Svenska Buffyfans #3

Status
Not open for further replies.

Eowyn

Scooby
Ja kära svenskar 😛 Vi är nu på vår tredje tråd... Ni vet reglerna 😉 Inget spam och så.... :angel:

Så... Vad tycker ni om... hmmm... (vem ska vi ta? 😛) Angel? Vad tycker ni om Guds gåva till ögonen? 😛

Jag bara älskar Angel (och David Boreanaz 😛) och jag gillar Angel hela tiden men en av mina favoriter är i Never Kill A Boy on the First Date när Buffy är ute med Owen och Angel är helt avensjuk... Och så säger Buffy till Angel "Bite Me" och så fattar man ju nästan att Angel är en vampyr för den blick han gav henne... 😛 Im insaine 😛

Angel: lite splittrade åsikter om honom. Han är lite rolig i första sesångerna av angel, men bortom det är jag ganska skeptiskt lagd till honom.

Jag älskar Angel i BtVS!! 😀 Han är sååå underbart otroligt snygg i säsong 1-3! 😀 Min lilla snyggig 😉 Fast Spike är också mycket snygg! Jag älskar honom också i Never Kill a Guy on the First Date! 😀 Underbart! Och när Buffy kysste Owen for Angel's min ner i golvet och genom det 😉 (med andra ord: han blev svartis 😉)

Mm, jag tycker inte att Angel är snygg.. Han är inte ful eller så, bara inte snygg. Jag gillar helelr inte det där att han ska vara så mystisk och spännande, särskilt i början av Buffy.. Och att Angel måste komma till Buffy för att det liksom ska bli ett bra moment.. Ingenting riktigt viktigt kan liksom få hända utan att Angel ska ha att göra med det. à„h, men jag har inte sett Angel (serien), ser fram emot att det börjar om en vecka..! (Tror att jag kommer gilla honom mer där faktiskt..)

Nja... Säsong 5 av Angel är jättebra den med 😉

Angel tycker jag är jättebra... Inte bara att han är snygg men... ja ja... Whatever 😛 Jag håller på att göra min B/A sida för fullt... Och jag undrade vad ni skulle tycka skulle vara bra att ha på sidan.... Help? 😛

Nerladdningsbara skaer är alltid skoj. Tex skrivbordsunderlägg, ikoner, ljud å sånt och om inte på din sida så länkar till sånt. Jag vet att jag uppskattar sånt iafl.

Så ska vi använda den här threaden till att prata lite Living Conditions eller?

Jo men här vad det inte så mycket action precis, nån som vill prata Living Conditions? Eller jag kan ju kanske prat med mig själv eller nåt....

Var det IDAG vi skulle prata? För om det var det så råkade jag missa det. Hur som helst kan vi prata om det nu. 😀

ok det kanske va ja som va lite lost. Jag är nog lite lost just nu, men jaja. Vet inte riktigt, men jag är redo att snacka lite, om vad som helst.

Jaa det var idag, jag blev lite fundersam för att inget hände.. Ja men vi pratar här då eller..? Eftersom vi inte fått något eget forum (eller jag, vad det heter).

Bring it on! Vad ska vi snacka om?
Kan vi inte knäcka långa teorier eller nåt? Jag tycker om sånt 😀

ps. hur gick det med att fråga nån admin om ett eget forum? Har någon fått ett svar?

En sak jag tänkte på var hur slimey Parker va, nu när man visst vad han gick för. Som hans äckliga lilla blick efter I'll watch your back, man borde förståt vcad han gick för.

Sen en mer djup sak va väll Buffy vs Willow. Visst känns det som om att Willow alltid (iafl i de 4 första säsongerna) representerar det vanliga medans hos Buffy förstoras det med hjälp av monster. ´Båda har problem med rumskompisarna, men den som klagar mest är Buffy och det är hennes som är en demon, men Willows problem är lika stora i förhållande till henne liksom.

Edit: Inget svar än, men jag tror jag ska skicka igen och till flera admins. kanske borde vi alla skicka för att sätta lite press.

Eh, jaaa. Jag minns att jag gillade Parker första gånger jag såg honoml. Men nu var det som att det var helt uppenbart vad han är ute efter osv.

Jag gillade verkligen Buffy i det här avsnittet. Jag brukar inte gilla henne överdrivet men jag var helt på hennes sida och förstod att hon ville döda Kathy (trots att Buffy var knäpp).. Jag gillar att Buffy är så rakt på sak och, jag vet inte, Buffy utan själ (eller med mindre själ i alla fall) tycker jag verkar skön..

Jag tyckte om Parker i början också. Det var nog meningen också för att hans svinerier skulle bli extra tydligt. Kanske?

Jag tyckte att buffy utan själ var kool. Det känns som att Buffy alltid kämpar med sig själv, att vara så balanserad eller nåt. Men nu gick hon bara på insikt. Det är nästan som Buffy i wishverse. Påminner mer om Faith där.

Jag tycker att vi alla kan skicka. Kanske kan vi typ komma överrens om vad vi ska skriva? För jag vet inte riktigt vad jag ska skriva...

Jag tycker oxå om Buffy när det är hon som har rätt. Det händer ganska ofta i de första säsongerna, men det känns inte som att det händer så ofta efter säsong 4. Det här med att hon faktiskt ser sånt som andra inte ser. Det känns som om det försvan med Dawn. På nåt sätt fick det henne att tappa sitt omdöme, sen går det utför tills hon försöker döda sina egna vänner. Ett annat exemple på att Buffy vet bäst är ju Superstar och Puppet Show.

Och i Living Conditions är det ju som att man ska tro att Buffy har fel. Eller det känns ju verkligen som att det är meningen att man ska tro det.. (Men jag trode alltid på Buffy, heh.)

Men det som är kul i Superstar är ju att vi hela tiden vet att hon har rätt (eller är på rätt spår), vi ser ju allt från ett helt annat håll än de gör..

Puppet Show är nog mitt skummaste avsnitt.. hm.

Fast jag har lite problem med Buffy ibland. Eller ganska ofta faktiskt. Hon är så bossig och självgod ibland. Jag vill bara slå till henne. Sådär så att hon inte förstår sitt eget eller sina vänners bästa. Bara för att allt ska göras på sitt sätt.
Men i living conditions stod jag också bakom henne.

doppelgänger said:
Fast jag har lite problem med Buffy ibland. Eller ganska ofta faktiskt. Hon är så bossig och självgod ibland. Jag vill bara slå till henne. Sådär så att hon inte förstår sitt eget eller sina vänners bästa. Bara för att allt ska göras på sitt sätt.
Men i living conditions stod jag också bakom henne.

Jag har stora problem med Buffy ofta (även om jag har en tendens att försvara henne).. Men just här tycker inte jag att hon var självgod osv utan mest rolig.

Ja tycker heller inte riktigt om hennes dominanta attityd, men när alla är emot hennes sådärt kan man inte annat än att ställa sig på hennes sida.

Här är förresten det jag skickade till adminsen, kanske ska vi göra det bättre innan vi skickar det till alla admins. Säg vad ni tycker;

Hi,

Not really sure if you are the right person to PM, but you do seem to some influence on this site, being senior partner and all. Anyway here's the deal, as you might have noticed we have been posting quite a lot on the International forums, the Swedes that is. Now we're kind of wondering if there's any chance that we might get our own forum just like the French and the Portugiuise (and the rest). There's a lot of Swedish Buffyfans on this site and well we almost use one thread a week. Perhaps it would be easier for both the admins and us if we could have our own forum in which we could posta lot of different threads instead of craming everything into one.

This is just a suggestion. There are a lot of us that think a Swedish Buffysection would be good, just visit the thread (swe) Veckans avsnitt or Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom