Skitsnack

Status
Not open for further replies.
Jag är inte trött men vill sova. Vi borde kanske byta?

Jag vill komma på nåt bra/smart att skriva här men hoppsan allt är borta. Förutom att jag älskar citatet "Why? I mean hi"
åh, goda gammla säsong 1

doppelgänger said:
Förutom att jag älskar citatet "Why? I mean hi"
åh, goda gammla säsong 1

Jag har alltid älskat det citatet

"Why? I mean hi! Did you want me to move?"

men ingen annan har verkat så förtjust som jag, heh..

Har i alla fall postat min störda tråd nu, jag är nog för trött.. Vill orka läsa Frey även ikväll men lär inte orka..

Jag älskar verkligen s1! Om bra Faith och Tara hade kunnat vara med hade allt varit perfekt. Men den frustrationen tar jag ut genom att skriva en AU fic där Tara är Buffys storasyster och Faith är den första slayern att komma till SunnyD. Det är alltid kul att leka med det där...

Jag har märkt att man kan få en massa info genom att läsa serietidningarna! Jag ska koncentrera mig lite mer nästa gång jag läser en. Tales of the slayers är en toppenserie.

Jaa jag måste verkligen ge mig in i världen av serietidningar. Har ärligt talat inte riktigt förstått grejen med det, men jag tror att jag skulle kunna bli hur inne i det som helst, eller jag är rätt övertygad om det.
Vilkev är Tales of the slayers? Känner ju igen det osv men vad är det om?

Tales of the Slayers är en serie (har ännu inte fatttat hur många delar den är på men jag har två i alla fall) som handlar om olika slayers i tiden. I den första för man bl.a läsa om den första slayern, via medeltiden och frammåt. Den är sjukt snyggt ritad och den är som unikt ritad för varje tidsålder. Det som är koolt är att man får läsa om en slayer in nazi Tyskland också. Den avslutas med Fray. Den andra boken handlar bara om två slayers, Buffy och nån på 30-talet typ...

Serietidningsvärlden är så underbar. Inte bara Buffyverse utan även övriga universum. Min personliga favorit är DC universe (kändast därifrån är Batman och Superman). Det finns en serie som heter 'Gotham Girls' som är helt sjukt bra. Och Harley Quinn såklart som är bäst (jag ska tatuera in henne på min arm).
En lite mer obscure serie är en utgiven av Vertigo som heter 'The Girl Who Would Be Death' den är riktigt snygg. Och slutligen kan jag hypa en annan serie utgiven av Vertigo som heter kort och gott 'Girl' den är helt sjuk och helt bra.

(Argh, ser ni hur uppspelt jag blir när det börjas snackas om serietidningar? Jag hade kunnat skriva en hel lång lista på serier ni borde läsa men jag låter nog bli...)
:thought:

doppelgänger said:
Vem är dieselmannen?

Dieselmannen är han som när du gått och lagt dig, slår dig i huvudet med en hammare, tar din fina klädhög och kastar runt kläderna i rummet, sätter på dig skorna igen, byter ut alla eventuellt vackra personer du hade med dig hem igår kväll mot inte fullt så vackra personer, köper diesel för alla dina pengar och häller det i din mun och försvinner spårlöst innan du vaknar.

Han låter som en hemsk, hemsk person om jag får säga det själv. Och han har nog kommit förbi mig några gånger. Nu vet jag i alla fall vems fel det var...

Oh, jag har verkligen ingen koll. Kom aldrig in i serievärlden när jag var liten (läste bara Bamse, heh) så jag har aldrig blivit indragen.. hm.

Jag har sett om Tales of the Slayer på en internetsida, står lite om deolika slayerna osv, intressant.

Jag hatade serier när jag var liten, faktiskt. Tyckte bara om tecknad film. Min storasyster har alltid läst kalle anka men jag klarade inte av att läsa dem för jag hade typ damn eller nåt och inget tålamod.
Men för några år sedan började jag läsa serier och nu kan jag ju få tag på allt som kommer ut. Det är riktigt spännande.

Hur får man tag på Fray och Tales of the Slayers? Känner någon till om de går att beställa från en svensk sida, eller måste jag ge mig direkt på Dark Horse?

science fiction bokhandeln har en hel del böcker och några serier. Annars har jag inte sett serier någon annan stans än på internationella sidor.

Jag har bara sett dem på amazon.. Men säg gärna till om du hittar någon svenska sida där de finns att köpas, vore trevligt med inte så hemskt dyr frakt..

Eller, åtminstone du och jag kan ju beställa tillsammans Johanna. (Typ om du ska komma upp eller jag ner kan man ju ta med grejerna oavsett till vem man beställer dem) så delar vi på frakten?
(Ahh dålig idé?)

Bra idé! Gud vad jag är dum som aldrig beställer tillsammans med folk. (Heh som om jag brukar känna folk som köper saker på internet.)

Förresten, kan ingen komma till barn TV tråden och svara något på min post om svenska barnprogram..?

Ja, att beställa med folk är väldans bra. Beställde med min far för nån dag sen och han fick betala hälften av frakten och det kändes bra-aaa.

Jag ska springa dit... nu.

Hey allesammans - igen. Jag är så uttråkad så jag undrade om någon kunde göra en fan fic challenge åt mig med antigen Spike/Willow, Spike/Faith eller Dru/Darla... För att göra en challenge måste man ha:

Någonting som måste nämnas, någon sak som ska vara med i fan ficen och så vidare... Rating är viktig att ha med också (iaf när man gör en fic challenge till mig 😛) Så kan någon göra en eller två? 😛

(Fasiken! Jag skrev ett inlägg men det kom tydligen inte med... Jag ska försöka att skriva om det nu)

Okej, här kommer en challange from mois. Dru/Darla eftersom att alla pairings med Spike gör mig spyfärdig 😉

Du får ursäkta om den inte är så bra men jag kan int komma på nåt annat. Feel free to NOT accept the challange 😀

Pairing: Dru/Darla
Raiting: PG-13
Dru känner sig övergiven av Spike och söker tröst hos Darla. Får gärna utspela sig på 1800-tal/tidigt 1900-tal.
Saker som måste vara med:
Dru får syner
Darla dansar
Spike säger "Bloody Hell"
Spike dissar Dru genom att säga något elakt om hennes klädsel

Kommer såklart att göra den 😀 Om två kvinnor kysser varandra, blir det en större rating då? *borde inte bli det men ni vet, USA 😛*

Kommer bli svårt att få Spike att dissa Dru dock 😛 Och få Darla att dansa... 😛

Ja, det är iof sant.. Det kanske borde bli R istället? Om det är bara nån puss blir det kanske PG-13...

Jag tänkte att Spike kunde dissa Drus klädsel för att få in en liten humoristisk touch till det hela. Det enda jag diggar med Spike är att mannen har humor.

doppelgänger said:
Ja, det är iof sant.. Det kanske borde bli R istället? Om det är bara nån puss blir det kanske PG-13...

Jag tänkte att Spike kunde dissa Drus klädsel för att få in en liten humoristisk touch till det hela. Det enda jag diggar med Spike är att mannen har humor.

hehe... Det blir nog bara en kyss så... 😛 PG-13 får det stanna och sen då får de säga annat 😛

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom