Skitsnack: The next generation

Status
Not open for further replies.
River är häftig men hon påminner mig om Tara i säsong fem finalen. Kaylee är supergullig men hon fyller som ingen direkt funktion kändes det som. Inara känns som att hon ska vara där för att ha en snygg tjej där (fast skådisen gör ett bra jobb). De enda som riktigt känns som karaktärer för mig är Simon (mest för hans kärlek till hans syster), Mal och Zoe. Wash känns inte heller riktigt... hel för mig.

Ah jag tycker Inara är lite häftig också.. eller iaf som du sa att skådespelaren gör ett riktigt bra jobb! Mm Simon är härlig.. han diggar verkligen syrran sin.

Skådisen gör ett underbart jobb men jag tycker att karaktären saknar större djup. Vi vet egentligen inte mer om Inara än att hon är kär i Mal.

Simon är underbar. Han påminner mig om Wesley, fast han är mycket mer... humorsam."No, this must be what going mad feels like." är en jätterolig kommentar tycker jag [Jaynetown är ett underbart avsnitt]

Inara får man verkligen inte lära känna... Jag gillar mest Kaylee för att hon är så jäkla söt och jag vill ha henne som bästis eller nåt.

Ja Mal och Zoe gillar jag för att de är färgstarka karaktärer utn att ta för mycket plats eller så. De är inte direkt sympatiska men på sina olika sätt värda att älska, typ.

Simon, hm.. Jag förstår vad du menar med att han liknar Wesley men personligen tycker jag då att Wesley's karaktär fungerar mycket bättre... Han är otroligt rolig IMO, hehe, och otroligt söt. Simon är okej men, nja, jag gillar honom bara för at Kaylee gillar honom egentligen..

Det skulel vara kul om River fick bli lite "friskare" så att hon kan få mer av en riktig karaktär osv.. för hon verkar varit råhärlig..

Heh jag har typ tvärtom förhållande med Simon/Kayelee, jag gillar henne för att han gör det 🙂 Tycker att han verkar vara så.. rar.

River, jag tycker det verkar som att det var en sån plan Joss hade för henne, att hon skulle få bli lite friskare.. I sista avsnittet så åstadkommer hon ju faktiskt något, och för mig så verkade det som början på en bana där hon inte bara slänger ur sig kosntiga ord och tränger in sig i hörn.. Hm man kanske får se mer sånt i filmen, I hope I hope..

Jag tycker det är så bajs av kanalen som hade serien (säkert FOX eller ABC. minns inte riktigt) att stänga av serien. Den som var så underbar *drömmer*

Simons karaktär tycker jag är lite mer intressant än Kaylee's eftersom Kaylee vet man inte mycket av. Firefly borde åtminstone ha fått en hel säsong så man kunde ha lärt känna karaktärerna.

Jag väntar med spänning på filmen 🙂

Ja verkligen. det är bajs! trodde inte att jag skulle tycka om Firefly först, men gud hade jag fel. Hur kan man inte tycka om det?! och jag har en känsla av att det bara skulle bli bättre.. som att det var mycket som var på gång men som aldrig ritkigt avslöjades..

Jepp, Serenity som vi ska se tillsammans ju! 😀

Time Bomb said:
Ja verkligen. det är bajs! trodde inte att jag skulle tycka om Firefly först, men gud hade jag fel. Hur kan man inte tycka om det?! och jag har en känsla av att det bara skulle bli bättre.. som att det var mycket som var på gång men som aldrig ritkigt avslöjades..

Jepp, Serenity som vi ska se tillsammans ju! 😀

Firefly är helt underbart. Trodde också att det inte skulle vara speciellt bra men det visade sig vara helt häftigt när man väl hade vant sig vid att SMG inte skulle komma hoppades fram efter tre minuter.

Ja hur kunde man egentligen tro att en serie av Joss inte skulle vara bra? Men jag hade heller inga förväntningar på Firefly, av någon anledning..

Ja man hann ju precis börja lära känna karaktärerna, jäkligt synd, hm... Jag har egentligen ingen aning om vad jag ska förvänta mig av Serenity.. jag menar, jag tror att den kommer vara bra och så, men kommer den vara på samma sätt som serien eller kommer de försöka göra den lite annorlunda eller så..?

Ja lite galet känns det nu att man trodde att Joss verk inte skulle vara bra..

Hm nej jag har ingen koll på filmen, och jag vill nog inte ha det heller, jag försöker undvika trailers och sånt, jag vill att allt ska vara nytt!

Alltså, rent spontant: "Lovers walk", så grymmt skönt avsnitt. Spike måste älskas. Jag känner mig lite elak för att jag helt bortser från hela xander-willow-cordy-oz historien, men ändå...

Eheh, jaa.. Gud vad det var länge sedan jag kollade på Buffy (förutom OMWF, säsong 7 och början av säsong 3... Och första avsnitten av säsong 1, men...)..

Jag inser mer och mer att Angel verkligen inte är lika bra som Buffy. Alltså avsnitten är bra, och karaktärerna och deras development är grymt bra men säsongerna fungerar ju inte alls på det underbara sättet som Buffy-säsongerna gör..

Var inte alls längesen jag såg Lovers Walk, och ja Spike är ju underbar. Shit, tänk om de gjort sig av med honom tidigt som de väl hade tänkt först..

Jag kollar på Buffy varje dag, men det är ju mest för att jag måste kolla genom dvderna när jag får dom, så är det alltid Buffy på tv precis när jag har rast också, fast då hinner jag aldrig se hela avsnitten..

Ja gud.. tänk om de gjort sig av med Spike.. (Eller Faith. Eller Tara. Eller Anya. Eller Dawn 😉 ) Det jag älskar såå mycket med BtVS är ju hur alla karaktärer kommer tillbaka, det är uttjatat, I know, men still, gah.. Typ som Jonathan, Chantarelle/Lily/Anne, Amy, (Darla) osv...

Ja men det är ju verkligen så underbart så man kan tjata om det 😛 Det är ju helt underbart att se Jonathan nu i de tidiga säsongerna när man vet vad som kommer hända med honom. Och jag tyckte att det var roligt att se Tucker och hans helvetes hundar också, även fast han inte dyker upp igen så är han ju relativt omtalad senare..

à„r det bara jag som tänkt på att det är en väldigt stor andel av de manliga karaktärerna som har någon slags storbrittisk (kan man säga så?) bakgrund?

Spike, Angel, Doyle, Wesley, Giles vs. Xander, Oz, Gunn och Johnatan...

Hehe, "storbrittisk"...
Jo jag vet, det är rätt kul egentligen. Helst som det är på något sätt en stor anledning till varför de är så underbara karaktärer, heh..

Säsong 4 är inte alls lika dålig som jag trodde, det var så längesen jag såg den från början till slut.. hehe. Ja visst det är inte en av de bättre säsongerna men det är ju fortfarande underbart bra, om man bortser från vissa militäriska detaljer..

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom