När det nu rör utbildning tycker jag väl också att det är OK att inte riktigt veta vad man "vill bli", men jag är orolig över kvalitén på undervisningen i Glasgow. Inte för att jag är orolig över att få en dålig utbildning (det är ändå ett verktyg och inte en slutprodukt) men hur det till exempel skulle ställa sig i förhållande till andras utbildningar om jag bestämmer mig för att flytta tillbaka till Sverige och jobba här. (Sverige, med sina fel och brister, är ändå 'hemma', har jag insett de senaste månaderna)
Sören: Professor i ekologi? Coolt 🙂 Professor skulle inte vara helt fel, tycker iaf jag, fast då skulle jag nog snarare vilja vara professor i filosofi eller historia. <333 Det är nästan galet hur geeky jag kan bli över de ämnena.
Epo: Aj då, ledsen att höra om förkylningen. à„r du frisk nu?
Alltså som jag fattar det är svininfluensan precis som vilken annan influensa som helst (och därmed grovt överdriven i terms of riskfaktor) och ofta när man hör om folk som dör i den influensan har de ofta (säger min mamma och läkare iaf) underliggande problem som tex. astma, någonting latent, feber eller jag vet inte. Fast jag har bara hört detta, men det låter ganska troligt.
Lycka till med den där lappen Fridizh 😀 Det kommer gå hur bra som helst 😀 Och definitvt. Jag har redskapsmöte (representantsskapsmöte) på måndag (mitt sista), SSU möte på onsdag (och tisdag, fast jag tror jag skulle kunna skita i det, eventuellt) och jag ska till läkaren och "opereras" på fredag, annars har jag ingenting denna vecka.
Jag har inte gjort någonting annat än att förbereda Glasgow saker, sedan har jag som känt försökt att läsa böcker. Har precis läst klart The Picture of Dorian Gray och den har återuppväckt mina känslor för literatur. Det var ett tag sedan jag läste en sådan bra bok (och om ni vill se en bra film så är Das Experiment att rekommendera 🙂) och det ska bli kul att se filmen.
Jag vill så gärna skriva en short story men jag vet inte vad den ska handla om. Det jag hittills har kommit på är bara att den ska vara lite 'mörk' av sig, men jag vet inte om vad den ska handla om. Inte vampyrer (som jag fått förslaget) och ja... jag vet inte.