Where do I go from here?

Pythagore

All Hail Discordia!
Sådär. Nu har man sett alla avsnitt av Buffy och Angel. Vad ska jag nu se på? Jag planerar en lång genomgång av allt som har med Babylon 5 att göra, men min flickvän är inte riktigt lika glad för den idén.

Någon som har några tips och förslag? Och den första som nämner "Charmed" eller "Gilmore Girls" kommer jag att skrika på. 😀

Tja, jag har alla B5 på band (köpta) och kan meddela att det inte gör flickvänner helt överlyckliga.

Får man föreslå böcker istället?

Pythagore said:
Sådär. Nu har man sett alla avsnitt av Buffy och Angel. Vad ska jag nu se på? Jag planerar en lång genomgång av allt som har med Babylon 5 att göra, men min flickvän är inte riktigt lika glad för den idén.

Någon som har några tips och förslag? Och den första som nämner "Charmed" eller "Gilmore Girls" kommer jag att skrika på. 😀

haha... Jag har varit fan av Förhäxad men jag tycker att de är bara hur dåligt som helst. Kommer dock se när Charisma är med. 🙂

Varför köper du inte några Buffy böcker? Jag funderar själv på att köpa Monster Island, Crossings, These Our Actors, Seven Crows eller Tempted Champions.

The O. C.!

Nej men seriöst det finns ingen serie som är som Buffy, det är bara att inse. Mina andra favoritserier är Twin Peaks och.. well, Twin Peaks antar jag. Men det är ju rätt annorlunda (enligt de flesta)..

Så jag har ingen tips. Utom att se om och se om och se om.. fan du fick mig lite deprimerad nu.

Men är jag den enda som faktiskt tycker att det låter lite intressant med animated Buffy..? Heh.

Pythagore said:

Farscape är lätt en serie som du borde kolla närmare på.

Personligen ar jag lite svag for Dead Like Me, men det finns ju inget som kommer i narheten av Buffy eller Angel.

Men nagra gamla godingar: Macguyver (fan kan ju inte ens stavat), Remington Steele, X-files fortjanar alltid en repris titt. Vi har Red Dwarf, Dr Who.

Sen finns det ju alltid Alias, perfekt backfylle tv. Du vet hur det ska ga och du vet hur programmen ar uppbygda rent dramaturgiskt, men det ar helt ok.

But lets face it there's nothing like BtVS out there and I don't think there'll ever be.

Tack för alla tipsen. Twin Peaks har vi redan sett, är redan ett stort fan av den serien, men Farscape är kanske en tanke. Har varit sugen på den ett tag.

Och jo, jag håller med JollyApe. Finns det verkligen någonting som kan ersätta Buffy? Antagligen inte. :/

Nej jag tror seriöst inte att det kommer komma någon serie som BtVS. Någonsin igen. Jag har lätt att bli obsessed men jag har aldrig varit med om en obsession som denna, och tror faktiskt aldrig att jag kommer hitta någonting jag tycker såhär mycket om och är såhär intresserad av (när det kommer till TV-serier alltså). Vilket jag inte bara säger för att jag är ett fan just nu utan för det är det jag seriöst tror. Det är fan så sorgligt.

Jag kände faktiskt så hör för både Twin Peaks och för X-files (i alla fall fram tills näst sista säsongen). Finns hopp tror jag att någon skapar något lika bra igen, kanske.

Oj jo jag maste nog modifiera min post lite for om ett antal ar sa kommer jag att skriva/regissera min egen tv serie vilken kommer revelotionera varlden som BtVS. Med inspiration hamtad fran BtVS, X-files, Love Boat, John Waters filmer och serietidningsvarlden kommer jag att skapa nagot nytt och modernt, men samtidigt tidlost.

Strax efter att jag har blivit ekonomiskt oberoende och ager mitt eget tv bolag, men da finns det inget som stoppar mig.

JollyApe said:
Oj jo jag maste nog modifiera min post lite for om ett antal ar sa kommer jag att skriva/regissera min egen tv serie vilken kommer revelotionera varlden som BtVS. Med inspiration hamtad fran BtVS, X-files, Love Boat, John Waters filmer och serietidningsvarlden kommer jag att skapa nagot nytt och modernt, men samtidigt tidlost.
Ah, jag längtar till dess, heh.

Star Trek Voyager! Det absolut bästa (enligt mig) inom Star Trek! 😀

JollyApe said:
Strax efter att jag har blivit ekonomiskt oberoende och ager mitt eget tv bolag, men da finns det inget som stoppar mig.
Då hoppas jag att du annonserar här efter medarbetare. 😛

Törs man föreslå Millenium?

Jag vet att den är obehaglig och 'flawed' (finns det ett bra svenskt ord för det förresten?) men denhar många goda poänger.

Back
Top Bottom