Skitsnack: The next generation

Status
Not open for further replies.
eudial said:
Tycker Blogspot känns mycket trevligare än LJ.

Nja... Jag vet inte vad jag tycker. Har aldrig fått Blogspot eller bravejournal till att funka... Det krånglar bara till sig för mig 😛

Jag gjorde en moments lista för Giles/Anya idag. Kan ni läsa den och säga vad ni tycker? Ni kan hitta den här. Jag funderar på att göra en Anya/Giles fan fic : blush :

jag tyckte jätte mycket om bravejournal. Det var typ svinenkelt att lära sig, även fast det tog ett litet tjorvande, och så kan man göra ganska snyggt faktiskt. LJ försökte jag mig på, som du kanske minns Emelie, men det gick ju åt helvete.

Nog för att Anya/Spike har, konstigt nog, blivit min nya Anya-ship favorit, var det en ganska bra lista faktiskt. 🙂

doppelgänger said:
jag tyckte jätte mycket om bravejournal. Det var typ svinenkelt att lära sig, även fast det tog ett litet tjorvande, och så kan man göra ganska snyggt faktiskt. LJ försökte jag mig på, som du kanske minns Emelie, men det gick ju åt helvete.

Nog för att Anya/Spike har, konstigt nog, blivit min nya Anya-ship favorit, var det en ganska bra lista faktiskt. 🙂

Gick det åt helvete? Hurså? Tycker själv att LJ är superlätt och underbart 😛

Anya/Spike gillar jag också... Men det är mycket roligare (fråga mig om en vecka kommer du nog få ett annat svar) att shippa Anya/Giles eftersom de är så underbara 😀

Jag har ju iofs även LJ, och det är ok, kul att man kan ha grupper osv iofs, men det känns inte som att .. äh jag vet inte.. gillar bravejournal mer just nu.

Heh, Giles/anya är fina. Men jag vill inte att deras relation ska vara någonting som har med kärlek eller liknande att göra. Utan bara den där relationen de så uppenbart har. Jag menar varenda gång Anya kramat Giles är det ju hur fint som helst. Nåhh..

Jag håller med, anya/giles har haft sina fina stunder. Som när giles kommer tillbaks i slutet av säsong 6 och hon nämner att hon har färgat håret. Det var roligt.

à„r det nån som har följt valet i USA då? Jag såg nyss att Bush leder med 53% just nu. Fan också. Kerry får fan ta och komma igen nu. Bush har ju vunnit i nästan alla delstater dessutom de stora viktiga, texas och florida (fast inte California) och det luktar... skunk. Om Bush.

Hittade följande meddelande på DC i alla fall:
<DCUpdate>
<Message>It is of course interesting that www.georgewbush.com is not accessible from outside america (europe at least), but then again freedom of information has never been on bush's agenda... If you're curious, you can use http://65.172.163.222/ or https://georgewbush.com/ instead (congratulations to his tech department) http://www.johnkerry.com, http://badnarik.org/ and http://www.votenader.org/ work as expected. Yes, this is an annoying spam message that won't go away until the election is over or the site opens. You can see this text at http://dcplusplus.sf.net/version.xml.</Message>
</DCUpdate>

Jag fick upp ett "Du har inte tillåtelse att visa denna sida" när jag gick in på georgebush.com. Den enda adressen som funkar för mig är följande:
http://proxy.guardster.com/cgi-bin/...4702f7777772e67656f72676577627573682e636f6d2f

(Ja, det här är typ helt nördigt och ointressant men tråden heter faktiskt skitsnack)

eponinethen said:
Jag har ju iofs även LJ, och det är ok, kul att man kan ha grupper osv iofs, men det känns inte som att .. äh jag vet inte.. gillar bravejournal mer just nu.

Heh, Giles/anya är fina. Men jag vill inte att deras relation ska vara någonting som har med kärlek eller liknande att göra. Utan bara den där relationen de så uppenbart har. Jag menar varenda gång Anya kramat Giles är det ju hur fint som helst. Nåhh..

Giles/Anya har underbara moments, chemistry och "ledtrådar" till ett ev förhållande. Det är nästan det jag älskar hos de två... Från säsong 4 till säsong 6 och i ett avsnitt i säsong 7 så får man den där känslan av en speciell sorts humor (eller en typ av hints som gör en bara så glad), och det är det som gör mig Anya/Giles fan 😛 Såklart, om de nu gjorde ett förhållande så skulle jag inte klaga men de var bra som de var i typ säsong 5 också..

Alltså bara fattar inte hur i hela världen Bush kan ha vunnit. Jag är helt klart besviken men om USA vill ha det så - ha det så, sålänge det inte påverkar resten av världen. Jag skrev en relatift lång post om det på LJ där jag rantade och håll på om valresultatet som ni kan se här.

Nu är det väl egentligen inte vår plats att diskutera ett annat lands demokratiskt valda regering (speciellt eftersom det den här gången är helt klart vem som vann).

Samtidigt vill jag varna för att lita på Michael Moore alltför mycket. Han ljuger lite väl ofta för min smak. Egentligen så är den bäste vänsterdebattören (obrottsligt proffsig, samt kul) Al Franken. För hans motsvarighet åt höger,läs P J O'Rourke.

Kan vara läge att påpeka att närman tror Kerry är en mysig blanding mellan en gråsosse och en folkpartist så står han långt till vänster, ungefär nånstans på socialdemokratins vänstra falang om man översätter till svenska förhållanden.

Warlock said:
Nu är det väl egentligen inte vår plats att diskutera ett annat lands demokratiskt valda regering (speciellt eftersom det den här gången är helt klart vem som vann).
Jag tycker faktiskt visst att det är vår sak att diskutera efter som att det uppenbarligen påverkar i princip hela världen vem som styr i usa.
Och ja, Bush vann, så det är klart att han ska ha makten. Sedan kan man ju diskutera usa's valsystem..

Warlock said:
Samtidigt vill jag varna för att lita på Michael Moore alltför mycket. Han ljuger lite väl ofta för min smak.
Haha, jag tycker att Michael Moore är jävligt bra så länge alla är på det klara med att han inte levererar fakta utan propaganda, och det tror jag de allra flesta är.

Warlock said:
Kan vara läge att påpeka att närman tror Kerry är en mysig blanding mellan en gråsosse och en folkpartist så står han långt till vänster, ungefär nånstans på socialdemokratins vänstra falang om man översätter till svenska förhållanden.
Jaså du tycker det? Det är klart inte den bilden jag fått av honom och hans åsikter, vill du förklara det närmare?

(Jaa jag är seriöst intresserad och försöker inte bara tjafsa emot.)

Hinner inte skriva något långt utförligt svar ang Michael Moore (eftersom att jag älskar honom och vill gifta mig med han) men allt är ju relativt. Det är klart att hans filmer/böcker/sida kan ses som "bara propaganda" men det är trots allt i USA han bor. I USA är det allmänt accepterat att överdriva, det är också allänt accepterat att överdramatisera små issues. Sedan levererar han en jävla massa faktan hela tiden (tillsammans med alla överdrivingar och överdramatiseringar) som såklart avfärdas som "bara propaganda" eftersom att han trots allt är en USA-kritiker i USA vilket genast gör honom en extra stor måltavla för alla anti-patriot-anklagelser.
Information/fakta/nyheter i USA funkar inte alls som i Sverige.

Det är klart att Michael Moore's saker inte är bara propaganda, det har jag aldrig försökt säga heller. Jag säger bara att man varken ska ta Moore's eller Bush's (eller CNN's föralldel) "uttalanden" eller whatever som faktan eller nyhetsupplysning (vilket jag tror få gör). Men jag är övertygad om att Moore har en jävligt viktig roll i USA. Jag älskar hans filmer, Fahrenheit 9/11 är något av det roligaste jag sett, jag skrattade som fan, hans ironiska humor är ju bara underbar (sedan var ju filmer riktigt sorglig och intressant även). Men jag tror att hans filmer har en helt annan betydelse för mig än för de i USA. För mig är det inte något värsta nytt han kommer med, jo "faktana" är sådant jag inte visste, men det är ju inte direkt nytt att kritisera och göra narr av Bush (heh).. vilket jag antar är mycket mer tabu i the US (inte balnd alla men ni fattar vad jag menar).

I'm with ya Epo. Jag har lärt mig under åren att TRUST NO ONE.
En av mina idoler, Maria-Pia Boà«thius, har lärt mig att objektiviteten och neutraliteten (ex. Sveriges s.k. neutralitet i utlandspolitiska frågor) är en fet jävla lögn. Inte ens public service tv, som man ska kunna lita på. är hundra procent objektiva.
Myten om objektiviteten är ett sett att lura de stora massorna att den informationen de konsumerar är "sann" utan att ifrågasätta själva källan. Rekomderar därför boken "Mediernas svarta bok" för alla som inte läst den.

Men för att fortsätta på Michael Moore, han är ju uttalad Democrat och det är klart att det stör mig en liten aning att Fahrenheit är så pass mycket av en propaganda film samtidigt som han levererar många hard facts och sanningar. Men det är klart, man ska ta allt han säger med en nypa salt, men trots det så tycker jag att han alltid har en väldans massa bra att säga.

Lat mig bara fa uttrycka min fortvivlan over det amerikanska systemet. Hur kan man saga att Bush van rattvist? Ja menar hela systemet med elector votes ar sa jakla ****ed up sa det inte ar sant. Jag tror att jag ska ateruppliva min barndoms drom om att bli Usa's president. Ja menar jag behover ju inte ga hela vagen jag kan ju gora som Mr terminator och bara bli guvenor eller nat sant och krossa systemet innifran. Sounds fair?

Jaja, jag anatr att Usama bin Laden sitter i sin "grotta" och ar nojd nu. Ytterligare 4 ar av Bush styre. Vet inte vilket som ar varst att Bush tar semester och bara drar sig tebax nu nar han har sina 4 nya ar eller att han fortsatter med sin "vinnande" taktik.

Gissa om min demokrat-van fran Ohio ar nedstamd.

Electors systemet har ju sin motsvarighet i proportionaliteten i den svenska riksdagen. Sen är det ju faktiskt så att Bush fick tre och en halv miljon fler röster än Kerryden här gången.

JollyApe said:
Lat mig bara fa uttrycka min fortvivlan over det amerikanska systemet. Hur kan man saga att Bush van rattvist? Ja menar hela systemet med elector votes ar sa jakla ****ed up sa det inte ar sant. Jag tror att jag ska ateruppliva min barndoms drom om att bli Usa's president.
Jag tror man måste vara född i USA för att vara president 😉 Synd, eftersom jag tycker det är lite rasisktigt mot de stackars utlänningarna.... Men det är bara vad jag tycker. 🙂

Tänkte bara säga att jag har bytt plats på pekarengrejen och vart man klickar. Det är jätteroligt eftersom allt blir åt andra hållet lixom.... :dancecalv

Jag har försökt få igång en diskussion om USA's system i tråden här (i stora forumet, med kerry & bush osv), men ingen tar tag i den. Heh. Jag hatar deras system jag tycker det är sjukt. Faktiskt. Ja, Bush vann rättvist, men hey han fick inte 100% av rösterna dock "hela" makten. Men jag gillar faktiskt Sveriges system bättre. à„ven om det gör det svårare att driva igenom saker så är det klart mer rättvist.

Sveriges system är faktiskt ännu sjukare om du frågar mig. Sveriges folkvalda regering styrs av en överregering där folket i realiteten totalt saknar makt och insikt i vad som sker.

eudial said:
Sveriges system är faktiskt ännu sjukare om du frågar mig. Sveriges folkvalda regering styrs av en överregering där folket i realiteten totalt saknar makt och insikt i vad som sker.

Halleluja!

En vis man (min far) sa en gång att demokrati är diktatur hos de 50% +1.

En annan vis man (Winston Churchill) påpekade att demokrati var ett riktigt dåligt styressätt, men bättre än alla andra man provat på.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom