, men jag är väldigt asexuell. Jag har så himla svårt med känslor. Att känna dem och att våga vissa dem. Det krävs väldigt mycket av mig. Som tur är har jag en fv som förstår mig och inte kräver en massa av mig som andra människor alltid gjort. I det kan jag känna igen mig i det du säger om att Faith är asexuell. Att sex blir mer som reaktion mer än något man gör för att man känner något djupt med den personen man har sex med.
Faith har, som du säger, sex med folk för att kunna känna något överhuvudtaget. Hon är känslomässigt stympad och behöver därför gå till extremer för att kunna få kickar/tillfredsställelse. Där har man nog satt fingret till varför hon är som hon är.

doppelgänger said:
Jag kan hålla med dig här. Jag vet att det låter konstigt med tanke på att jag är tillsammans med någon, men jag är väldigt asexuell. Jag har så himla svårt med känslor. Att känna dem och att våga vissa dem. Det krävs väldigt mycket av mig. Som tur är har jag en fv som förstår mig och inte kräver en massa av mig som andra människor alltid gjort. I det kan jag känna igen mig i det du säger om att Faith är asexuell. Att sex blir mer som reaktion mer än något man gör för att man känner något djupt med den personen man har sex med.
Faith har, som du säger, sex med folk för att kunna känna något överhuvudtaget. Hon är känslomässigt stympad och behöver därför gå till extremer för att kunna få kickar/tillfredsställelse. Där har man nog satt fingret till varför hon är som hon är.

Och jag menar inte bara det att hon har sex utan att det betyder någonting för henne. Utan att sex inte betyder för henne. Hon har sex typ hela tiden osv men det är egentligen inte viktigt för henne, bara att det blivit en grej hon gör lika enkelt som vad som helst. Jag tror att det har mycket att göra med hur enkelt det är för henne att få någon i säng. Det är väl typ den enda makten hon har..? (Hon är ju stark osv men alltid i skuggan av Buffy eftersom de hänger med samma folk.) Alla tycker att hon är så het och sexig osv klart hon vant sig att spela på det. Hon gillar ju klart att vara som hon är.. men jag tror ändå att hon, inte direkt valt det utan fått den rollen..

(Okej nu låter det som att jag gör Faith tusen gånger svagare och mesigare än hon är..)

Back
Top Bottom