Svenska Buffyfans #3

Status
Not open for further replies.
Er du talande omkring den episod ifall något särskild beordra? JAG märkte så pass du diskuterade Tabellform Rasa tidig.

Engelsk er på min ålder första språk fastän JAG gör veta nog Spansk till klara sig om JAG var någonsin till resa till en spansk - talande land.

Swedish is our first language..
This is fun, cause the translator translates wrong, but we understand, heh..
Vars hittar man en translator..? Roligt. Heh..

Cordelia said:
Tabellform RasaQUOTE]

Lol.. Hahahaha. Tabellform!!! Tabula, haha. Ok the episode name is still Talbula Rasa in Swedish.. ! Haahah

Cordelia said:
Er du talande omkring den episod ifall något särskild beordra? JAG märkte så pass du diskuterade Tabellform Rasa tidig.

Engelsk er på min ålder första språk fastän JAG gör veta nog Spansk till klara sig om JAG var någonsin till resa till en spansk - talande land.

I'm going to translate that back into english the way the translator translated it into english:

--
Your you speaked around the episod if any special order? I noticed enough you discussed tableform rasa early.

Englis your on my age first language although I do know spanis to survive about I was ever to trravel to a spanish - speaking country.
--

sorta amusing

Cordelia said:
Tabellform Rasa
HA HA HA! This was the funniest thing ever. God I love that translator! 😀

Det är roligt hur den översätter HELT fel men vi förstår endå vad det är som Cordelia vill säga. Helt otroligt. Måste vara nåt psykologiskt.

Jag översatte följande mening "Buffy is the slayer and we are her slayerettes"
och det blev "Sämskskinn är mördaren och vi er henne slayerettes"
Hah!

Hahahahaaa..

Okej jag var tvungen att testa:

"Vi är besatta av Buffy och det är inte mycket att göra åt det!"

=

"Wes is beset of Sideboard and the is not much that make ate the!"

Ok dum mening men .. jaja.

Jag heter bob och luktar ost och äter kottar och oxfilé till frukost varannan onsdag.

==

Self am heating bob and am smelling cheese and am eating cone and oxfilé to frukost admonitory Wednesday.

doppelgänger said:
Finns det ingen som vill åka på London expo med mig? 😀

Eliza Dushku och Amber Benson kommer att vara där.

Ska Eliza också dit?!! à…h, jag vill jag vill jag vill... Fan att det ska vara så dyrt! Jag menar hur har man råd att bo där någon stans..? Jag hade verkligen tänkt åka dit men det känns dyrt, eller?

Jag har kollt upp lite priser, och det kostar 900:- tur och retur till London. Inträdet til London expo kostar ca 100 kr. Så det blir en tusenlapp där...
Jag ska kolla om nån jag känner har en polare jag kan bo hos, alternativt sover jag på en parkbänk 😀

Vad du än gör: slagga inte ute. Det fungerar inte. Provade det i sommras när jag desperat skulle på en spelning i sthlm. Det är skitjobbigt i Sverige, tror knappast det blir bättre utomlands =/

doppelgänger said:
Jag har kollt upp lite priser, och det kostar 900:- tur och retur till London. Inträdet til London expo kostar ca 100 kr. Så det blir en tusenlapp där...
Jag ska kolla om nån jag känner har en polare jag kan bo hos, alternativt sover jag på en parkbänk 😀

Jag skulle verkligen åka dit om jag bara hade någon stans att bo. Men hotel går ju inte, det kostar ju mer än hela resan så det fungerar inte.
Men gud jag vill verkligen. Jag visste att Amber skulle dit men jag hade som lagt ner iden i alla fall, men nu om Eliza också ska dit, åh, jag vill..!

(Fan att jag just måste betala 3000 för min bok. Skit.)

Vad är det för bok som kostar 3000? Jikes!

Men. Om du lyckas få ihop slantarna kan du fett med gärna slagga med mig nånstans. Jag känner väldigt många som har bott/varit i london så jag kommer säkert kunna hitta nån. Det gäller bara att bestämma sig om det är värt att lägga ner 2000:- på allt som allt eller inte...

eudial said:
Vad du än gör: slagga inte ute. Det fungerar inte. Provade det i sommras när jag desperat skulle på en spelning i sthlm. Det är skitjobbigt i Sverige, tror knappast det blir bättre utomlands =/

Jag skulle kunna sova var som helst så länge jag får träffa amber och eliza... 😉

doppelgänger said:
Vad är det för bok som kostar 3000? Jikes!

Men. Om du lyckas få ihop slantarna kan du fett med gärna slagga med mig nånstans. Jag känner väldigt många som har bott/varit i london så jag kommer säkert kunna hitta nån. Det gäller bara att bestämma sig om det är värt att lägga ner 2000:- på allt som allt eller inte...

Heh, det är min bok, det kostar ca 3000 att trycka 50 ex.. Men jag ska sälja dem sedan så jag får väl tillbaka endel av det men i alla fall, jag måste lägga ut (=låna) 3000.

Men du jag följer med om du har någonstans att bo.
Jag vet inte var du bor men det jobbiga för mig är att ta mig till någon flygplats som flyger en till London. à„r det inte billigast att flyga med Ryan Air eller Sterling..?

Aha... hoppsan... Hoppas det går bra med bokförsäljningen då... Jag kan köpa ett ex 🙂

Jag ska börja rota bland bekanta och se om det finns nån vi kan moocha på. Jag bor ju i Luleå, typ 3.5 timmars bilresa norr om dig. Om man ska med Ryan Air måste man ju åka ner till sthlm. Och det kirrar man lätt genom att:
a) lifta
b) planka på tåget
c) åka med en truckare

jag tycker att förslag c är bäst och b sämst.

Hehe, ok 🙂

Ja just det det sår ju i hörnet (visste jag ju).. Mm. Gud jag är så irriterad på att jag inte har några pengar. Jag måste försöka låna.. Varför kan aldrig något sånthär hända i Sverige..? Det är liksom hur coolt som helst (nästan) att de händer i Europa och man åker ända till London för att vara med. De borde verkligen ha ett alternativ att de som vill får sova i sovsäck i en gympasal eller något för en billig penning.. Det skulle de ju tjäna på..

Mm, jag är rätt opeppad på alla dina förslag bara för att jag är dålig på sådant, heh. Men det får ju ordna sig i så fall. Alternativ c låter ju klart bäst, ja.

Förresten såg jag första Angel-avsnittet inatt, det verkar ju rätt lovande tror jag.. Inte som Buffy men, jag är peppad.. (Inte på att sitta uppe varje söndagnatt men att spela in och se i fortsättningen..)

Jag tycker att "någon" borde ta tag i att få hit lite folk från t.ex BtVS på convents och dyligt. Det är ju hur koolt som helst, London expo, och de borde typ göra nåt likande i sthlm åtminstone.
Jag ska kolla upp det där med alternative boende...
Att lifta är roligt men lite läskit och ganska röttsamt. Att planka på tåget är livsfarligt med tanke på att det är connex som har dem och de är ju... läskiga. Att åka med en truckare är både snabbt och trevligt. Men man måste vara social och det är jobbigt.

à…h, har de börjat med Angel nu? Koolt! Jag ska se till att inte missa five by five och de där avsnitten då Faith är med.

Okej jag är typ jättepeppad på att åka nu, bara man har någon stans att bo då alltså..! Jag har försökt fråga folk, men jag känner verkligen ingen som bor i London. Eller jag har typ en kompis kompis, men hon bor jättelitet och jag känner inte henne (har typ bara träffat) osv.
Ja verkligen, varför händer inget i Sverige..? (Ok, jag förstår ungefär varför, men det vore kul..)
Mhm, det kan vara jobbigt att vara social, sannt.. en det låter i alla fall bäst.
Har du bokat biljett osv..?

Jaa, jag ju inte sett Angel alls, eller bara två avsnitt nu.. Men det verkar lite intressant i alla fall, eller jag är peppad på det, helt klart.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom