eponinethen said:
Bra gjort CookieDough, med ett odemokratiskt beslut, annars hade vi aldrig kommit fram till något, heh. Jag ska se om avsnittet så att jag har något att säga. Men okej, vi diskuterar detta avsnitt hela April eller? Det låter bra för mig.
Vad bra att du stödjer mig och mina odemokratiska metoder
🙂 Jepp hela April var det tänkt.. haha, bisarrt att just det här avsnittet har en karaktär som heter April.
Men till avsnittet.. Det är inte ett avsnitt som jag brukar tänka på så ofta, men nu när jag såg det igen så insåg jag att det faktiskt har en hel del bra grejjer, det var bättre än jag minns det iaf. En stor anledning till att jag inte tänkt så mycket på avsnittet tror jag är den dramatiska avslutningen, den har en förmåga att ta över litegrann. Jag bara ryste i hela kroppen när jag fick se Joyce på soffan i bakgrunden.
Vad jag gillar bäst med avsnittet är att Buffy förstår att hon inte behöver vara med nån snubbe nu. Folk på tv är ofta så besatta av att hitta nån att vara tillsammans med så jag blir alltid glad när någon inser att det kan vara bra att lära sig vara ensam med sig själv:
I don't need a guy right now. I need me. I need to get comfortable being alone with Buffy.
Jag gillar Buffy och Xanders scener här, jag kan ofta irretera mig på Xander, men inte här, jag tror att han är som bäst när han ska trösta Buffy.
Jag förstår att man kan irretera sig på April, men jag tycker samtidigt att hon bara är så himla sorglig att jag inte kan annat än tycka synd om henne för vad Warren gjort/gör. Warren har jag verkligen avskytt från första stund jag såg honom, det är något så osympatiskt med hela hans uppsyn.
Andra bra saker som är värda att nämnas:
- Anya och Tara som pratar om internet
- Anya som låter Xander dansa med Buffy och förväntar sig "a big karmic reward"
- Spike som försöker göra Buffy avundsjuk genom att prata med April, men bli utslängd genom fönstret och Buffy som inte kan låta bli att le åt det.
- Buffy och Aprils scen vid gungorna, alldeles innan April "dör". Så sorgligt och fint hur Buffy förstår...
...
Kort och gott, jag gillade avsnittet bättre än jag minns.
Bla bla bla.. nu lämnar jag över talarpinnen!