Lära känna varandra

Status
Not open for further replies.
Ok, jag startar en lära-känna-varandra-tråd. Tänkte att det här skulle bli en såndär fin tråd då vi bara lär känna varandra mer och är snälla och tycker om varandra osv (ok låter lite väl flummigt). Så vi börjar väl enkelt men några vanliga frågor som grund (folk får naturligtvis gärna fråga andra saker när som helest osv):

Namn?
à…lder?
Familj?
Pluggar vad/jobbar med?
Dröm/skulle vilja göra i framtiden?
Har i tankarna mest just nu?

(Det viktiga med den här tråden är att inte bara svara på frågorna utan att verkligen läsa det alla skrivit osv.)

à…h. Det kanske är lite flummigt, men jag tycker att det låter fint med en tråd där man kan vara snäll och tycka om varandra.

Jag kan börja svara på dessa enkla frågor:

Namn: Carolina (Carro eller Hootie i folkmun)
à…lder: 20
Familj: Mamma, Pappa, systrar och bror.
Pluggar vad/jobbar med: Jobbar på ett underbart (NOT) ställe som heter smedjan och städar golven innan alla feta turister kommer dit och shoppar. Och pluggar också.
Dröm/skulle vilja göra i framtiden: Min dröm har länge varit att göra film. Men jag ska söka till Data- och systemvetenskap sen om nåt år.
Har i tankarna mest just nu: Att inte försöka vara så bitter utan istället glad. Men det är svårt. Och BtVS såklart (nerd).

Namn? Emelie
à…lder? 15
Familj? Mamma, 2 systrar, bor hos pappa varannan helg men jag ja... long story 😛
Pluggar vad/jobbar med? Jag pluggar just nu. Ska snart välja linje *panik!*
Dröm/skulle vilja göra i framtiden? Pykolog eller journalist. Men film industrin skulle inte vara fel 😉
Har i tankarna mest just nu? Buffy. 😛 Seriously, det är allt jag snackar om. Im not joking... Och att jag är ful såklart men annars är det bara Buffy 😛 Och att David Boreanaz ska bli pappa till mina framtida barn *I wish!*

(Så i och med detta får vi alltså kalla varandra för förnamnen hädanefter istället för låtsasnamnen?)

Namn: Johanna
à…lder: 18
Familj: Skilda föräldrar (bor varannan vecka), mamma omgift sedan 12 år. Inga syskon (tyvärr).
Pluggar vad/jobbar med: Pluggar, tolvte året på Umeå Waldorfskola. (Jobbar iofs med att städa en gång i veckan även.)
Dröm/skulle vilja göra i framtiden: Haha, jag vill också jobba med film. Göra film eller skådespela (är bättre på det senare). Och så vill jag skriva såklart.
Har i tankarna mest just nu: Mm, inte för att härmas men Buffy är i mina tankar jämt också. Och all jättestress som det är i skolan nu, och min bok som nästan är klart men som jag fortfarande är stressad över.

Namn: Jessica
à…lder: 17
Familj: Mamma och pappa, lillasyster och lillebror.
Pluggar vad/jobbar med: Går andra året på estetiska linjen i Lycksele, med bildinriktning.
Dröm/skulle vilja göra i framtiden: Ja... typ serietecknare brukar jag fundera på... Eller kanske nåt me grafisk design... 😉
Har i tankarna mest just nu: Buffy, samt en kille som jag är ganska förtjust i... 😛

Namn: Jesus (inte mitt riktiga namn, men de flesta kallar mig för det, så det blir enklare ifall alla gör det så att jag inte kutar ikring och heter olika saker för olika personer 😵, hur jag började kallas det är en lång historia som är resultatet av ett flertal faktorer; jag var i nån slags metalperiod med långt hår (såg förjävligt ut), tristess, gassande sommarhetta och trackasserier av en frikyrklig "upplysningskampanj" på stan.)
à…lder: 17
Familj: Bor med päron + 1 syster
Pluggar vad/jobbar med: Pluggar IT/programmering på John Bauer Umeå
Dröm/skulle vilja göra i framtiden: Planerar gå datoringenjörslinjen på chalmers. Sen ska jag bli en senil professor.
Har i tankarna mest just nu: skolan x.x;

Skulle vilja expandera lite till saker som jag tycker berättar mycket mer om personen i fråga:
Musiksmak? : Typ mystisk musik från japan och punk.
Favoritmat? : Nudlar.
Hund eller katt? : Katt
Hatar följande över allt annat? : Raggare, Pensionärer, IOGT-NTO.
à„lskar detta över allt annat? (bortsett från saker sakapade av Jossy): à–h, får fylla i detta senare.

Musiksmak: Lyssnar på det mesta men favoriten är Michael Jackson! 😉
Favoritmat: Grillat
Hund eller katt: Kanin... skoja bara... 😛 Katt
Hatar följande över allt annat: hm... prov... >😛
à„lskar detta över allt annat: Min dator...! ^_^ Och lite annat åsså... 😉

Hittade lite fler fylleriuppgifter... 🙂

Jag är galen i... Buffy (duh!), Xena, MJ, Manga...
Jag erkänner att... jag är typ världens blygaste person...
Om jag hade tre önskningar... okej, det här är typ det första som ploppa upp... Jag skulle önska mig:
1. Att bli rik! Muahaha!
2. Att bli modigare (jag är en sån fegis)
3. Att jag typ hade 'superkrafter'... 😛
Det värsta med mig är... ja, de måste väl va att jag är ganska blyg...
Jag skulle också vilja säga att... öhm... Buffy är bäst! 😛

Oooh, jag vill också fylla i mer!

Musiksmak? : Just nu är det typ mäst Guns n Roses och en och annan rocklåt
Favoritmat? : Arabisk mat, helt från Syrien
Hatar följande över allt annat? : Hm... Dryga männsiskor antar jag
à„lskar detta över allt annat? (bortsett från saker sakapade av Jossy): Min dator och min flickvän antar jag...

Jag är galen i... Saker man kan samla på
Jag erkänner att... Jag är sjukt irriterande att umgås med
Om jag hade tre önskningar...
1. Att kunna åka till London expo
2. Att få göra en sjukt bra spelfilm
3. Att jag fick en massa pengar
Det värsta med mig är... Att jag är blyg, introvert och ibland också väldigt känslokall
Jag skulle också vilja säga att... Sämskinn Solfjäder rular fett!

Jag är galen i... Drusilla.
Jag erkänner att.. jag kan ha otroligt dryg humor ibland.
Om jag hade tre önskningar... så skulle jag önska mig nått ytligt och ogenomtänkt, typ ett hav med öl eller en pizzamaskin.
Det värsta med mig är... jag kan vara ganska asocial och introvert ibland =/. Så har jag en förmåga att vara paranoid också.
Jag skulle också vilja säga att... jag vet inte.

I övrigt: à„r opetig vegeterian (slinker ned lite det ena och det andra, men så utger jag mig inte för att vara någon militant úbervegan heller 🙂, föredrar en regnig sommar över 35 grader och sol samt dricker lite för mycket koffeinerade läskedrycker.

Namn? Sofie
à…lder? 15
Familj? 2 syrror, 1 pappa, 1 mamma 😛
Pluggar vad/jobbar med? Ska välja linje snart *ursh*
Dröm/skulle vilja göra i framtiden? Jag vill bli psykolog, jornalist eller skådis.
Har i tankarna mest just nu? Att jag vill göra en Michelle Tratcheberg sida 😛 Blev lite Dawn galen efter All the Way.. 😛

Musiksmak? : Lite olika... Mest typ Evanescence och Phil Collins
Favoritmat? : Pankakor, makaroner och krov eller tacos
Hatar följande över allt annat? : Elaka personer
à„lskar detta över allt annat? (bortsett från saker sakapade av Jossy): Min familj, mina vänner och sånt 😉 Mina djur!

Jag är galen i... Allt? 😛 Nee men Tv serier 😛
Jag erkänner att... jag är lite för besatt av att få bra betyg (måste ha MVG i allt)
Om jag hade tre önskningar...
1. Att få en domän till Melissa George Online eller Freezing Stake
2. Att få åka till London Expo
3. Att få bli skådis och vara med i bland annat Alias och en Buffy film (om det blir några)
Det värsta med mig är... jag tycker lite saker är pinsamt och jag är blyg 😉

Phoebe said:
Har i tankarna mest just nu? Att jag vill göra en Michelle Tratcheberg sida 😛 Blev lite Dawn galen efter All the Way.. 😛

Oh, låter intressant! 😉

Phoebe said:
3. Att få bli skådis och vara med i bland annat Alias och en Buffy film (om det blir några)
ah, att inte JAG tänkte på det... hi, va me i Buffy! ;D

Jag vet 😉 Det är intressant men måste hitta host och sånt 😉 och ett par som vill jobba på sidan 😛

Jag skulle också vilja säga att... Sämskinn Solfjäder rockar fett 😛

I övrigt: Jag vet inte 😛

Phoebe said:
Jag vet 😉 Det är intressant men måste hitta host och sånt 😉 och ett par som vill jobba på sidan 😛

vad skulle du behöva hjälp med?

Allt? 😛 Haha... Nee men samla information och sånt där. Detaljerad information på engelska (hade tänkt ha den på engelska) och sånt 😉

Jippi!! 😀 Hitta bilder och sånt skulle man också kunna hjälpa till med 😉

Ja, fast det får nog bli i helgen då... har ju skolan och så... men det har ju du oxå så du vet ju hur det är... 😉

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom