Angel i Sverige

Bara vart hemma i några dagar, men sen jag inte uppskattar att gå till sängs före 2 har jag haft gott om tid att titta upp mig på Angel (min trevliga lillasyster har spelat in dem åt mig, alla utom det med den fulle Angel och det där det va en himla massa Kate) och nu har jag nåt att bidra till diskussionen (or at least so I think).

Först ocg främst måste hålla med om att det inte är någe BtVS och det kommer det väll aldrig att bli heller, men man måste ju se förbi dess kända och så underbara storasyster och se det som en serie vilken som helst.

De första avsnitten är inte särskilt intressanta och är faktiskt väldigt medelmåtiga, men måste säga att Cordelia var det enda som gjorde dem värdiga Joss Whedon. Doyle va en intressant, men inte särskilt orginell karaktär och de tjäade definitivt på att ta livet av honom. Som sagt ganska svagt, med undantag för det med mannen med lossnande kroppsdelar och Cordelias nya lägenhet....men,...

sen kom Wesley och de tre sista avsnitten har faktiskt vart riktigt bra. Humor behövs. Angel är en cool karatär och allt, men han kan inte hålla samman det själv. Men som sagt med hjälp av Cordelia och Wesley så har de sienaste avsnitten vart riktigt bra.

ps tyckte verkligen inte om SMGs gästspel, lamt och det avsnittet va bara tråkigt ds

kommentarer, kritik, komplimanger....

Jag gillar överhuvudtaget inte gästspel faktiskt. Men det värsta var nof Oz, jag kände att de förstört karaktären, gjort hon helt jävla stum istället för trevligt tystlåten och funderande... Han fungerar inte så bra utan Willow..

Jag har inte sett avsnittet i söndags och jag missade avsnittet då Wesley kom, vilket var jävligt synd.. (Damn my parents, jag ringde och sa precis på vilket band och de Lovade att spela in men glömde, fan.)

Då måste du se till att spela in det på torsdag för det va faktiskt ganska roligt söndagens avsnitt. Cordelia och Wesley fungerar utmärkt som comical relief tillsammans.

Nej Oz funkade inte heller. Oz i solglasögon?! Jag sätter nu allt mitt hopp till Eliza Dushku när det gäller gästspel, men tyvärr är väll chansen att jag blir besviken då ganska stor. Men, men nu kan det väll inte vara så många avsnitt kvar tills man får se henne.

Ja jag ska definitivt spela in det på torsdag, jag hade verkligen planerat att spela in alla avsnitt men jag missade som sagt ett (grr).
Ja Welsey är väl rätt förändrad eller..?

Jag har fått för mig att jag kommer gilla henne i Angel riktigt mycket, eller det låter så.. Eller jag har ju hört historier, eh. Ja det är väl en 6 avsnitt kvar eller så..? (Ah, att få se Faith i nya avsnitt efter all denna tid, gud, jag kommer vara helt.. ahh.. jag kommer måste sitta uppe på natten av rädsla för att det inte ska bli inspelat..)

eponinethen said:
...kommer vara helt.. ahh.. jag kommer måste sitta uppe på natten av rädsla för att det inte ska bli inspelat..)

🙂 I know the feeling.

Ja, jag har oxå fått för mig att jag kommer att uppskatta henne i Angel. à„r det verkligen 6 avsnitt kvar? Det är ju typ en evighet...jaja.

Det är faktiskt sju avsnitt kvar till Eliza kommer, attans. Det är jättemycket ju.. (Jag funderar seriöst på att köpa Tru Calling, trots att det är region 1, för att klara min obsession, haha.)

Nja, jag tror inte riktigt på Tru Calling. Så fort jag hör upplägget så drar jag automatiskt pralleller till Jordan rättsläkare, en serie som i sin tur får mig att tänka på "projectile vomiting". Nej så skulle jag nog införskaffa Angel boxar istället.

Du får det npg lite tuft med din Eliza obsession nu ett tag, inga filmer på g. Fast jag skulle inte ha nåt emot att se henne i Spiderman 3.

Heh, okej. Men Angel går ju på teve i alla fall, även om det kommer ta à…r. Nu såg jag i och för sig att Tru Calling är inköpt men "EJ TABLà…LAGD" enligt fyrans web sida. Jag tror inte heller att Tru Calling är så bra men, Eliza i varje avsnitt, hela tiden, jag menar, det behöver jag, heh...

Nej Spiderman 3 vore coolt.. Och jag har fortfarande inte sett henne i alla filmer hon redan varit med i ännu. Tex Soul Survivors verkar ju.. intressant..? Och Bye Bye, Love med Amber även...

Ah, men man vet ju hur fyran brukar uppföra sig med sina serie. Har man tur så far man de 2 första säsongerna och för allt jag vet så kan du få vänta i några år innan de börjar sända Tru Calling och när de väll gör det så sänder det det i mitten av natten.

Ja va hur nära som helst att hyra Soul Suirvivor för inte så länge sen, men sen ångrade jag mig, men man ska väll ha sett den med.

Ja jag vet, jag hatar teve nu för tiden, man kan inte lita på det ett skit.. DVD är min grej.. Jag har önskat mig både Tru Calling och Angel i julklapp (lär inte få något av det men).

Ja jag ska lugnt hyra den, heh, jag har ändå köpt Bring It On, Wrong Turn och The New Guy.. Trots att den enda av dem som var "bra" var Bring It On.. heh..

I would agree. Bring it on är en mycket underhållande film, men de andra var helt ok att hyra. Lite hjärndöda, men hyfsade popcorn filmer med ett stort plus vid namn Eliza.

Ok jag vet att det blivit lite OT nu, men måste bara fråga. Har du sett True Lies? Den med Arnold Schwarzenneger och Jamie Lee Curtis och en mycket ung Elizxa Dushku.

Jaa, Eliza tycker jag var typ enda poängen i de flesta av filmera... Men jag kan vara överdrivet kritisk när det kommer till film ibland. Men tex Wrong Turn, hur fan kan man hitta på en sådan film? Haha, jag menar själva idén var bara så meningslös.. Sedan var filmen ok att se på, jag förstår bara inte hur någon kan kan skrivit den filmen...

Hehe, jag tror att det är rätt ok med OT i en annars så död tråd som denna. Nej jag har inte sett den filmen, vill verkligen dock, såklart. Hur liten är hon i den..? Jag gillar inte Jamie Lee Curtis dock, skulle nog störa mig på henne.. (Vet att Eliza gillar henne som person dock.)
Däremot var den första film jag såg med Eliza That Night, med Juliette Lewis.. där är hon ju jättelitet barn typ.. Men som jag minns var hon bra, jag måste verkligen få tag på den filmen och se om.. åh..

Hemsk film så jag har bara sett den lite sporadiskt, dvs jag zappade när jag kollade på den. Men blev lite fast när jag såg Eliza, det va sjukt att se henne som så liten ja mena hon va typ 13 eller nåt. Vet inte riktigt varför med det känns lite fel.

Jamie Lee som är så cool i Halloween. Tycker inte om henne idag, men hon va cool på 70 talet eller när det va.

Ja alvarlig storyn i Wrong Turn va ju hemsk. De blir jagade genom skogen av inbreeds och den är inte ens läskig. Ska folk bli jagade av inbreeds ska det iafl vara Texas Chainsaw Masscre, den blir man ju ifl lite nervskadad av.

Fel? Ja okej, jag har inte sett henne som "mindre" sedan jag visste vem hon var.

Ja jag håller med, jag har bara sett den första Halloween filmen, och där gillar jag henne. (Sedan har jag sett H2O och där gillade jag henne inte.) Och inte i andra nyare filmer...

Ja jag har faktiskt inte sett Chainsaw Massacre.. heh. Men jag håller med.. jag fattar int ehur någon får idén att "Ja, en sånhär film ska jag skriva! Det blir originellt och spännande!" ..?

Jag menar jag hade tillräckliga problem med att acceptera att jag vart bäbis när min syrra föddes och sen se att Eliza Dushku inte föddes så som hon är idag (jag kanske ska tilläga att det inte hände vid samma tidpunkt dock), that's pushing it. Hur ska man kunna acceptera att någon som inte riktigt existerar annat än i film världen (för mig) oxå vart ung...mycket komplicerat och jag tycks inte riktigt kunna förklara det.

Ah då tycker jag du ska se TCM. Själv är jag svag för adrenalin kickar. Min livsfilosofi går ut på att göra åtminstone något som skrämmer mig om dan, som tur är så är jag väldigt lättskrämd.

Hehe, ja okej jag förstår vad du menar, det är faktiskt skumt, sådant, jag får se hur jag reagerar.. heh. Gud jag vill se alla filmer med henne Nu.

Jo jag har lugnt tänkt se den, men jag har börjat bli så jäkla skraj för skräckfilm på senaste tiden... Hm. Heh, jag vågar aldrig göra något som skrämmer mig, nästan nästan aldrig...

à„r inte det bara det värsta, när man hittat nån ny skådis man tycker om vill iafl jag titta upp mig på deras filmhistoria. Och oftast så får man aldrig tag på filmerna i videobutiken och där går man och håller på att krevera om man inte får se de där filmerna som man vet förmodligen är ganska dåliga men man tycker om skådisen och kan ta det för att se personen i fråga.

Letar efter Idle Hands just nu, men ingen tycks ha den.

Hey, du bytte av, skuumt...

Jag har sådant hela tiden.. Eller det har varit så med Amber, Alyson och Eliza om jag bara räknar det senaste halvåret.. Och egentligen även James, men jag hittade aldrig någon film med honom, hehe.

Hm jag vet inte ens vad det är...?

Jag är ganska skum och jag kände att den här sajten, eller kanske snarare jag behövde en ansiktslyftning här. Efter ett tag blir en sajt eller forum oftast för tråkigt om man inte gör nåt. Så voila Eric balfour fick bli min nya av, men jag är hemskt sugen på att använda toaletten istället...time will tell.

Idle Hands är nån skräckkomedi med Seth Green och Jessica Alba som jag inte skulle ha nåt emot att se.

En annan sak jag skulle vilja se, men som det inte finns en chans att jag kan hyra och jag definitivt inte kommer att köpa är Punk'd. Själv har jag bara bondtv och inget mtv så jag kan ju inte se det. Skulle vilja se de avsnitt med Eliza, Eric Balfour och Jessica Biel. Inte för att jag är mycket för den typen av program utan helt enkelt för att de är med.

Föresten ser inte den första tjejen som blir dödad i det där avsnittet med Penn precis ut som Eliza. Jag svär det är inte bara jag, min syster va faktiskt den som påpekade det. Om du har det inspelat kolla in det.

Jaa alla klagar på att BB blivit dåligt, och finns det har väl blivit sämre antar jag men jag gillar det fortfarande, eller jag försöker fortfarande .. typ.

Seth Green och Jessica Alba, coolt, haf aldrig hört talas om den filmen...

Jag har nog Punk'd avsnittet med Eliza. Jag kan skicka det till dig om du vill, annars går det lätt att ladda ner.

Det första avsnittet med Penn och kanske Eliza..? Vad talar vi om? Hehe..

Back
Top Bottom