Svenska Buffyfans #3

Status
Not open for further replies.
Jag borde också gå snart. Måste trots allt upp tidigt imorn och jobba. Suck...

Hehe. Chattar är väldigt 90-tal och väldigt pasé. Det känns ganska meningslöst att hänga på en chatt. Här får man ju som en egen sida att style med och det är lättare att få bra kontakt med folk.

Buffy ja... Vi gled lite ifrån living conditions där...

eller ett nytt avsnitt. Det finns ju faktiskt en hel del att välja på så man behöver ju inte ta upp det igen. 141 asnitt som vi inte sagt nåt om en så, jag tror vi kan hitta på nt att prata om.

En sak som jag lärt mig om BtVS är att det ALLTID finns nåt att prata om.

På måndag sänder dem the gift på kanal 5. Det hade varit nåt att diskutera om

Jag var faktiskt aldrig inne på det där med chattar, jag var nog för blyg för det. Alla frågar hur det kan finnas ett helt ställe bara för Buffy fans. Liksom, hur kan det finnas så mycket att prata om?! Men gud, mycket mer än om man inte har ett bestämt ämne.. Jag har faktiskt aldrig stött på ett såhär bra ställe någonsin innan. (Seriöst, när jag hittade hit kände jag det som att jag hittat hem, säkert ungefär som när någon hittar en religion som exakt passar dem.. Ok, jag verkar störd nu, jag ska sluta. heh.)

När det gäller buffy finns det ALLTID nåt att prata om.

Tydligen uppskattade inte adminsen våran eh.. "cross post" ang. svenska forumet. Jag har dock bett om ödmjukaste förlåtelse i våra vägnar. Förhoppningsvist är de inte sura på oss längre.

Mäst att vi i fortsättningen ska ta kontakt med bara en av dem och att vi ska vara lite tålmodigare med ett svar eller nåt?

Men jag tror inte att vi behöver oroa oss över det. Jag menar; alla här inne, även "proffsen", har säkert begått misstag nån gång. Så länge vi uppriktigt ångrar vårt framtåg är väl ingen större skada skedd?

Nej egentligen tror jag absolut inte att det är någon fara. Bara att jag är så himla rädd att få folk att hata mig, särskilt när jag är rätt ny här osv..

à„r det verkligen The Gift idag? Fast jag kollar nog på dvdn i såfall för att slippa svenska texten,, men gud vad peppad jag blev på att se det avsnittet. Och The Weight of the World, med en av världens sorgligaste scener, då Buffy gråter efter att Willow varit i hennes medvetande.. åh.

Visst är Weight of the World det enda avsnitt i vilket Buffy inte slåss. Jag har för mig att hon är i koma, eller är apatisk i nästan hela avsnittet fram till slutet, men jag tror inte att det är något våld med i det om man bortser från kväva Dawn grejen. Jag tror att det är det enda, men jag blir glad om nån annan kommer på nåt annat avsnitt där hon inte slåss.

Jag såg Weight of the world och the Gift nyss.. Och ja, Buffy slåss inte inte i Weight of... Och scenen då Buffy gråter efter att WIllow var i hennes medvetande, det är ju en jättekort scen, jag har minnts den som det sorgligaste någonsin ungefär.. hm.
Och så kom jag på att The Gift ju är ett riktigt bra avsnitt, inte bara sorgligt och hemkst utan bra faktiskt.. En annan sak jag inte mindes var att Glory skriker "Get out get out get out!" precis som Dawn..

Jag missade the gift idag. Var fast på h&m någonstans i en provhytt och försökte att INTE tänka på hur ful man ser ut i en provhytt. Med den belysningen dessutom...

Hur som helst. Var det bara jag som grät första gången man såg the gift? jag satt och bölade typ. Det är ett väldigt vackert slut. Speciellt när man hör Buffy's röst där i slutet. Såg på en buffy dokumentär där de sa att det hade kunnat vara sista buffyavsnittet någonsin. Och att Anya skulle ha dött. Jisses...

I HM's provhyttar ser man ful ut, så är det bara (jag gillar inte att prova kläder där)..

Jag såg inte The Gift på TV utan på dvd.. (gillar inte textningen)
Jag grät hur mycket som helst första gången jag såg det. Jag grät nu igen fast inte lika mycket. Jaaa, när man hör Buffys röst, hör det hon nyss sa till Dawn. Och när man ser Spike gråta..
(Jaa, egentligen var ju både Anya och Tara planerade att dö nu, fast båda var ju planerade det samtidigt..)

Jag tycker inte heller om att prova kläder där. Fast det var ett måste, tyvärr.

Jag laddade ner s5 första gången jag såg the gift. Hade sett ungefär fem avsnitt på raken så det var ganska tungt, kändes det som. Det är typ från den dan som jag har lite mer övers för Buffy. Det är trots allt en väldigt fin sak att göra.

Appropå Taras död. Jag vet inte om det är lösa rykten eller hårda faktan, men jag har hört att Tara dog pga att Amber ville ut ur serien för att fortsätta med sina egna projekt. Och att hon inte återvände i s7 som planerat pga kontrakt stul. Kan detta stämma?

Jag laddade också hem säsong 5 när jag först såg det, eller inte The Gift men avsnitten före (och början på s6). Jag hade dock bara kanske 2 avsnitt ur hela säsong 5, så jag fattade knappt vem varken Dawn, Glory eller tara var.. Och jag fattade inte varför Buffy's mamma inte var där.. Ungefär. När jag tillslut såg The Gift hade jag sett i princip alla andra avsnitt i serien..

Nej det stämmer inte. Amber ville vara kvar i Buffy. Tara dog för att ge en kulmen åt Willow's magi-beroende. (Du ska veta hur många fans som seriöst hatar Joss för detta..) Det med säsong 7 stämmer däremot, plus att Amber inte ville spela The First, hon vill inte göra det mot sina fans, låta Tara vara ond, typ..

à…h, haha. Det är som första gången jag såg ett avsnitt från s5. Det var typ.. Into the woods. Jag hade nämligen beställd s3 på dvd och de hade satt fel avsnitt på rätt skiva. Alltså; det var skivan med Faith på från s3 men helt plötsligt kom s5 upp. Jag var helt shockad. Jag visste ju vem Dawn och Tara var, men jag hände endå inte med. Det var väldigt förvirrande, men nu i efterhand roligt.

Ja, jag har stött på galningar som hatar Joss för detta. Vilket är väldigt sjukt eftersom att man skulle likt förbannat kunna påstå att han hatar morsor för att Joyce dog. Allvarigt talat; jag tycker att det är ganska fånigt. Menar dem att bara för att Tara var homosexuell skulle hon vara odödlig eller nåt?
Ja, det har jag hört också. Att Amber inte ville vara ett av the firsts spöken. Vilket egentligen är jättsynd för det hade varit roligt att se Amber tillbaks.

Hata mig inte, men jag tycker Taras död är väldigt bra på ett sätt. Det behövs svärta i Buffy för att det ska funka och hennes död ger en himmla massa sånt. Och jag hör till ett av de fannen som tycker det va bra att hon inte kom tebax. Hela Conversations with Dead People blev mycket mer creepy när hon pratade genom nån annan, eller man trodde hon gjorde det iafl. Fast lite tråkigt att hon och Cordelia inte va med i sista avsnitten på nåt vis. Om än bara i en dröm eller nåt.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom